Ga naar inhoud

afstervende huid op Toendra's pootje na een giga bijtwonde...


mintaka

Aanbevolen berichten

  • Reacties 198
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet hoe het nu is. Ik denk niet dat het al volledig dicht is, want het was een erg groot stuk dat moest dichtgroeien (eigenlijk heel de poot). Vorige week sprak Inge van nog steeds duoderm errond te doen, maar dan om de vijf dagen te verversen. Daar zou ik dan voor naar haar gaan.

Ik heb verder eigenlijk geen nieuws. Had nog een sms gestuurd om hoe laat ze me morgen verwacht, maar nog geen antwoord. Misschien straks eens bellen...

Ik zal doodgelukkig zijn als mijn kwartet weer verenigd is :) Ja, Claudia, een maand is vreselijk lang. Ik ben ook een beetje bang dat ik weer helemaal van nul ga moeten beginnen met vertrouwen winnen en knuffels mogen geven en zo. Hopelijk kennen ze ons nog. We hebben ze in die maand tijd maar 2x een uurtje gezien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb met Inge gebeld. Morgennamiddag ga ik ze ophalen, de mormeltjes :)

Inge belt straks nog terug, ze ging Toendra nog verzorgen vanavond. Het zag er allemaal goed uit, maar er komt nog een beetje etter van onder de oksel.

Volgende week moet ik dan met Toendra terug voor verzorging. Maar dan zijn mijn schatjes tenminste lekker thuis intussen.

Ze zijn al 36 dagen weg......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zalig he :)

En nog beter nieuws: Inge belde net met onder andere het bericht dat ze zich vergist had: de smurrie onder Toendra's oksel was géén etter, maar duoderm spul (dat carameliseert als het op de wonde komt en geeft een plakkerig resultaat).

Dus alles gaat prima. :happy:

Toendra moet wel fysiotherapie-oefeningen krijgen om de spier in haar pootje weer op lengte te krijgen. En ze vindt dat NIET PRETTIG. Inge zei dat ik er nog last mee ga hebben hihi. Ze staat zelf vol krabben van Toendra's verzet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn dus allemaal weer thuis. Jippie!

Met Toendra's pootje gaat het goed. De huid is bijna helemaal hersteld, er is nog maar een klein stukje waar het moet dichtgroeien. De wondranden zijn goed gehecht, er flappert geen huid meer los.

Wat wel een probleem vormt, is het feit dat door het littekenweefsel Toendra haar pootje gekromd houdt. Ze steunt niet op haar "handpalm", maar op de bovenzijde van haar "hand". Daar moeten we dus dagelijks zo vaak mogelijk "rek en strek oefeningetjes" voor doen. En hopelijk zal ze hem dan weer kunnen gaan gebruiken. Ik heb het daarnet al eens gedaan en op zich valt het wel mee. Ze spartelt niet te hard tegen. Ik hoop dat het nog goed gaat komen. Ze kan wel goed "uit de voeten" op drie poten, maar het zou fijn zijn als ze dat pootje weer helemaal kan gebruiken...

En nu..... Foto's!!

"Opa" had voor de thuiskomers een lekkere groenten- en fruitschotel klaargezet. Ik heb wel twee stukken fruit weggenomen, om te vermijden dat er weer iemand diarree zou krijgen.

Foto-6JZ7A6NV.jpg

Effe proeven.....

Foto-6IXUUSXR.jpg

Ik sjees door de tunnel

Foto-OJDJX63C.jpg

En ook al gebruik ik maar drie poten, ik spring en huppel en vlieg!

Foto-CDCADHLJ.jpg

Weer thuis, lekker gezellig in de plasbak, onze favoriete stek!

Foto-UVYPH6CR.jpg

Foto-SYEMMZBK.jpg

Foto-VAK6E3QK.jpg

Close-upje van een mooie jongen

Foto-8W4YKUMS.jpg

Hmmmmm effe kijken..... Wat heeft opa voor lekkers hierin verstopt?!

Foto-YSGGDGAC.jpg

Hier kan je Toendra's ingepakte pootje goed zien.

Foto-EDJFU4QR.jpg

En toen ik daarnet nog een tijdje bij de mormeltjes ging zitten, plofte Toendra twee keer op haar ruggetje neer in de plasbak.

Ze is weer thuis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .