Ga naar inhoud

breezer is alweer aan sukkelen.


breezer

Aanbevolen berichten

het is weer eens zover, het begon me het weekend op te vallen hij geen sience selective meer at, gelukkig wel groenvoer en hooi maar wel minder als anders, hem aan eten gehouden daarmee, ff appart gezet om te controleren of die nog keutelde en te observeren, en hij keutelde nog, alleen niet mooi rond wat punterige keutels. verder zag hem met zijn kop schudden, vervolgens steekt die zijn achterpoot in zijn oor. goedkope voer opgehaald bij me ouders, eet die vaak als eerste weer als die ziek is, maar ook dit wou die niet eten.

we dachten eerst aan haken, hup na de dierenarts dus maandag, maar ze konden geen haakjes vinden, en ook geen aanwijzingen er haakjes verder achterin zouden zitten, ze advieseerde metacam voor de pijn, om te kijken hoe die daar op zou reageren, aangezien ze niks kon vinden, na grondig onderzoek.

eenmaal thuis, ging het steeds slechter, en kwamen de ec verschijnselen weer omhoog, schuin wegtrekken, zijn poten staan recht vooruit maar zijn lichaam en kop staan er niet mooi boven, hij hangt als ware na een kant, en voor het wassen belanseert die voordat die zijn poten optilt, verder trekt zijn kop weer steeds opzij, maar gelukkig hersteld die het zelf nog.

gebelt en kon panacure ophalen, daarmee gestart.

later die dag, stopte die ook met keutelen, begonnen met ciseral en laxatrax.

keutels kwamen weer terug, maar wel nog klein, inmiddels nu wel weer mooi rond, geen haakjes meer op de keutels.

eten wilt die nog steeds niet, alleen worteloof, andijvie , en af en toe een sprietje hooi, maar hij eet niet door op het hooi, van het goedkope voer pakt die af en toe een brokje, maar ook dat eet die niet door. sience selective laat die helemaal links liggen.

ene moment is die vrolijk en loopt die lekker rond, andere moment zit die als hoopje in elkaar gedoken en staat die zo schreef op zijn poten te wiebelen met zijn kopje die wegtrekt. ook heeft die nat onder zijn neus,

veel wijst op haken, en veel wijst op ec.

toen hij eerder ec had, had die ook natte plek onder zijn neus, dus kan van beide afkomen.

nu is alleen de vraag was de ec de boosdoener hij zich zo slecht voelde, of was het iets andes waardoor die niet at en is de pijn en stres na dierenarts teveel geworden dat de ec erbij kwam weer?

hij is al oud, vandaar de dierenarts liever geen roesje wilt toebrengen om verder in zijn bekje te kijken , en het eerst met metacam wou proberen om zo uit te zoeken wat die had.

maar hij eet nog steeds niet goed, nou is het zo hij altijd slecht at tijdens ec verschijnselen, en zijn keutels waren ook even weg een dagje, maar goed die keutels waren pas weg nadat bij dierenarts was geweest.

iemand enig idee hierover?

de ec is gelukkig niet zo erg, als de allereerste keer, hij rolt gelukkig nog niet om, maar trekt dus alleen schuin weg, daar begon het toen de tijd mee, en tot nu toe lijkt het niet te verergeren , dus ga wel even door met de panacure,

maar denken jullie het voor de dierenarts bezoek ook al ec was, of toch iets anders en ec erbij gekomen is?

ik ga zoiezo weer terug na de dierenarts als het niet verbeterd hoor, maar misschien herkent iemand het verhaal hier in deze volgorde.

groetjes leoni en breezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Leoni,

Ik vind dit veel meer klinken als ec dan als haakjes eerlijk gezegd, dus wellicht hoef je je helemaal niet af te vragen wat er eerst was. Het is belangrijker denk ik dat je m nu panacur blijft geven en goed in de gaten houdt of ie daarmee opknapt. En inderdaad, zoals je zelf zegt naar de da gaan als het niet verbetert. Hoe oud is ie?

Veel sterkte ermee iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breezer is inmiddels 11 jaar volgens mij.

Ik heb je net aan de telefoon gehad maar wil je even sterkte wensen. EC is zo'n rot ziekte. :( Als ik iets voor je kan doen meid, je weet dat je me altijd kunt bellen! En als je het fijn vind kunnen we misschien van 't weekend langs komen. Denk er maar over na!

Geef Breezer maar een aai over zn knappe bolleke haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hij is ergens tussen de 10 en de 11 of net 11, kan niet zijn precieze leeftijd zeggen omdat die al aardig groot was toen hem uit de winkel haalde.

ja dat die nu ec heeft is inderdaad wel duidelijk, alleen hoop gewoon dat het enige is, want meestal als bij dierenarts zijn geweest volgt er ec maar ja als je konijntje niet eet moet je toch gaan.

het gaat nog steeds met ups en downs, vanmiddag ging het slecht, niet keutelen en eten, en nu gaat weer beter op dat gebied, nu maar hopen hij blijft eten, het is nog niet als vanouds maar hij eet al iets vaker en langer nu.

hij heeft zelfs twee sience selective brokjes gegeten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

pittig is die zeker, heeft ook een eigen willetje hoor, medicijnen zijn echt een gevecht, met oppassen voor me vingers.

het gaat nog steeds met ups en downs, merk dat na metacam steeds even wat beter gaat, totdat 2 a 3 uur voordat die weer metacam moet krijgen. nu heeft die net weer metacam gehad en eet die weer sprietjes hooi, en beetje goedkope brokjes, (liever slechter voer, dan geen voer binnen krijgen) maar gisteren voordat metcam moest geven was het weer hoopje ellende, zat die ook weer helemaal schreef op zijn pootjes en trok met zijn koppie. en daarna ging het langzaam weer beter, tot vanmorgen voor de metacam dus weer, die metacam is voor hem dus heel belangrijk nu. natuurlijk ga ik ook nog door met panacure etc.

het scheelt ik het inmiddels van hem gewent ben, heeft zo vaak gehad en herstelde ervan, maar het blijft een situatie waarin je toch altijd bang blijft hij er nu een keer niet bovenop komt, vooral door zijn leeftijd dan weet je het een keer gaat ophouden. maar zoalng hij wilt vechten ervoor wil ik er alles aan blijven doen hem beter te maken. pas als die echt terug krijgt zoals de eerste keer e.c. ga ik er pas over nadenken of het aangezien zijn leeftijd nog waard is hem de stress van het omvallen en rollen aan te doen. maar zolang we de e.c. onder controle kunnen houden doe ik er alles voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat weer niet goed, vanmiddag viel die 1 keer om, herstelde zichzelf wel.

en hij eet weer niet, weigert de worteloof nu ook, de laatste keutels die ik zag waren erg klein.

hij zit helemaal in elkaar gedoken nu.

heb dierenarts al gebelt, die belt me tussen 5 en 6 terug.

weet verders niet zogoed wat kan doen, ik geef hem nu ciseral , laxatract, infacol, metacam, en panacure. het is al zoveel.

als hij zo weinig blijft eten moet ik misschien wel gaan dwangvoeren, maar wil dit eerst overleggen met de dierenarts,

en als moet gaan dwangvoeren kan dat nog problemen geven, meestal weigert hij het door te slikken en dan loopt het er gewoon weer uit, medicijnen gaan ook al moeilijk dit keer, is echt gedult hebben voordat die doorslikt, maar aangezien allemaal lage doseringen zijn kan dat gewoon in zijn mondje doen, en wachten totdat hij door wilt slikken.

dit is iets van hem van de laatste tijd, vroeger was die wel moeilijk maar slikte het wel gewoon door.

ik wil hem zo niet zien zitten zoals die nu zit, hij schrokt ook wat af en toe. alsnof die een stuiptrekking krijgt, dit heeft die ook vaker gehad.hij lijkt ook erg moe, hij vecht tegen de slaap, zo ziet het eruit. ogen vallen dicht, hij probeert ze open te houden, wat moet ik nu doen.

iemand tips, het loopt dit keer allemaal zo anders als anders, normaal hersteld hij vrij stel in elk geval kwa eten en keutels, maar nu valt die steeds terug. ben benieuwd wat dierenarts straks zegt, aangezien die alle medicijnen heeft die hij hiervoor hebben kan. hij is niet warm of kout, gewoon normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk en dit snap ik dus niet, meer staat ineens vrolijk op, en begint wat hooi te eten.

ik me zo zorgen maken, en ineens staat die op en loopt na hooi en pakt hooi, wel maar klein beetje hoor 3 sprietjes,

na het hooi gaat die zijn kop wassen, en gaat weer in elkaar gedonken zitten.

het contrast is zo groot, van normaal na ziek gedrag, dat is normaal niet zo.

voor me gevoel gaat het ene moment kei goed, en ineens kei slecht, gevolgt door weer goed, na weer kei slecht. en zo lijkt het steeds ineens om te slaan. toen ik dit bericht ging tiepen wou zeggen, ineens gaat weer goed, maar nu na die sprietjes hooi en het wassen, zit die weer in elkaar gedoken in het hoekje van zijn toilet.

schijnbaar krijgt hij last als hij gegeten heeft ofzo, en misschien hij daarom ook zo slecht eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net terug van dierenarts,

breezer heeft vocht toegedient gekregen aangezien hij niet meer drinkt, en hij heeft andere medicijnen voor de darmen.

toen ze luisterde aan de buik, was er te weinig geluid, maar buik voelt wel goed aan. vandaar andere medicijnen proberen.

ook hebben ze die medicijn ingespoten voor snelle werking,

nu thuis zit die hooi te eten, op zijn wc. nu afwachten hoe het blijft gaan, want veel meer kan er niet gedaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie, lief dat je meeduimt voor me.

gelukkig lijkt er verbetering vanaf gisteren na de dierenarts te zijn geweest, zie ik hem constand weer eten, hij zit af en toe nog wel schuin op zijn poten en trekt mwat met zijn koppie, maar dat was nu niet het grootste probleem, hij eet in elk geval weer, en heeft keutels. daar ben ik echt zo blij om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas, weer een terug val, vanaf gisteren 4 uur geen keutels meer totaan half 11 dat ik na bed ging, vannacht weet ik niet aangezien die samen zit met smirnoff, en vanmorgen zat die weer zielig in elkaar gekropen, weer medicijnen gegeven, hij ligt nu aan laken te sabelen, maar eet weer niet, en nog geen keutels gezien of gevonden. hij ligt ook best vreemd nu af en toe, helemala plat, met zijn voorpoten ver voor zich uit gestrekt, ziet er niet zo komvortabel uit , alsof die zijn voorpoten stijf na voren houd.

is dat ook een teken van pijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wat vervelend! Ongewone lighoudingen kunnen zeker een teken zijn van pijn, vind dat zown zielig gezicht. Ik snap je dilemma, zoals je dat beschrijft in n ander topic. Ik zou over een dag of drie,vier toch een beslissing maken hoor, dat geeft jou zelf uiteindelijk ook rust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer iets vreemd, weet niet of toeval is,

ik zat te denken, de zakken sience selective zijn veranderd, en had al tijdje zakken met hangoor erop, maar laatst had ineens een zak met hollander erop. zojuist andere zak geopend met hangoor erop, en die sience selective eet die wel.

zou het veranderen van de samenstelling van sience selective de rede zijn hij het niet meer wou eten.

weet alleen niet wat nou de nieuwe en wat de oude zak is, misschien is het gewoon toeval, maar misschien ook niet. vond wel toevallig hij dit wel gelijk wou eten, terwijl die andere sience selective nog gewoon bij hem lag om opgegeten te worden.

weet niet of het zou kunnen de zak met hangoor konijn beter op de darmen werkt? heb de zakken vergeleken zit wel verschil in met fiber power, ene is 25 andere 19 %. maar zou zo een klein verschil de darmen overstuur kunnen maken?

ik wacht even af, hoe die dadelijk na eten reageert, aangezien de tot nu toe elke keer na eten pijn leek te hebben.

aangepast door breezer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de hele dag nog geen keutels gevonden.

heb zojuist utrecht gemailt, desnoods ga ik daarlangs, breezer vecht nog, maar de keutels blijven weg, zijn buik voelt hard, en hij krijgt al medicijnen om keutelen op te wekken, wat kan nog meer doen?

ze heeeft hem helemala onderzocht, middenoorontseking lijkt me niet, aangezien dat niet verklaart waarom die niet poept, en het kop schudden en scheef zitten , en kop opzij gaan heb ik niet meer gezien de laatste 2 dagen, de ec is weer onderdrukt, maar zit nu nog met het grootste probleem, het wegblijven van de keutels terwijl hij al medicijnen ervoor heeft. maar wel heel lief dat je meedenkt.

waarom ging toen na die injecte en vocht toedienen wel even ineens heel goed met hem? neemt zijn lichaam de medicijnen niet meer op als via mond gaat? ook heb ik geen plasjes meer gevonden, tussen gisteren 4 en half 11 en vandaag 9 uur tot nu (half 4).

vannacht weet ik dus niet wat die gedaan heeft, omdat die met smirnoff samen zit, overdags laat ik smirnoff gewoon los, die netjes naar haar eigen kooi terug loopt voor keutelen en plassen, en de wc van breezer schoonhoud.

sorry als ik wat kortaf overkom, ik ben best in paniek momenteel, het is zo verwarrend, hij wilt namelijk zelf nog wel aangezien die toch steeds probeert te eten, al is maar kleine beetjes.

aangepast door breezer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm... Second opinion inderdaad bij Utrecht of een andere kk da? Ananassap wil toch ook wel eens helpen, dacht ik?

Ik zou echt direct aan de bel trekken. Met zoveel last is het voor het beestje ook niks. Hij wil duidelijk wel nog vechten, omdat hij gewoon eet. Dus niet opgeven! Dat doet hij ook niet :)

Sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi nee ik heb geen prozyme en weet niet wat het is, heb wel infacol, weet niet of dat hetzelfde is, voorheen hielp dat altijd maar nu doet het ook niks. hij heeft zover bekent al langer dan 24 uur niet gepoept, als zijn darmen al zolang stilliggen is het kritiek, maar niks lijkt te helpen. het lijkt gewoon alsof zijn darmen niet meer werken, het klinkt er ook echt muis stil als probeer te luisteren.

hij heeft pijn dat is duidelijk, maar ik zie hem wel vechten, tussendoor komt die nog aandacht vragen en rent, maar hij wilt zich ook verstoppen (vooral als ander konijntje in de buurt is) en hij zit ook veel in elkaar gedoken, het is zo tegenstrijdig.

hij eet nog wel maar keuteld niet, volgens assistent van dierenarts is dat heel vreemd, een konijn die eet moet keutelen, en een konijn die niet meer keuteld eet niet, waarom is bij hem dan wel zo? krijg steeds meer het gevoel zijn lichaam niet meer wilt maar zijn koppie nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .