Ga naar inhoud

jonkie dag11 sleept achterpootjes


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Even een vraagje.

Ik heb 1 baby die met de achterpoten sleept. Haar kontje is ook smaller dan de rest van haar lijf.

Ze eet wel goed want weegt evenveel als haar broertje/zusje.

Weet iemand of ik met masseren oid haar kan stimuleren?

er zitten namelijk wel spiertjes in want soms trillen de pootjes. Ze zijn ook niet heekl slap.

Er lagzondag al een dood jong in het nest. Dus wil deze echt er doorheen halen!

Tips? ideetjes?

Ik hoor ze graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen ervaring mee maar wat zegt je da?

Ik denk dat je altijd wel zachtjes kan masseren om wat te stimuleren maar dan in de mate dat ze het toelaat en er niet teveel stress van ervaart natuurlijk. Als ze groter wordt en blijft slepen met de 2 achterpoten kan dat natuurlijk wel problemen gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze word maandag ingeslapen :(

Morgen nog even extra knuffelen. Ze heeft er geen pijn aan, mag ook gewoon aan haar pootjes zitten zonder problemen. Maar we laten haar/hem maandag toch maar gaan. Want zonder achterpoten is geen konijnwaardig leven.

Dit is al nummer 3 die we moeten laten gaan :(

Gelukkig zijn er nog wel 2 gezonde frummels over.. Maar leuk is anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aww sneu. Als die ukken er dan eenmaal zijn hoop je natuurlijk gewoon het beste. Reality check weer voor mensen die een pretnestje willen.. niet altijd zoveel pret. Dappere beslissing, leven moet wel leefbaar zijn. Sterkte ermee en heel veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is heel jammer.

Maar we moeten toch naar een konijnwaardig leven kijken. En dat zit er zonder achterpoten niet in.

Het nadeel van het dumpen, grote klap gemaakt doordat ze over een hek is gegooid natuurlijk met 3 weken oude babies in haar buik. En geen idee wie papa konijn is geweest.

Heb zo'n gruwelijke hekel aan dit soort gevallen.

Als mensen zo'n konijn gewoon normaal naar een opvang hadden gebracht, uitgelegd hadden hoe of wat dan kun je wat doen.

Ik vind het nu nog het ergste omdat de oogjes al open zijn en zij/hij de wereld al gezien heeft ... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu niet om je per se op andere gedachten te brengen maar ik heb wel weet van een konijn dat verlamd was aan zijn achterpoten. Er werd voor hem eens soort van rolstoel gemaakt voor konijnen en die heeft nog een goed aantal jaar geleefd. Ik heb het zojuist eens opgezocht en zoiets kost tussen 150 en 200 euro om te laten maken. Probleem is wel dat dit konijntje nog niet volgroeid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een optie. Maar is dat konijnwaardig ;)

Wij hebben een konijn met een poot amputatie gehad die niet snapte hoe ze met 3 pootjes moest lopen. Die hebben we ook laten in slapen omdat het wel konijnwaardig moet blijven.

Dit konijn zal nooit kunnen rond hupsen, nooit binkies kunnen maken. Kan niet eens in en uit een traliekooi springen. Dus dan denk ik dat het niet eerlijk voor het beestje is om ze in leven te houden. Het is heel sneu en het doet me ook echt heel veel pijn en maakt me verdrietig. Maar ik weet ook niet wat er gebeurt als het groter groeit, kan het op tijd bij het eten komen? Kan het wel op tegen de andere konijntjes? En dan denk ik dat we haar/hem toch moeten laten gaan. Hoe sneu het ook is :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is een delicate en moeilijke discussie he. Dat konijn was al wat ouder natuurlijk en was pas op een bepaalde leeftijd verlamd geraakt als ik het me goed herinner. Die had zijn vriendinnetje nog en was blij als die gedurende een tijdje kon liggen op zijn dekentje. wanneer die daar dan duidelijk maakte dat hij wilde rondlopen werd hij in dat dingetje gezet. Een dier past zich wel aan maar bij de ene verloopt dat al beter dan bij de andere. Sterkte ermee hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog wel even een hele mooie foto van de kleine gemaakt.

Ze krijgt een speciaal plekje, in mijn hart en in een fotolijstje op mijn kamer.

Net even lekker huilend met het beestje geknuffeld. Dat ik zeker weet dat ze liefde heeft gevoeld voor ze moet gaan.

391_639905039371174_81183135_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat een liefje!

Super veel sterkte toegewenst;

Het jonkie heeft geluk dat het onder jouw toezicht geboren is mogen worden en wat van het leven heeft mogen proeven, hoe kort dan ook en ik twijfel er niet aan dat het liefde heeft gevoeld hoor, dat spat van het scherm af, wat zou die uk het niet voelen ;)

Heel moeilijk, doch wijs besluit dat je hebt genomen.

Koester de mooie momenten maar in je hart en trots zijn op jezelf dat de dieren bij jou terecht zijn gekomen, zodat het ook écht goed kan komen en er konijnwaardige besluiten gemaakt kunnen worden (ook al zijn dat wel eens super moeilijke beslissingen).

Dikke knuf van deze kant uit!

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel allemaal!

Voel echt steun en dat is enorm fijn.

Frummel is vanavond om 18:50 ingeslapen. :( Frummeltje had geen knietjes. Dus had nooit kunnen lopen.

De dierenarts was wel ontzettend lief. Ze vroegen of ik in een aparte ruimte wilde wachten omdat ik huilend binnenkwam. En de dierenarts had zo met me te doen, en wist van de opvang. Dus die matste me enorm met de prijs!

Toch fijn dat er nog lieve mensen in de wereld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .