Ga naar inhoud

Voedster rijdt en bijt


Annemieke601

Aanbevolen berichten

Hallo we hebben weer eens iets nieuws met onze Misty. Misty is een voedster van nu 8 maanden oud. Inmiddels plast ze niet meer overal daar zijn we erg blij mee, maar er is nu een ander probleem.

Elke keer als mijn broer langskomt gaat ze als een gek op zijn been rijden en in zijn been bijten, ze bijt ook echt door.

Dit doet zij alleen bij mijn broer, het maakt niet uit welke kleding hij aan heeft..

Ik heb zitten zoeken wat ik ermee kan maar lees alleen maar verhalen over rammetjes..

Weten jullie wat ik ermee kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zeker ben je van het geslacht van Misty? Wie heeft je verteld dat het een vrouwtje is? Want helaas gaat de geslachtsbepaling erg vaak mis.

Zit je konijn alleen? Toen mijn voedster last kreeg van haar hormonen ging ze ontzettend rijden op mijn ram. Misschien dat een konijn dat alleen zit dat dan botviert op mensen ofzo.. Hoe lang doet je konijn dit al? Als het niet over gaat zou je castratie kunnen overwegen. Dat is wel een dure en zware ingreep bij een voedster, maar kan wel voor rust bij het konijn zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Late reactie maar ik ben naar de dierenarts geweest, ze is echt een voedster. Ze heeft duidelijk last van hormonen maar de dierenarts geeft aan dat een sterrilisatie voor haar niet de voorkeur heeft aangezien ze een zwakke start heeft gehad.. Ik heb nu momenteel echt geen ruimte voor een maatje erbij, maar over een tijdje ga ik op mezelf wonen en dan haal ik sowieso een maatje voor haar.

Tot nu toe gaat t aardig, ze bijt niet meer maar rijdt wel nog op je arm of been..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wanneer heeft dierenarts dat vast gesteld dat het echt een voedster is?

Want ook die hebben het regelmatig op jonge leeftijd fout. (Al heb ik ze ook wel mee gemaakt op wat oudere leeftijd terwijl de ballen al zichtbaar waren weliswaar ingetrokken, maar okay).

Ik heb nog nooit gehoord dat een voedster in zo'n extreme mate last heeft van haar hormonen dat ze ook op mensen gaat rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .