Ga naar inhoud

Languit?


Reza

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik zie hier regelmatig verhalen dat konijnen languit liggen.... dat zie ik hier eigenlijk nooit!?! Hoe kan dat, ze zitten eigenlijk altijd met hun pootjes op de grond...ja in de zomer heb ik het Guus wel zien doen...Is het mss te koud nu op de grond? Ik zie ze natuurlijk niet in hun nachthok...:erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt ook aan het type konijn.

Mijn konijnen wonen buiten en kunnen ook in de schuur komen. Zij liggen zelfs in deze tijd van het jaar regelmatig languit. In de schuur op hennepstrooisel/hooi vrijwel altijd en ik zag de voedster vanmiddag buiten op een pluk hooi languit liggen. Ze liggen wel bijna altijd tegen elkaar aan (lekker warm!), hebben een súperdikke wintervacht en hebben een ontspannen karakter.

Zomers liggen ze liefst op de kale tegels, soms helemaal op hun zijkant met de kop en oren ook plat op de grond. Als je dat voor het eerst ziet schrik je en denk je dat ze dood zijn.. 's Winters liggen ze ook met de achterpoten naar achteren maar minder languit en meer rechtop dan zomers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier maakt het hem niet uit wat er op de grond is. Binnen natuurlijk op de tegels maar ook op het laminaat, buiten in de grote ren op het gras maar ook op het zand, in de ren waar hij nu zit gewoon op het koude beton. Ook als het zo hard vriest als nu. Bunnyflop en chillen maar!

Ik herinner me nu wel dat het half-wilde konijn ook languit ligt als ze binnen in huis zit ja. Buiten heb ik het haar alleen zien doen als ze het heel warm had. Maar dat telt niet als relaxen vind ik, ze ligt dan ook niet chill te soezen maar gewoon om uit te puffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties, de nijnen hier zijn ook heel relaxed maar liggen zoals Iris zegt op een bolletje tegen, in en op elkaar, ook buiten. Soms kan ik niet zien waar de ene begint en de andere stopt... Ja met dat hete weer maar dat zag ik idd net als Lonja niet als relaxen. Ze staan nu op de koele schaduw kant van de tuin, dan hebben ze minder zon... Misschien als ze de kou uit de grond voelen trekken het wel doen.. Guus doet wel eens een bunnyflop, hoppa tegen Bloempje aan maar dan staat hij snel weer op... Moet altijd lachen als hij dat doet... Zal ze in de gaten houden als die sneeuw EINDELIJK weg is ( de ren is overdekt dus sneeuwvrij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .