Ga naar inhoud

afstervende huid op Toendra's pootje na een giga bijtwonde...


mintaka

Aanbevolen berichten

  • Reacties 198
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Thanks allemaal :)

Ja, het is heerlijk van ze weer thuis te hebben!

Toendra maakt binkies als ze me ziet. Zalig!

De oefeningetjes die ik met haar doe, vindt ze echt maar niks. Ik doe haar pijn, dat kan gewoon niet anders. Ik hoop maar dat het helpt... Het is wel moeilijk om in te schatten hoever ik haar pootje mag plooien zonder dat ze echt te veel pijn heeft. Ik heb eens vergeleken met de beweeglijkheid van haar andere pootje en dat neem ik dan zo'n beetje als maatstaf, maar het is niet gemakkelijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi, naja, het zijn niet het soort foto's waar je mee uitpakt op een fotoforum he :) dat bedoelde ik met "niet kwaliteitsvol" :P

Er is nog steeds een stukje huid dat niet helemaal dicht is gegroeid, en daarom zit er nog duoderm rond... Woensdag moet ik terug naar Inge en tegen dan is het misschien helemaal dicht, dat zien we nog wel... Die duoderm stinkt trouwens verschrikkelijk. Ik moet Toendra tegen me aan nemen voor die oefeningetjes met haar poot, en ik stink dus nu zelf naar de duoderm...

Wat ik kan zien van de "wonde" bovenaan het pootje, dat ziet er schitterend geheeld uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

huh

lege sms...

ik heb je idd gesmst onlangs, maar weet niet meer wanneer... was als antwoord op de jouwe...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Toendra en Snoet zijn nog nooit zo aanhankelijk geweest als nu :) Ze kruipen op mij, knuffelen, wassen mijn trui, zalig gewoon! Ik geniet met volle teugen.

De oefeningetjes gaan soms goed en soms minder. Vanochtend was het absoluut geen pretje en ik heb het dan ook maar heel erg kort gedaan, want Toendra was te onhandelbaar.

Ze heeft het bovenste stuk van de duoderm eraf geknabbeld en nu vormt zich daar een korst op de huid. Ik denk dat dat tegentrekt en dat ze daardoor meer pijn heeft. Ik heb net een sms gestuurd naar Inge Thas om te vragen wat ik nu moet doen.

Maar verder is ze vrolijk, eet goed, is ondernemend, racet rond op drie poten. Klimt op mij als ik op de grond zit en gaat dan het behang slopen als ze op mijn schouders zit :P

Gisteravond lag ze op haar gemakje uitgestrekt, en had ze eventjes haar pootje plat voor zich uit liggen ipv omgedraaid. Ik hoop dat dat teken is dat het de goeie kant opgaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te lezen dat het zoveel beter gaat.

Ik hoop echt dat het nu eindelijk klaar is met alle problemen, en dat jij en je nijntjes nu even lekker probleemloos van elkaar kunnen genieten.

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om zo met haar pootje bezig te zijn, Omdat je bang bent dat je haar teveel pijn doet. Maar denk dan maar gewoon dat je haar hier wel mee helpt.

Ze boffen maar met een baasje als jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze boffen maar met een baasje als jou!

thanks debbie :$

De oefeningen daarnet heb ik iets anders aangepakt. Ik was begonnen, maar mevrouw beet in mijn hand (gelukkig zachtjes :bounce:) en dus liet ik haar gaan. Toendra en Snoet gebruiken mij echter als klimpaal, en dus heb ik daar gebruik van gemaakt om Toendra nog twee keer beet te pakken en eventjes te oefenen. Ze vindt het echt niet leuk en knaagt en knabbelt verwoed aan mijn trui (een oude, voor de gelegenheid) en aan de touwtjes van de kap van mijn trui.

Ik denk echt dat het door die losse duoderm komt dat ze meer pijn heeft. Ze piept ook als ik haar poot beweeg, dus het doet echt wel pijn..... Sorry meisje.....

Dat stinkt trouwens ook verschrikkelijk hoor, die duoderm. Jakkie bah! :blink:

Misschien moet ik morgen maar een extra duoderm verbandje vragen aan Inge, dat ik er eventueel zelf kan aandoen als Toendra het eraf pulkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik geef niet op...

Gisteravond heb ik wel geen oefeningen meer gedaan. Toendra hield haar pootje te krampachtig tegen zich. Het risico dat ik haar pootje of haar rug breek is dan te groot. Ik moet vandaag naar Inge Thas, ik ga het dan bespreken. Waarschijnlijk komt het echt door dat stuk duoderm dat los is en de korst die tegentrekt op de poot. Haar elleboog zit mee in de korst, dus de minste beweging doet allicht pijn... Stom dat ik zelf geen duoderm liggen had, anders had ik er zelf weer aangedaan, maar ja... Vanavond toch een verbandje vragen om mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er allemaal heel goed uit!

De wonde is nu zonder verband. Er is nog een klein stukje waar zich nieuwe huid moet vormen, maar Inge wilde het open laten, omdat door telkens duoderm erop te doen de omliggende huid en haren altijd vochtig blijven en dat is niet zo goed. Ik heb wel duoderm mee naar huis voor het geval het nodig zou zijn.

Verder moet ik er 2x per dag Flammazine op smeren.

Mijn oefeningetjes van de afgelopen dagen hebben al vruchten afgeworpen. Inge heeft zelf nog wat geoefend en ik kreeg felicitaties omdat het pootje al veel soepeler beweegt dan toen ik ze ging ophalen. :)

Door het feit dat Toendra haar pootje gedurende een maand nauwelijks heeft gebruikt, zijn de spieren wel voor een groot stuk afgestorven, dus moet dat weer teruggroeien en dat is een werk van lange adem. Haar pootje ziet er ook erg dunnetjes uit. Maar met geduld zal het wel steviger worden. Het is nog niet 100% zeker dat Toendra haar pootje weer normaal zal kunnen gebruiken, maar Inge geeft het een goeie kans.

Dus we blijven doorgaan!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Martine. Je konijntjes hebben het getroffen met een baasje zoals jij. Velen zouden al de moed verloren zijn, maar jij gaat er gewoon voor. Je blijft altijd zo optimistisch. Gelukkig komt alles in orde met Toendra haar pootje. Zelf zou ik het niet kunnen verzorgen. Steven moet zelfs medicatie aan Skippy geven, want bij mij lukt het nooit. Ik heb altijd schrik om ze pijn te doen... Waren ze niet te veel gestresst door de autorit? Wanneer moet je nu terug bij de dierenarts of was het de laatste keer? Waarschijnlijk afhankelijk van het genezingsproces? Amai, der zijn niet veel dierenartsen die Inge Thas zouden nadoen hé... haha... Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .