Ga naar inhoud

Kim d'r oogje


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Hoe denken jullie erover...

Sinds we Kim een jaar geleden uit de opvang hebben gehaald, heeft ze al een klein sneetje in het onderste ooglid en een litteken daar zitten.

Ook heeft ze een beschadiging op d'r oog...

Ze had hier verder geen last van (ze is ook in de opvang onderzocht), tot ik er een week geleden achter kwam dat het helemaal dik en rood was.

Dus dierenarts geweest, die stelde vast dat het niet ontstoken was (op dat moment was het dik, maar wel roze)

Het kon of een kankergezwel of een irritatie (deze zou ook niet meer volledig gaan verdwijnen) de verdikking zit tot ongeveer een cm onder haar ooglid.

We hebben druppels meegekregen, die het lid makkelijker over de oogbol heen zouden moeten laten glijden en het zou er ook voor meten zorgen dat het ooglid niet meer geïrriteerd zou raken...

Nu zijn we een week verder en heeft geen enkel resultaat...

Vanmiddag dierenarts weer gebeld, maar moet morgen even terug bellen omdat dan die dierenarts er weer is.

Heb net alles even goed bekeken onder de lamp, maar zie n ook dat het ooglid niet meer mooi aansluit op de oogbol, maar er een beetje bijhangd...

Nu wil ik morgen ook informeren of het een reële beslissing is (ook wat het kost) om haar oog + het stuk ooglid eruit te laten halen en dicht te "naaien".

Dit omdat we ook vermoeden dat ze niets tot amper iets ziet door dat oog, ze reageert totaal niet als je er met je vinger of flesje bij komt (zelfs niet als je er bijna op zit)

Nu is het volgende punt dat ze waarschijnlijk al behoorlijk op leeftijd is, daarnaast dit niet haar enige probleem is...

Is zo'n operatie wel reëel, overleefd ze dat wel, heeft ze wel last van dat oog of valt het wel mee?

We hebben best wel veel vragen en zullen deze ook zeker aan de dierenarts stellen...

Ze woog vorige week 2 kg en dat is opzich wel netje voor haar grote...

Zouden jullie zo'n operatie overwegen of het nog aanzien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijntje met één oog en heb het eigenlijk ondanks de kosten nooit overwogen om het wel of niet te doen.. De ingreep zelf is pittig maar het herstel valt enorm mee en ze heeft er echt geen last va ndat ze maar één oog heeft. Mijn konijn is bij mij gekomen als opvangkonijn, gedumpt, dus geen leeftijd bekend. Haar baarmoeder zag er echter niet heel best meer uit wat natuurlijk wel een indicatie is en wijst op een hogere leeftijd. Maar ze heeft alles heel goed doorstaan en het gaat echt super met haar nu. Het valt niemand op dat ze een oog mist, je ziet het echt bijna niet en aan haar gedrag ook niet. Het was bij haar geen keuze want er zat een giga ontsteking in het oog, maar zou ik weer in deze situatie zitten zou ik het zo weer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar we nu nogal mee zitten is dat we eigenlijk wel zeker weten dat ze behoorlijk op leeftijd is...

Ze rust heel veel, komt met dit weer absoluut niet buiten.

Speelt totaal niet, wil rust, heeft niet heel veel vet op d'r lijf zitten en zit niet echt mooi in d'r vacht...

Eigenlijk alles waar je aan kunt zien dat ze behoorlijk op leeftijd is...

Daarnaast weten we niet of ze er wel last van heeft, zo gedraagt ze zich momenteel niet, Maarja....

Als ze er echt last van had, was de situatie weer anders geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog maar een nachtje!!

Wordt morgen voor ons een hele spannende dag, gelukkig kunnen we al rond een uur of 11 bellen om te vragen hoe het is gegaan!

Vanavond nog even dr kontje wassen, dus als iemand een tip heeft hoe ik die urinevacht weer wit krijgt??

Dan wordt ze van Casper gescheiden en gaat ze in een schone kooi.

Zaterdagochtend mag ze weer bij Cas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Operatie is goed gegaan.

Ze is alweer wakker.

Dierenarts vond het er zelf netjes uitzien!

Ze hebben ook meteen naar haar blaas gekeken, nu ze toch onder narcose was.

Ze had heel veel zooi in dr blaas zitten en dit hebben ze allemaal weg gespoeld!

Ze zal zich nu waarschijnlijk niet meer onderplassen en zal zich denk wel even wat beter voelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .