Ga naar inhoud

afstervende huid op Toendra's pootje na een giga bijtwonde...


mintaka

Aanbevolen berichten

  • Reacties 198
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hey Mintaka,

Ben een paar daagjes niet op BB geweest, en heb blijkbaar een hoop gemist.

Arme jij en arme Toendra, het houdt ook niet op he. Jullie verdienen dit gewoon niet, ik wou dat ik iets voor jullie kon doen. Ik hoop en duim heel hard mee dat het afsterven stopt, en dat het pootje gered kan worden, en dat over een paar weken Toendra weer vrolijk rondhuppelt, MET 4 pootjes!! Maar zo te horen is Toendra een sterke meid, en jij ook hoor. Ik vind het supergoed en superknap wat jij allemaal voor haar doet, menig ander had Toendra misschien allang laten inslapen. Maar zo zijn wij niet, de echte nijnenliefhebbers. Ik had het ook zo gedaan zoals jij dat nu doet, en ik bewonder jou moed.

Ik wens jou en Toendra heel veel beterschap, sterkte en succes en ik hoop met heel mijn hart dat het heel gauw weer beter gaat met Toendra!!

Succes meid!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daarnet met Inge gebeld. De toestand van Toendra's pootje is min of meer onveranderd. Dat is tegelijk jammer, want het is niet verbeterd, maar ook goed, want het is niet verslechterd.

Bovenaan, aan de doorgang met de oorspronkelijke wonde, is er minder etter en dood weefsel, dat is wel een klein goed teken. Inge is wel bang dat de huid rondom het pootje zou kapot gaan. Er zit nu nog een verbindingsstuk van huid tussen het bovenbeen en de voet, zeg maar. Als dat zou weggaan, dan is het moeilijker voor de wonde om dicht te groeien. Dus die huid zou echt moeten gezond blijven.

De penicilline is gestopt, omdat Inge dat liever niet te lang wil geven. Als er weer meer infectie zou dreigen, dan herbegint ze met AB. In geval van darmproblemen geeft ze keutels van andere konijnen, omdat daar goeie bacteriën inzitten (ook in de gewone harde keutels), maar dat is niet nodig nu, want Toendra's keuteltjes zijn nog altijd OK.

Vrijdag gaat ze ze misschien licht verdoven, om eens goed bovenaan naar de wonde te kunnen kijken. Want er zijn grenzen aan wat je met een niet verdoofd konijn kan doen, qua pijn.

Ik mag blijven bellen en als er plots iets ernstigs zou zijn, dan belt Inge uiteraard zelf.

Dat is het zowat voor nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

heeft heeft ook lang geduurt van toby voor het gestopt is met afsterven aan zn snoet

maar het komt goed meid

kijk nu maar naar pommeke haar snoet

de laatste dagen enkel terracortril aangedaan en het lukt

heeft ze dat nog niet geprobeert of mag dat niet ?

ik ontsmet het met isobetadine met teetrea erin en spuit op de wonde en nadien doe ik er een beetje terracortril op

het duurt echt wel een eind tegen het betert hoor ,maar eens het betert ,dan gaat het vlug

van toby heeft het ruim een maand geduurt ,er was wel een stuk lip weggerot maar toch zelf dichtgegaan ,dus er is hoop

ik duim mee hoor

en als er nieuws is ,laten weten he

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag niet gebeld, omdat ik niet elke dag wil storen. Inge is zo vreselijk druk, en met haar zwangerschap die tegen het einde loopt, wil ik haar niet extra belasten. Als er iets ergs is, belt ze toch zelf, en anders bel ik om de twee dagen. Morgenavond ga ik dus eens bellen nog... En waarschijnlijk dan maandag weer op ziekenbezoek of zo, maar dat zie ik dan wel weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet het he meid, ik duim en hoop met heel mijn hart mee dat het pootje van Toendra gered kan worden, en dat zij binnenkort weer lekker bij jouw thuis rondhuppelt, en dat zij nergens meer last van heeft, en dat zij deze nare gebeurtenissen achter zich kan laten. Arme Toendra en arme jij, jullie verdienen dit niet!!

En als er iets is, of je wilt met iemand kletsen hierover, je weet mij te vinden, ik weet hoe jij je voelt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Mintaka,

Ik lees dit topic nu pas, ik loop nogal achter, maar dit verdienen Toendra en jij gewoon niet. Het houdt gewoon niet over, gelukkig is het nu een beetje stabiel, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat Toendra over een poosje weer bij jou thuis fijn kan hupsen met haar 4 pootjes.

Ik duim hard voor jullie en heel veel sterkte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond naar Inge gebeld (van uit Brussel, terwijl ik met Michaëla en haar vriend door de stad liep hihi). De wonde is nog steeds hetzelfde. Inge doet er nu een soort second skin-verband op en geen verband meer, zodat het pootje wat soepeler kan gebruikt worden. Toendra steunt er echter niet op. Maar ik had ook niet de indruk dat ze het echt gebruikte toen we maandag op ziekenbezoek waren.

Bovenaan is er minder viezigheid in de wonde.

Inge hoopt dat de huidbrug die er nog bestaat tussen de "hand" van het pootje (haar witte sokje dus eigenlijk) en de huid van de romp blijft bestaan. Want anders moet de wondheling van boven en beneden komen, als er rondom geen huid meer is en dat zou veel moeilijker zijn.

Ik probeer er de moed in te houden....

Maandag ga ik weer op ziekenbezoek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

houd moed martine!!! ik kijk altijd meteen of er nieuws in je topic te vinden is!! en hoop dan natuurlijk altijd op goed nieuws!! ik heb alleen maar ervaring met second skin verbanden bij mensen! en die ervaringen zijn eigenlijk heel goed maar da kun je natuurljk niet met een nijntje vergelijken!! ik hoop dat het voor toendra ook het goede dat ik ervan ken mag brengen!!! en voor jou natuurlijk ook!! dikke knuffel voor jou en voor toendra!! en natuurlijk mogen we snoet e savannah ook niet vergeten!!

groetjes kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is eigenlijk goed nieuws Martine, ze is er niet op achteruit gegaan, hoewel ook niet echt op vooruit.

Gelukkig is het allemaal een beetje minder geworden, ik hoop dat het niet erger wordt en dat het nu langzaam kan gaan helen, zodat Toendra binnenkort weer thuis kan rondhupsen.

Ik wens je heel veel Sterke en heel veel plezier met het ziekenbezoek maandag:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal nogal wat Mintaka....

Zakt de moed soms niet in de schoenen als je Toendra een paar dagen niet gezien hebt ? ('wat staat me te wachten straks')

Je doet het goed hoor zoals je je er doorheen slaat ! Want je kan hier zo weinig mee dan alleen maar hopen en wachten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wachten best wel moeilijk ja... Inge verzekert me dat als er iets misgaat, ze me onmiddellijk belt, dus als ik niks hoor, dan probeer ik erop te vertrouwen dat alles nog stabiel is. Ik zal blij zijn als ik Toendra morgen zie, en met eigen ogen nog eens de wonde kan zien.

"Had ik maar" is niet op zijn plaats, ik weet het. Maar had ik maar m'n gevoel gevolgd en de koppelpoging op zaterdag afgebroken ipv op zondag, dan was het misschien allemaal niet gebeurd...

En verder probeer ik het van me af te zetten en er niet te veel aan te denken. Ik kan er inderdaad nu toch niks aan doen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet jezelf niets verwijten. Je hebt gedaan wat het beste is voor je konijnen, en dat is dat je ze na het gevecht meteen uit elkaar gehaald hebt. Je hád dit, of je hád dat kunnen doen, denk daar niet teveel over na. Als je alles van tevoren weet, zou het leven ook niet leuker geweest zijn. Gelukkig zie jij in wat het beste is voor Toendra, en dat heb je gedaan. Vertrouw op jezelf, Toen en Inge, dan komt alles goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .