Ga naar inhoud

Metacam bij castratie voedster


Ruthie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pas binnen een uurtje mag ze terug pijnstilling. Hatelijk dat ze daardoor net minder eten. Ik hoop alleen dat ze mijn stress niet aanvoelt. Bij mij wil ze niet eten, maar van mijn man (waar ze anders niets mee heeft en eerder bang van is) neemt ze wel dingen aan (even dan toch).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet altijd bijvoederen (dwang mag ik niet zeggen van de DA want het moet gewoon dwang klinkt negatief) zolang ze niet 100% zelfstandig eet, voordeel van critical care is dat er vezels inzitten en daardoor de darmen goed op gang blijven. (en dat bijvoederen doe k alleen na advies DA dus niet bij Gas)

Een konijn werkt niet zoals mensen, zolang de darmen bewegen eet het beestje, en de darmen bewegen door eten.. (ja dat is dus een kringetje)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is uit zichzelf weer aan het knagen aan een tak. Straks nog eens het eten onder haar neus duwen. Als ze dan niets meer eet, zal het weer met het spuitje zijn.

Het is zo moeilijk, ze eet wel, maar heel miniem. Dus haar darmen zullen wel een beetje werken, maar wanneer moet je echt gaan helpen :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar zijn de meningen over verdeelt. Ik weet alleen dat ik moet blijven voederen tot ze 100% normaal eet van mijn DA. Maar weer dat anderen die stress te groot vinden, overigens heeft Cleo er niet zooo veel stress van tegenwoordig.

Eet je Nijntje een beetje hooi? hier willen ze vaak als eerste weer gedroogde kruiden proberen, paardenbloem, aardbeiblad, weegbree waren hier favoriet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lusten hier niets van kruiden (ook geen peterselie). Dus het enige gedroogde is hooi. Ik wil haar nu ook geen dingen aanbieden die ze niet kent of lust.

Dingen waar ze verzot op is wil ze ook niet. Lastig geval.

Het enige wat ze wel ziet zitten is takken afknagen (alleen dikke, de duntjes laat ze liggen). Maar ik weet niet of dat erg voedzaam is :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is helemaal niks mis met biks, ze kiezen er zelf vaak voor dit als laatste te eten, maar het mag best. Ik vind het helemaal niet slecht verlopen hoor, natuurlijk is het niet leuk om te zien dat ze zich niet prettig voelt en weinig eet, maar ze eet telkens kleine beetjes en dat is al heel goed. Ze heeft een zware operatie gehad, ik kan mij zo indenken dat je je hĆ©Ć©l beroerd voelt als je eierstokken en baarmoeder verwijderd zijn! Ik dwangvoer zelf ook nooit zolang ze nog regelmatig zelf eten, als zijn het kleine beetjes. Dat is al genoeg om de boel op gang te houden. Je vertraagt het proces misschien zelfs wel door te dwangvoeren, als je buik vol zit hoef je niet te eten hĆØ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn DA blijkt dat dus niet waar te zijn Iris, omdat konijnen juist gaan eten door de beweging van de darmen en niet zoals wij mensen door een honger gevoel van lege maag.

Maar als die maag vol is gaan ze echt niet meer eten hoor. Dat de darmen op gang gehouden worden door voeding in de maag klopt, maar daar helpt elk uur een paar happen ook al bij. Zolang ze dat blijven doen vallen die darmen niet stil en heb je dus al die beweging die je nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .