Ga naar inhoud

breezer is alweer aan sukkelen.


breezer

Aanbevolen berichten

Prozyme is een poedertje dat helpt tegen verstoppingen, wordt vaak gebruikt ook als ze in de rui zijn, om verstopping te voorkomen. Je kunt het bestellen in het webwinkeltje van konijnen.nl, je betaalt dan geen verzendkosten, maar er gaat natuurlijk wel wat posttijd overheen voordat het bij jou is. Vervelend te zien dat hij pijn heeft zeg. Als hij pijn heeft en zijn lijfje wil niet meer dan houdt het toch een keer op, al wil zijn koppie wel. Ik ga even je andere topic lezen, zag dat je daar ook wat gepost had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kan je dierenarts niet even in de mond kijken zonder verdoving? Mijn dierenarts doet dat heel vaak met 1 klemmetje om de voortanden die de mond open houden en een klemmetje die de wangen wijd houdt. En mijn dierenarts kan vaak zelfs kleine haakjes en ingrepen zonder verdoving doen, misschien verder zoeken naar een dierenarts die dat kan/wil om uit te sluiten dat hij geen haakjes heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het meedenken.

de dierenarts heeft de eerste keer dat langskwam onderzocht op haakjes, en zo ver mogelijk te kijken, alleen de allerachterste moeten ze onder een roesje doen, misschien dat meespeelt breezer geen makkelijk konijn is bij de dierenarts. maar zo hebben op die manier al gekeken en konden geen aanwijzingen van haakjes vinden. ook eet hij nu hard voer al, (goedkope voer). en het met de kont omhoog liggen na het eten wijst toch echt op krampen in buik, waarschijnlijk gas. waar die dit keer lastiger uitkomt.

utrecht heeft een half jaar gelden ook nog gecontroleert op haakjes en kon ook niks vinden.

hij heeft net weer injectie met emeprid gehad, en gekeuteld bij de dierenarts.

als het vanavond nou weer goed blijft gaan en hij morgen terug valt, krijgt die 3 keer per dag emeprid, 3 dagen lang.

als de darmen het dan nog steeds niet zelf kunnen oppakken houd het op. want dan wordt het een kwestie van in leven houden terwijl lichaam zelf niet meer kan. dus nu maar hopen de injectie zijn werk doet, en hopen hij niet morgen terug valt, en als dat al zo is, dan maar hopen het met 3 dagen 3x emeprid goedkomt., dit is onze laatste kans.

utrecht heeft me inmiddels ook terug gemailt, maar daar hebben ze het over de nieren, ze hebben zojuist bij me eigen dierenarts urine onderzocht, maar dat was helemaal in orde.

ook heb ik een proef pakketje vetcare plus digestive meegekregen om te proberen, aangezien dat voer helpt de darmen optimaal te laten werken, en eetlust opwekkende middelen/stoffen inzitten.

aangepast door breezer
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou hij heeft zojuist weer een flinke lading keutels gelegt :biggrin:

nu hopen dat het zo blijft, en hij geen terug val meer krijgt, anders weer terug na dierenarts voor iets vaker zo een injectie, want die injectie is het enige wat aan lijkt te slaan momenteel.

ook eet die goed hooi, wortel en worteloof. De brokjes vind ik niet zo belangrijk maar dat pakt die af en toe een beetje, inprince kan die zich al redden met hooi en groente. Mocht het poepen goed blijven gaan, en het eten van zachte dingen, en de brokjes dan nog steeds niet, dan kunnen we alsnog bij dierenarts onder roesje verder laten zoeken op haakjes op de kiezen, maar daar moet die eerst helemaal de oude voor zijn, en zolang hij groeten en hooi wel goed eet zijn die brokjes niet zo heel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de keutels worden weer kleiner, heb dierenarts al gebelt, maar van de balie medwerkster moet ik wachten totdat alles weer stil ligt.

na mijn mening, is kleiner worden van keutels al een teken het dadelijk weer stil gaat liggen, maar ja helaas krijg je de dierenarts zelf nooit aan de telefoon, want die medewerkers achter de telefoon weten zo weinig van konijnen en keutels schijnbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een kleine update, toen later nogmaals belde en ander aan telefoon kreeg, zijn we toch gestart met 3 maal daags emeprid, en dit slaat goed aan, zondag gaan we rustig afbouwen en dan hopen zijn darmen het zelf weer oppakken, als dat niet het geval is, kunnen we ervanuit gaan zijn darmen gewoon niet meer genoeg hun werk doen zonder de medicijnen (ouderdom), maar goed ik hoop natuurlijk dat na de afbouw van de medicijnen hij het goed blijft doen, en het gewoon flink gas of een verstopping is geweest, die inmiddels dan wel opgelost moet zijn, aangezien die geen pijnaanvallen heeft momenteel (gestopt met metacam), en er nu wel constand keutels zijn, grote en kleine keutels dor elkaar., dat wisselt nog wel af maar het ligt in elk geval niet meer stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat hoop ik ook, hij heeft in elk geval echt lol nu, hij blijft maar rennen, alsof die dat erg gemist heeft, hij is wel wat ondeugend nu, eist aandacht, als ik ff niet snel genoeg reageer hangt die in me mauw , dat ik hem moet aaien, en als dan aai, haalt die het weer in zijn koppie lekker te gaan rennen, dit is echt breezer weer zoals hem nu zie, mijn oudje met streken ;)

ik ben blij ik toch gekozen heb met emeprid te behandelen, mocht het zo zijn, hij straks toch niet zonder die medicijnen kan en alsnog moet opgeven, dan heeft die in elk geval nog paar dagen echt een mooie tijd gehad. want ik zie hem gewoon op en top genieten van het leven nu.

net tijdens rennen maakte die wel even een geluidje (alsof die zachtjes blafte) maar hij rende vrolijk door met het vrouwtje samen, dus denk dat niet van pijn of iets was, kwam meer over alsof die weer beetje verliefd op haar is zeg maar want hij wilt ook steeds weer op haar rijden, dat heeft die al heel lang niet meer gedaan, hahaah, schijnbaar voelt die zich weer ff jong. echt mooi om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

even een update ,

vanaf zondag zijn we de injecties gaan minderen na 2 keer per dag inplaats van 3 keer per dag, en kan niet zeggen hij minder keuteld dan toen die het 3 keer per dag kreeg.

heb nog wel een vraagje kwa voer, ik heb 2 bakjes staan, hij weigert het sience selective, maar eet wel het goedkope voer, wat na mijn idee een stuk harder is dan het sience selcetive, hij eet wel alles van het "goedkope" voer op, niet alleen de lekkere dingen.

maar het kraakt harder als hij dat eet, (het is niet het standaart goedkope voer, maar de variant met de ronde harde dingen erin met een gat in midden, ze lijken wat op die rollie's die in als snoepjes in verpakking kan kopen. verder zitten er niet van die zaadjes in die normaal wel in dat goedkope voer zitten, de net iets duurdere variant dus die je kan scheppen in sommige winkels)

nou vraag ik me af, als er toch een optie zou zijn hij last van zijn kiezen heeft, zou die toch juist dat harde niet eten.

nog een bijkomstigheid is dat toen breezer nog dat "goedkopere" voer kreeg hij nooit gas en verstooping had, en sinds de sience slective heeft die het vaak. maar ja sience slective wordt als beste brok aangeraden, dus daar kan ik slechts tegenin gaan. maar hier zijn de problemen ontstaan nadat ik sience selcetive ben gaan voeren. en mijn 2 buiten konijntjes krijgen geen sience selctive maar die "goedkope" brokken omdat ze weigeren sience selective te eten, en die hebben nooit iets, tequilla is ook alweer 8 jaar en enigste wat ze ooit had was een afgebroken nageltje, zou het toch zo kunnen zijn dat ondanks de regel dat sience selective het beste voer is, er uitzonderingen bestaan bij sommige konijnen?

en wat adviezeren jullie me nu? het goedkope voer weghalen zodat die weer sience selective moet gaan eten, of hem maar op goedkope houden en kijken hoe het dan blijft gaan? breezer is te dun dus kwa dikker worden zou het niks uitmaken.

en wat is jullie mening omtrend het eten van de goedkope voer wat harder klinkt tijdens het eten dan sience selective,

ik ben toen de tijd overgegaan na sience selctive omdat me ander konijntje wiskey te dik werd, die is helaas inmiddels overleden tijdens een operatie. ik voer nu zo een 3 jaar sience selective, en sinds 3 jaar kramp ik met konijnen die gas en verstopping hebben, tenminste de konijnen die op sience selective zitten, terwijl daarvoor nog nooit ene konijntje had met die klachten. ik voer de normale variant van sience selective, niet de jong of oud versie, omdat me ene konijntje oud is en de andere jong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Breezer zit momenteel zonder medicijnen. Hij eet en keutelt goed, alleen lijkt het erop dat hij pijn heeft na het eten.. Dus Leoni gaat vanavond bespreken hoe verder, of ze toch eventueel gaan kijken naar mogelijke haakjes. Want dat is op dit moment het meest logische. Alleen de narcose houd ze een beetje tegen, op dit leedtijd (11 jaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breezer is onder narcose geweest en had kleine haakjes. Deze zijn verwijderd, ook is er een foto gemaakt, daarop bleek dat de botten in zijn kaak heel dun waren (te kort aan Calcium gebrek) volgens de DA, en daardoor krijgt hij zenuwpijn, iemand tips om dit te verhelpen? (Het konijntje waar Breezer mee samen zit moet juist zo min mogelijk Calcium binnen krijgen, lastig..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .