Ga naar inhoud

snot? en andere konijn wit slijm in oog


krosjka

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Op dit moment heb ik drie konijnen. Twee dames Mo en Bw, en een gecastreerde franse hangoor man: Gerrit.

Gerrit heb ik sinds een paar maand aan de dames gekoppeld. Dit ging vrijwel gelijk goed. Ze zitten in de tuin. Ze hebben twee grote hokken met een grote ren erbij van 6 vierkante meter. Kortom, niks te klagen.

Gerrit heeft altijd al een nat neusje gehad. Af en toe niest hij. Vanmorgen hoorde ik hem erg veel niezen en een beetje een snot geluid , maar ik zag geen snot zitten.

Mijn andere konijn Mo heeft ineens troebel wit spul in haar oogje. Slijm lijkt het wel. Zal dit met elkaar te maken hebben? Ze eten goed en zijn lekker fit. Ik wil geen onnodige stress veroorzaken maar ik denk wel dat dierenarts bezoekje dit x goed is? Of zal zoiets over waaien? Heb zelf het idee dat het konijn zwakker wordt van dierenarts bezoekjes. Bw heeft in 8 jaar nog nooit een dierenarts gezien en is altijd topfit.. Mo daaarintegen was altijd mn lievelingetje en ging vrij snel met r naar de dierenarts.. ze mankeert erg vaak wat (oogjes, neusje etc)

Tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd ik zou ook even langs de DA gaan. Want wachten tot het misschien erger wordt is ook niet goed. Bij twijfel naar de dierenarts. Heel veel succes, en laat je ons weten hoe het gaat?

Toen onze kleine happy ook snot/slijm had hielpen thijmtakjes wel! Natuurlijk samen met haar medicijnen.

Veel beterschap voor je lieve nijn :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Wim had ook steeds wit slijm spul in haar oogje. Ik heb het eerst zelf schoongemaakt en met zilverwater behandeld. Het ging steeds wel weg om daarna weer terug te komen. Toen naar de DA toe en het bleek van een verstopt traanbuisje te komen. AB enrofloxoral gekregen en en een CAF oogzalf. Maar het kan ook vanuit het gebit komen dat je konijn dat heeft.

Dus toch even laten controleren. Mijn Wim heeft ook chronische snot.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Zonet met de hele groep heen geweest. Gerrit bleek een longweginfectie te hebben plus koorts, de 2 dames hebben de longen schoon. Ze hebben alle drie een antibiotica voor langere duur gekregen. 1 prik en ik hoef niet terug te komen. Weet niet hoe het precies heet maar op de bon staat een afkorting van "marboc" injectie. Ben blij dat ik even ben gegaan want er was toch iets onder de leden. De dierenarts vond het verstandig om ze alle drie te enten zodat het niet terug komt via een ander knijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

Zojuist ontdekte ik dat het oogje van Mo erger ontstoken is gaan raken. Toen ik bij de dierenarts was was hij nog niet erg rood maar zat er vooral dat witte slijm in. Nu is het randje om zn oogje vuurrood.. De DA zei dat zalf niet nodig was zolang ik het schoon zou houden. Maar die rode ontsteking valt niet schoon te krijgen natuurlijk.. wat te doen? weer heen denk ik he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zoiets in de zomervakantie, monster zat gewoon in de tuin en ineens zag ik dat de oograndjes heel dik waren en vuurrood waren. Ik schrok me dood dus heb ik heb vastgehouden en geaait en toen ging het weg. Maar dat was waarschijnlijk niet hetzelfde als dit. Heel veel succes met je nijntjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels bij de dierenarts geweest (gelijk nadat ik mijn vorige bericht postte), een zalfje mee gekregen voor het oogje. Dit smeer ik nu. De ontsteking lijkt minder maar het oog traant wel erg veel en veel witte traan.. Misschie is dit juist goed? Tevens hoor ik de konijnen allemaal nog af en toe niezen.. pff, wordt er zo moe van, haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .