Ga naar inhoud

afstervende huid op Toendra's pootje na een giga bijtwonde...


mintaka

Aanbevolen berichten

arme mintaka.....

probeer geen schuld bij jou te zoeken!!! jij hebt altijd het beste voor met e nijnen en hebt het koppelen geprobeerd voor hun!!! je hebt niet iets gedaan zonder erover na te denken en je hebt er ook hulp bij in geroepen.... maar helaas is het misgegaan!! lieve martine!!! zoek alsjeblieft geen schuld bij jezelf!!! ik duim heel hard voor toendra en voor jou en ben heel beneiwud naar hoe het met toendra en de wond gesteld is!!! en natuurlijk ook hoe het met jou gesteld is!!! houd moed martine!!! ik denk aan je!!!

groetjes kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 198
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

haai gaais

daar ben ik dan :)

Met een klein beetje goed nieuws :happy:

Het huidloze pootje begint er beter uit te zien, de wondranden hechten zich vast (weinig los flapperende dode huid) en dat is een goed begin. Inge vond zelf ook dat het er "niet slecht" uitzag. Ze had het de afgelopen twee dagen onder duoderm laten zitten, dat is een soort tweede huid die de vorming van nieuwe cellen bespoedigt. Er zat wel etter nog bovenaan de wonde, waar de wondrand nog niet verkleefd raakt met de spieren. Daar is nog een opening naar de oorspronkelijke bijtwonde. Inge heeft daar nu de vacht opnieuw weggeschoren, omdat door de vochtigheid de huid wel geïrriteerd raakte. Zonder vacht blijft het iets droger. Er zit nu weer duoderm rond en dat gaat weer twee dagen blijven zitten.

Wat iets minder goed is, is het feit dat Toendra haar pootje niet gebruikt om op te steunen. Waarschijnlijk zijn de spieren wat verkort, doordat ze het eigenlijk al een maand niet echt kan gebruiken. Dus het ziet ernaar uit dat ze ook fysiotherapie-oefeningetjes zal krijgen achteraf, maar Inge heeft me gezegd dat ze me dat zal voortonen en dan kan ik het thuis zelf doen.

Verder hebben we weer een fijne tijd doorgebracht met de twee rakkers in de wachtkamer. Toendra kwam zelfs bij me op schoot zitten :happy: Ikke helemaal blij! En Snoet lag met z'n oogjes dicht te genieten terwijl ik (half onder het tijdschriftentafeltje gekronkeld) hem een kop oor en lijfjesmassage gaf.

Dus het gaat een heeeeeel klein beetje beter met de wonde. Ik heb weer wat meer hoop...

Maar blijven duimen he, allemaal, please....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey martine!!!

duoderm is dus wel dat spul waar ik et in in een eerdere post over had waar ik bij mensen veel ervaringen mee heb. en ik kan je vertgellen ik heb er al wondertjes mee zien gebeuren!!! een andere naam voor duoderm is ook wel kaasplak. dat wordt heel veel gebruikt bij mensen met decubitus.. doorligwonden dus!! de pleister stimuleerd idd de huid bij de aanmaak van nieuwe cellen en voorkomt plakken. andere gazen en verbanden plakkn graag in een wond waardoor je die ondanks losweken toch vaak weer een optater geeft!! duoderm is dan beter!!!

fijn dat je even een lekker momentje met de twee hebt gehad!!! doet je vast weer even goed!!! en dat de randen zich al gaan vastzetten is idd een mooi teken!! dan zal t ook vanaf de rand naar binnen toe gaan groeien, als alles zo verder gaat, en das vaak (bij mensen dan) de spoedigste genezing. nu dat bovenste stuk ook nog!!! volhouden mintaka en toendra!!! ik blijf jullie volgen!!! kan het niet zo zijn dan toendra haar pootje nu minder gebruikt omdat er misschien, door de wond, veel spanning op staat? in combinatie natuurlijk met die verkorte spieren wat idd wel heel logisch is als je iets langere tijd niet gebruikt!!

ik heb bewondering voor je martine hoe je met de hele situatie omgaat!! knap hoor!!!

heel veel succes!!! fingers crossed!!! ben heel benieuwd hoe t allemaal verder gaat!! wanneer ga e wee langs? groetjes kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jippie, eindelijk echt goed nieuws dan! Go Toendra, go Toendra:happy:

Maar als het pootje straks helemaal genezen is zal ze het toch wel weer gewoon kunnen gebruiken?

Dat hoop ik wel ja...

En hoe staat het met de verkering van Savannah, al wat op t oog? :)

Mjah, tijdens mijn vakantie zijn alle mogelijke kandidaten uitgehuwelijkt... Dus ik ben nu wat aan het rondkijken. In het Konijnenkot zijn er vooral veel jonge konijntjes, wat mij hier op het forum al is afgeraden. In de Konijnenburcht zitten nog drie schatten van half-wilde konijnen (moeder tamme hangoor, vader wild konijn), waar er dan misschien eentje van zou komen, dat weet ik niet. Alles heeft voor- en nadelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoop ik wel ja...

Mjah, tijdens mijn vakantie zijn alle mogelijke kandidaten uitgehuwelijkt... Dus ik ben nu wat aan het rondkijken. In het Konijnenkot zijn er vooral veel jonge konijntjes, wat mij hier op het forum al is afgeraden. In de Konijnenburcht zitten nog drie schatten van half-wilde konijnen (moeder tamme hangoor, vader wild konijn), waar er dan misschien eentje van zou komen, dat weet ik niet. Alles heeft voor- en nadelen....

de nieuwe lover wordt dan toch wel teb tijde, zoals het hoort aan ons, "schoönouders"netjes voorgesteld he mintaka???:lol::yes::tease:

Link naar reactie
Delen op andere sites

(zit ik zelfs al op BB terwijl ik op bezoek ben bij een vriendin :unsure:)

Ik woon helemaal in het centrum van het land, niet ver van Brussel.... Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om 100 of meer km te gaan rijden als er een opvang vlakbij mijn deur is. Is ook niet ideaal voor het nijntje dat dan die hele rit mee terug moet...

Zelf heb ik ook wel wat twijfels bij de half-wilde nijntjes, maar naar het schijnt zijn ze wel erg tam en hanteerbaar. Ik kan altijd eens gaan kijken he....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet nog met Inge gebeld (heeeeel kort, want ze was net bevallen :$ kon ik niet weten uiteraard, belde naar haar gsm en ze nam op in de materniteit...)

Toendra stelt het goed. Haar wonde is over haar pootje goed aan het granuleren (= nieuwe huidcellen aan het vormen). Alleen bovenaan is het nog niet zoals het hoort, maar het ziet er dus beter uit! Jippie, vandaag allemaal blije nieuwsjes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .