Ga naar inhoud

Jong konijntje (2 jaar oud) overleden


annelotte

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een jong konijntje (was nog maar twee jaar oud) dat ik net dood in haar hokje heb gevonden... :frown:

Heb haar natuurlijk goed verzorgd en genoeg te eten gegeven.

Waar kan het dan aan liggen dat ze nu dood is?

Ze zaten met zijn tweeën in een hok, mijn andere konijntje zit er op dit moment nog in.

Ik ontdekte nog maar net dat ze dood was, terwijl ik ze eten zou geven.

Het viel me op dat mijn andere (levende) konijn niet echt aanviel op het eten wat ze normaal wel doet...

Kan er misschien sprake van ziekte zijn?

Moet ik dan nu snel mijn levende konijn in een ander hok zetten (heb ik wel)?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je haar echt net gevonden? Dat is schrikken zeg! Het kan ook zijn dat je andere konijntje een beetje van streek is omdat haar vriend er niet meer is. Veel sterkte met het verlies van je nijn, houd je voedster maar even goed in de gaten, als je je zorgen maakt kun je beter een keertje te vaak naar de dierenarts dan een keer te weinig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijntje wat over is kan best even van streek zijn omdat haar vriendje er niet meer is. Heeft je andere (levende) konijntje wel wat gegeten nog? Anders zou ik proberen haar iets te geven wat ze lekker vind, natuurlijk wel belangrijk om te blijven eten.

Het is lastig waar je konijntje aan gestorven is, daar zul je denk ik niet achterkomen, maar wel erg natuurlijk. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de oudste weet ik niet of ze geënt is (heb ik bij een fokker vandaan), maar de jongste was niet geënt...

Was van plan het komende zomer te doen, de jongste is namelijk pas afgelopen zomer geboren (had het bij het eerste bericht in dit topic verkeerd gezegd)...

Maar volgens een vriendin van mij komen konijnenziekten in deze tijd van het jaar helemaal niet voor?:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .