Ga naar inhoud

Dringend: konijn loopt raar!


Miesaas

Aanbevolen berichten

Ik kwam zojuist thuis...met een schrik.

Chibi wou geen andijvie, geen brokjes, niks.

Als ik hem wil aaien hupt hij weg en hij heeft nergens echt zin in.

Het meest rare is de manier waarop bij loopt.

Hij loopt helemaal ' uitgerekt', en heel laag bij de grond.

Hij sleept met zijn buik een beetje over de grond heen.

Iemand enig idee???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat ie last van zijn buik heeft. Ik denk dat het vertandig is om even bij de da langs te gaan. Niet willen eten is altijd een teken van een probleem bij een konijn en je moet dan zo snel mogelijk actie ondernemen en niet af wachten. Als een konijn te lang niks eet gaan de darmen stil liggen en dan is er echt een groot probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie, het was behoorlijk hectisch hier vandaag.

(famillie etentje, dus flink wat voorbereidingen doen)

Ik heb dezelfde dag nog de DA gebeld en die zei dat ik wel even langs kon komen.

Eenmaal aangekomen....ging het eigenlijk heel goed met Chibi.

De DA heeft hem helemaal gecontroleerd maar alles zag er goed uit, en hij liep ook weer normaal.

Omdat de DA wou weten of hij wel weer at, had hij hem een brokje voorgehouden.

Nou, dat brokje ging er wel in hoor. Een raadsel dus...

De DA denkt dat Chibi misschien na een binky of een andere rare sprong raar terecht is gekomen

op bijvoorbeeld zijn buik en/of achterpoten, en er heel erg van geschrokken was.

Dit lijkt mijzelf eigenlijk ook erg voor de hand liggend, hij doet soms zo gevaarlijk!

Dus we gingen weer op weg naar huis en als het nou weer fout zou gaan kon ik meteen weer komen.

Eenmaal thuis was eigenlijk alles weer prima.

Ook nu is alles weer zoals het hoort te zijn.

Ik denk dat hij toch een rare sprong ofzoiets heeft gemaakt, of misschien wel 'gewoon' even buikpijn had.

Ik heb soms ook wel opeens buikpijn, en 5 minuten daarna is het weg.

Gelukkig is alles gewoon helemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij te lezen dat het weer helemaal goed gaat! Wel super van je dat je gelijk naar de dierenarts bent gegaan inderdaad. Het deed mij sterk denken aan dit:

2012-07-06%252007.22.55.jpg

En dit konijntje had een zeer hevige (en ook heel acute) gasaanval. Overigens was dat ook net zo snel weer over als dat het begonnen is, hoewel hij wel medicatie gehad heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het leek wel een beetje op de foto van Dolly!

Kan gas gewoon zomaar weer weggaan? Want dan kan het dat ook wel zijn geweest.

Ik had hem de avond daarvoor een klein stukje mango gegeven, dat had hij nog nooit eerder gehad.

Zou het daarvan kunnen komen?

De DA zei in ieder geval dat ik altijd kon bellen mocht het weer voorkomen, dus dat ga ik ook zeker doen.

Gelukkig is het allemaal over en is het weer helemaal super met Chibi, maar ik was echt wel even geschrokken.

Het zag er heel naar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het KAN.... soms vanzelf over gaan (dat is dan heel erg geluk hebben), maar meestal is medische hulp wel noodzakelijk. En snel ook! Binnen 24 uur zeker actie ondernemen, liefst zo snel mogelijk wanneer je het merkt. Mijn konijntje had afgelopen zaterdag inene een verstopping met gas en alles erbij. Ze zit nu nog bij de dierenarts en krabbelt langzaamaan weer overeind. Maar als ik niks had gedaan was ze er nu niet meer geweest.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .