Ga naar inhoud

Preventief behandelen tegen Coccidiose?


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Ik wil graag jullie mening weten over het preventief behandelen tegen Coccidiose.

Zoals velen weten werk ik in de dierenwinkel waar we op een goede manier aan onze konijnen komen.

De dieren zijn dan ook nooit ziek, hebben hooguit de eerste 2 dagen plakpoep van de stress en ander voer.

Helaas is het nu toch gebeurt dat 1 van de verkochte konijntjes waarschijnlijk coccidiose heeft gekregen.

Het konijn dat we nu nog hebben zitten zijn we daartegen gaan behandelen met Beaphar Bogene Finicoc...

Kan het kwaad om dit bij alle konijnen preventief te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of dat spul werkelijk tegen coccidiose werkt, wat is de werkzame stof?

In elk geval behandel ik sinds deze zomer wel alle konijnen die binnenkomen preventief tegen coccidiose, maar dan met Baycox. Is zeker geen volkomen onschuldig middel, dus om nou te zeggen dat het helemaal geen kwaad kan.. Maar het voordeel weegt voor mij zwaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben persoonlijk ook niet voor dingen uit de dierenwinkel en ga liever naar de dierenarts. Dan weet ik zeker dat het helpt. Het is naar mijn gevoel geen goed idee om preventief te gaan geven want het is wel een soort van antibiotica. Daarom wordt droogvoer met antibiotica tegen coccidiose ook niet aangeraden altijd te geven.

Edit: Ik lees net ergens op een forum dat er veel te weinig werkzame stof in zit dus ik zou naar de dierenarts gaan en daar wat gaan halen.

Dit stukje staat er letterlijk:

Er zit te weinig antibiotica in om te werken. En juist het beetje wat er in zit kan er voor zorgen dat de bacteriën die er op kunnen reageren resistent voor worden.

Het zou wel makkelijk zijn als een dierenwinkel antibiotica mag verkopen. De hoeveelheid die er in zit is wat net wettelijk toegestaan is, net als dat wat in het voer zit tegen cocc.

Het zijn slechts lapmiddelen, en uiteindelijk zonde van je geld.

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Coccidiose zijn parasieten en geen bacteriën!!

Volgens de assistente is dit middel voldoende voor preventief gebruik!

Als het om mijn eigen konijnen zou gaan, die het dan zouden hebben, dan ga ik zeker naar de dierenarts.

Maar let wel, het gaat hier om preventief of dat wel of niet juist is om te doen.

Niet om welk middel je dan maar moet gebruiken.

Ik ga er bij deze assistente vanuit dat ze het juist heeft en het dus voor preventief gebruikt kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .