Ga naar inhoud

afstervende huid op Toendra's pootje na een giga bijtwonde...


mintaka

Aanbevolen berichten

Als vervolg op het topic over de mislukte koppeling, start ik hier een nieuw topic over de complicaties van de bijtwonde bij Toendra.

Vanavond ga ik op ziekenbezoek en zal ik meer info posten.

Please allemaal duimen dat dat afsterven van de huid snel stopt..... Want in het ergste geval betekent het dat Toendra haar pootje kan verliezen. En daar zit ik erg mee in. Om te lopen is het niet zo erg, maar ze kan zich dan niet meer goed wassen.

Mijn schatje moet gewoon genezen!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 198
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Thanks allemaal!

Ik heb net twee seconden met Inge gebeld en ik ga dus vanavond op spreekuur op ziekenbezoek. Inge gaat wachten met verzorgen vandaag tot we er zijn (mijn vader wil mee), zodat we de wonde kunnen zien.

Ik heb even navraag gedaan naar het gebruik van honing bij necrose. Ze behandelt de wonde nu met een pasta van betadine en bloemsuiker, omdat dat hetzelfde effect geeft volgens haar. Het is de suiker die het werk moet doen. Vanavond wat meer uitleg vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsjeee mintaka!!

heb een heel stuk over de herkoppeling gemist omdat ik (weer) 6 weken in het ziekenhuis heb gelegen en ben dus ff terug gaan lezen... maar tsjonge jonge jonge zeg wat ben ik me lam geschrokken, en jij al helemaal denk ik!! en nu dit weer!!! ongelofelijk! weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen kan er de juiste woorden niet voor vinden!! maar weet dat ik aan jou en je nijntjes denk! en duim!

groetjes kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik dan!

Sorry voor het wachten....

We hebben vanavond een hele tijd met Toendra en Snoet in de wachtkamer kunnen spelen :) Toen we aankwamen, is Inge dadelijk de twee gaan halen en kregen we ze bij ons. Omdat er nog een boel mensen voor ons waren, hebben we dus een hele tijd samen kunnen doorbrengen en dat was erg leuk.

Toendra is vrolijk en actief, ondernemend, racet rond op drie pootjes. Haar rechter pootje is ingewikkeld in een verband en nogal stijf ingepakt, zodat ze het eigenlijk niet kan gebruiken. Ik had niet de indruk dat het haar enorm stoort. Het is natuurlijk lastig, maar ze gedraagt zich als een gewoon vrij en blij konijn. Ik had lekkers meegenomen (hun normale biks en een knabbelstick met granen en groenten) en daar hebben zowel Snoet als Toendra zich dadelijk aan tegoedgedaan. :bunny2:

De wonde... Die is intussen erg groot geworden, maar ik vond zelf dat het er relatief goed uitzag. En zo vond Inge het eigenlijk ook. De randen links en rechts zijn mooi gezond weefsel, goed afgebakend. Onderaan is het zich nog aan het afbakenen en sterft er dus nog weefsel af. Ook bovenaan, waar er zich een doorgang had gevormd tussen de bijtwonde en de necroseplek. Dat had ik zelf gemerkt van die doorgang, want bij het uitmasseren van etter 10 dagen geleden had ik gevoeld en gehoord dat de etter van onder de necrosekorst kwam en door het gat van de drain naar buiten ging. Daar sterft ook nog steeds weefsel af.

Inge zei dat ze de indruk heeft dat het aan het stabiliseren is, dat er nog wel hoop is dat Toendra's poot kan gered worden. Zolang er geen bot komt bloot te liggen en het spierweefsel gezond blijft, is die hoop er. Al blijft er nog altijd wel risico.

Op de wonde doet ze een pasta van betadine met poedersuiker. Dat wordt zowel in mensen- als in diergeneeskunde gebruikt voor allerlei soorten wonden, met zeer gunstige resultaten. Hopelijk doet het ook hier zijn werk....

Toendra krijgt ook nog steeds penicilline. Inge zei dat zoiets niet al te lang mag gegeven worden, maar voorlopig geeft ze het dus nog steeds. Ik ga ook eens vragen of ze probiotica geeft. Ik veronderstel nl. dat mogelijke darmproblemen de reden zijn waarom penicilline niet te lang mag toegediend worden.

We kunnen blijven bellen om te horen hoe het gaat met Toendra. En eind van de week (vrijdag of zaterdag) ga ik weer op ziekenbezoek.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Inge is trouwens uitgerekend voor 22 september, maar waarschijnlijk gaat de baby zich vroeger melden. Deze week gaat ze de spreekuren stopzetten, maar ze blijft op afspraak werken. Toendra zal verzorgd worden door Kathleen (de assistente) en Alan (de partner van Inge) tijdens de periode rond de geboorte. Alan houdt Toendra vast en Kathleen verzorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snoet is dus ook bij Inge he, als gezelschap voor Toendra. Zijn aanwezigheid doet Toendra merkelijk goed, dat bevestigt Inge ook. Hij was ook ondernemend en nieuwsgierig en ging de reclamefoldertjes in de wachtkamer mollen :unsure:

Savannah was vandaag minder bang van mij. Ik ben er een tijd gaan bijliggen en heb haar telkens lekkers gegeven dat ze moest nemen uit mijn hand. Nu heeft Savannah één zwakke plek.... Eten.... :bunny2: Dus na enige aarzeling kwam ze uit mijn hand eten :)

Ze is trouwens erg aan het verharen en ze wordt nu donkerder :) Wel leuk eigenlijk, ik vind het mooier nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wondverzorging is te moeilijk, omdat het nog steeds naar boven uitbreidt ook. Mijn vader ziet het niet zitten om het zelf te doen. Eens het allemaal gestabiliseerd is, nemen we het over. Het inspuiten van penicilline wilde Inge mij wel leren, want dat schijnt niet moeilijk te zijn... Maar het is beter van Toendra nog een tijdje daar te laten (ocharme mijn portemonnee :()

Toendra krijgt uiteraard ook nog wel pijnstilling (Rimadyl).

Inge heeft ook bevestigd dat we niks verkeerd hebben gedaan bij de verzorging. Dat het waarschijnlijk ook zo zou zijn gelopen als Toendra daar was gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heel verhaal...op zich niet 'alleen maar' negatief omdat de wond zich lijkt te stabiliseren...maar ook nog niet positief...Want ja...er is nog niets stabiel..

Toendra gedraagt zich super en eigenlijk is dat wel geweldig nieuws......

...maar ja,dat van je portemonnee dan weer niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey mintaka

leuk dat je gister goed wat tijd met je nijnen heb kunnen door brengen

het is indd zowel posetief als negatief,

gelukkig zijn ze in goede handen(bij jou ook hoor )

en worden ze ook bij inge met liefde verzorgt ,ook als zij moet bevallen.

kan me best voor stellen dat je vader het niet aan durft ,is ook niet niks he

heel veel beterschap en sterkte met je nijnen (en je beurs)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .