Ga naar inhoud

Hope farms supertrio; ze vinden het niks


anjolein

Aanbevolen berichten

Gezien de fikse prijs van Science selective ben ik mijn vier konijnen aan het "overzetten" op Hope Farms supertrio.

Ik las in diverse onderwerpen dat dit ook heel goed is en het is een stuk goedkoper...:yes:

Maar de nijnen vinden het helemaal niks en eten er bijna niks van. Vooral Job en Isabel hebben al bijna 8 jaar SS gehad en Hope Farms laten ze liggen.

Moet ik het gewoon stug volhouden en wachten tot ze eten??? Want ze eten nu echt weinig...

Normaal krijgen ze s'morgens en s'avonds een theekop vol brokjes, maar nu is het maar eentje per dag omdat ze hun bak niet leeg hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde. Mijn groep krijgt sinds een tijdje HFST. Er zit nu nog een klein beetje SS door gemengd. Ze eten het steeds beter, hoewel ze niet zo aanvallen als met de SS. Gewoon volhouden lijkt het wel te doen. En anders eten ze maar hooi. Ik heb ze nu wel beter op gewicht, want van de SS gaf ik snel te veel.

Overigens krijgt mijn dwergkoppeltje gewoon nog wel SS, omdat de dame niet zo fit is. Haar durf ik niet over te zetten. Konijnen van 8 jaar oud zou ik zelf SS blijven geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee! Ik heb hetzelfde. Ik meng nu hfst met kenner classic, maar ze eten alleen de kenner op en laten de rest liggen. Ik volg dit topic ook even.

Als je al Kenner geeft kan je beter niet de Classic geven. Deze is juist voor fokkers en zit iets in tegen coccidiose, niet zo gezond om je huis, teun en keukennijntjes te geven ;)

Hier eten ze HFST wisselend, meestal meng ik het met SS en bestel en verkoop ik SS voor nog wel een betaalbare prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook langzaam over aan het stappen van SS naar HFST. Bij een konijntje gaat het prima, de ander eet als ik het meng alleen SS en als ik uit de hand voer laat hij ook duidelijk merken dat hij HFST liever niet wil. Als ik echter een paar uur later een paar brokjes voer en dit alleen maar HFST is eet hij het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de fikse prijs van Science selective ben ik mijn vier konijnen aan het "overzetten" op Hope Farms supertrio.

Ik las in diverse onderwerpen dat dit ook heel goed is en het is een stuk goedkoper...:yes:

Maar de nijnen vinden het helemaal niks en eten er bijna niks van. Vooral Job en Isabel hebben al bijna 8 jaar SS gehad en Hope Farms laten ze liggen.

Moet ik het gewoon stug volhouden en wachten tot ze eten??? Want ze eten nu echt weinig...

Normaal krijgen ze s'morgens en s'avonds een theekop vol brokjes, maar nu is het maar eentje per dag omdat ze hun bak niet leeg hebben.

Hope Farms Supertrio is inderdaad ook heel goed voer, maar ja als het niet eten wordt het toch een beetje lastig. Je kunt ze er misschien langzaam aan wennen door het te mengen met SS en het gehalte SS langzaamaan af te bouwen.

Mocht je toch besluiten liever SS voeren dan kun je even contact met me opnemen (pb sturen), ik verkoop dit voer namelijk tegen een hele scherpe prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tips en adviezen!! Ik ga het gewoon nog even volhouden.

Mijn buitenkonijnen Femke en Jelle-Makker zijn er minder moeilijk mee en eten het wel.

Job heeft gisteren een flinke aanval van gas gekregen :eek:en daarom bleef er waarschijnlijk zoveel liggen, hij eet het meeste.

Vannacht een paar keer eraf en medicijnen gegeven en nu eet hij weer als vanouds...:love::

aangepast door anjolein
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al Kenner geeft kan je beter niet de Classic geven. Deze is juist voor fokkers en zit iets in tegen coccidiose, niet zo gezond om je huis, teun en keukennijntjes te geven ;)

Hier eten ze HFST wisselend, meestal meng ik het met SS en bestel en verkoop ik SS voor nog wel een betaalbare prijs.

Jaa je hebt twee soorten van kenner classic, de een heeft een paars labeltje op de zak en daar zit inderdaad iets daar tegen in en je hebt met een gele label, die is normaal. En ik geef de gele! Maar het voer is bijna op dus daarna zijn ze helemaal aan de hfst :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij eten HFST ook niet dan eten ze nog liever niets lijkt het wel. Omdat de HFST op was had me vriend een zakje gemengd voor gehald (ach kon hij ook niet weten) ik maak die op en ik ga weer terug naar SS het mag dan wel super duur zijn maar ik wil hun wel gezond houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed & Elly krijgen sinds vorig jaar ook HFST & voorheen kregen ze ook SS.

Vanwege de kosten ben ik ook overstapt. In het begin moesten ze er niets van weten, maar ondertussen weten ze niet beter & vliegen ze er ook op af. Het wennen heeft wel zeker ongeveer een maand geduurd.

Ik zou dus gewoon even volhouden. De aanhouder wint ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa je hebt twee soorten van kenner classic, de een heeft een paars labeltje op de zak en daar zit inderdaad iets daar tegen in en je hebt met een gele label, die is normaal. En ik geef de gele! Maar het voer is bijna op dus daarna zijn ze helemaal aan de hfst :D

Je hebt konijnenkorrel en konijnenkorrel classic :) De classic is de paarse inderdaad en de gele is gewoon konijnenkorrel, dat is inderdaad de betere variant :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt konijnenkorrel en konijnenkorrel classic :) De classic is de paarse inderdaad en de gele is gewoon konijnenkorrel, dat is inderdaad de betere variant :)

Hahaa ja sorry typfoutje had al even op de zak gekeken! Staat inderdaad geen classic achter :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook overstappen op HFST, niet van SS naar HFST. Maar van het merk Roossens(heb het een jaar doorgegeven omdat de fokster dat ook gaf, zo moest ik niet overstappen. (Wist toen nog bijna niks van konijnen) Maar normaal komt het morgen aan, ik heb nog plusminus een kilo voer van het oude, hopelijk vinden ze dit beter dan hun vorig want het voer dat ze nu krijgen heeft een groot calciumgehalte van ongeveer 1.5%. Maar ik moet wel zeggen dat ze erop vliegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hfst is geleverd, de mijn vinden het heerlijk. Heb ieder een blokje gegeven en Chanel moest het zelfs hebben(voor diegene die het niet weten, Chanel is een heel moeilijke eter) een biks kan je het eigenlijk niet noemen, ik noem het eerder een blok want die is 3maal groter dan mn biks. Hebt de vervaldatum en de samenstelling uitgesneden. Ze zaten zo te kijken toen ik hun eten in de ton kieperde.

XxxJolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten ze het al, of zijn ze nog steeds eigenwijs?! ;)

De buitenkonijnen Femke en Jelle-Makker eten het nu wel op. Ze krijgen nog een mix van SS en HFST. Maar allebei de brokken gaan op.

De binnenkonijnen Job en Isabel heb ik toch maar weer op SS gezet. Ze willen het echt niet eten. Zeker gezien hun leeftijd en ouderdomskwaaltjes:yes: vind ik het vooral belangrijk dat ze goed eten.

Het zal in ieder geval al een stuk schelen als er twee HFST eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het ook. Toen ik van SS naar HFST overschakelde, wilde ze alleen de SS korrels, de HFST bleef liggen. Uiteindelijk wilden ze het toch eten en vervolgens vielen ze er altijd op aan. Ik ben sinds kort overgestapt op Vitakraft Emotion Prebiotic (witte zak) omdat dat meer aan mijn 'eisen' voldoet, maar het is wel duurder als HFST. Het voordeel is dat konijnen niet veel biks nodig hebben, dus uiteindelijk is het niet super duur per maand. Ik kom waarschijnlijk op nog niet eens 7 euro per maand uit aan biks, maar ik vul het aan met verschillende hooi soorten en gedroogde/verse kruiden. Af en toe krijgen ze ook wat groente.

Maar ze moeten vooral hooi eten, dat is de hoofdvoeding.

2 kopjes per dag krijgen ze hier absoluut niet. Dat is hier echt veel te veel.. Ze krijgen maar iets van 60 gram per dag voor 2 konijnen van 2,2 en 2,3 kilo.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook!

Ik heb er best lang over gedaan om ze over te krijgen op super trio, ze bleven de ss eruit pikken waardoor ze gewoon de supertrio lieten liggen..

Schoot ik dus nog niks mee op..

Maar doorgezet en nu eten ze het wel gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .