Ruthie Geplaatst: 5 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2013 Jeej! Ze heeft net hooi gegeten en 1 blaadje witloof (min of meer) . Dat het nu maar snel betert . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruthie Geplaatst: 5 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2013 Pas binnen een uurtje mag ze terug pijnstilling. Hatelijk dat ze daardoor net minder eten. Ik hoop alleen dat ze mijn stress niet aanvoelt. Bij mij wil ze niet eten, maar van mijn man (waar ze anders niets mee heeft en eerder bang van is) neemt ze wel dingen aan (even dan toch). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Ik moet altijd bijvoederen (dwang mag ik niet zeggen van de DA want het moet gewoon dwang klinkt negatief) zolang ze niet 100% zelfstandig eet, voordeel van critical care is dat er vezels inzitten en daardoor de darmen goed op gang blijven. (en dat bijvoederen doe k alleen na advies DA dus niet bij Gas)Een konijn werkt niet zoals mensen, zolang de darmen bewegen eet het beestje, en de darmen bewegen door eten.. (ja dat is dus een kringetje)... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruthie Geplaatst: 5 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2013 Ze is uit zichzelf weer aan het knagen aan een tak. Straks nog eens het eten onder haar neus duwen. Als ze dan niets meer eet, zal het weer met het spuitje zijn. Het is zo moeilijk, ze eet wel, maar heel miniem. Dus haar darmen zullen wel een beetje werken, maar wanneer moet je echt gaan helpen . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Ja daar zijn de meningen over verdeelt. Ik weet alleen dat ik moet blijven voederen tot ze 100% normaal eet van mijn DA. Maar weer dat anderen die stress te groot vinden, overigens heeft Cleo er niet zooo veel stress van tegenwoordig.Eet je Nijntje een beetje hooi? hier willen ze vaak als eerste weer gedroogde kruiden proberen, paardenbloem, aardbeiblad, weegbree waren hier favoriet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBoris76 Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Peterselie doet vaak ook wonderen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruthie Geplaatst: 5 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2013 Ze lusten hier niets van kruiden (ook geen peterselie). Dus het enige gedroogde is hooi. Ik wil haar nu ook geen dingen aanbieden die ze niet kent of lust. Dingen waar ze verzot op is wil ze ook niet. Lastig geval. Het enige wat ze wel ziet zitten is takken afknagen (alleen dikke, de duntjes laat ze liggen). Maar ik weet niet of dat erg voedzaam is . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Mssn de DA even opbellen en een zakje critical care kopen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruthie Geplaatst: 5 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2013 Stitch kreeg net zijn biks, dus gaf ik haar ook eentje, wie weet. En wonder, ze at het onmiddellijk op. Heb er nu nog wat meer gelegd. Maar mag dit wel? Want je leest altijd dat ze de biks pas als laatste weer eten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruthie Geplaatst: 5 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2013 Geen goede voedingsstoffen ofzo . Hooi en groente zijn toch belangrijker. Nuja, heb er een witloofblaadje naast gelegd in de hoop dat ze dat ook op zal smikkelen. Raar ding . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Er is helemaal niks mis met biks, ze kiezen er zelf vaak voor dit als laatste te eten, maar het mag best. Ik vind het helemaal niet slecht verlopen hoor, natuurlijk is het niet leuk om te zien dat ze zich niet prettig voelt en weinig eet, maar ze eet telkens kleine beetjes en dat is al heel goed. Ze heeft een zware operatie gehad, ik kan mij zo indenken dat je je hĆ©Ć©l beroerd voelt als je eierstokken en baarmoeder verwijderd zijn! Ik dwangvoer zelf ook nooit zolang ze nog regelmatig zelf eten, als zijn het kleine beetjes. Dat is al genoeg om de boel op gang te houden. Je vertraagt het proces misschien zelfs wel door te dwangvoeren, als je buik vol zit hoef je niet te eten hĆØ.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Volgens mijn DA blijkt dat dus niet waar te zijn Iris, omdat konijnen juist gaan eten door de beweging van de darmen en niet zoals wij mensen door een honger gevoel van lege maag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruthie Geplaatst: 5 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2013 Dju, na 4 Ć 5 brokjes HFST is ze gestopt. Witloofblaadje ook onaangeroerd. Misschien wel omdat ik het erbij heb gelegd . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 joh, komt wel. Ze eet in elk geval kleine beetjes, dat is al heel fijn! Hier at ze trouwens als eerste de dingen die ze normaal helemaal niet zo lekker vond Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Volgens mijn DA blijkt dat dus niet waar te zijn Iris, omdat konijnen juist gaan eten door de beweging van de darmen en niet zoals wij mensen door een honger gevoel van lege maag.Maar als die maag vol is gaan ze echt niet meer eten hoor. Dat de darmen op gang gehouden worden door voeding in de maag klopt, maar daar helpt elk uur een paar happen ook al bij. Zolang ze dat blijven doen vallen die darmen niet stil en heb je dus al die beweging die je nodig hebt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Ik snap jouw gedachte ook maar houd toch in mijn geval het advies van de DA aan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruthie Geplaatst: 5 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2013 Ze eet nu ook groentjes . Maar haar voorkeur gaat toch uit naar biks. Pak van mijn hart. Hopelijk gaat het zo door. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Klinkt goed! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten