Ga naar inhoud

Wormpjes


bobbie2012

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik verschoon net de wc van de konijnen en zie allemaal witte dingen. Ja wormpjes dus.. Ik heb alleen geen idee of ze allebei wormpjes hebben of maar 1. Hoe komen ze hier aan en wat kan ik er aan doen? Hoop dat er geen medicijnen voor gegeven moeten worden want dat wordt bij Luna dan echt een ramp!

Hopelijk valt het mee.. Vind het zo zielig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook wel handig om te weten welke wormen het zijn. Bijvoorbeeld Pinwormen, zijn niet met een gewoon ontwormingsmiddel te bestrijden. Nu zijn Pinwormen MEESTAL niet in de ontlasting te ontdekken, maar het kan altijd gebeuren.

Misschien kan je er een paar meenemen naar de dierenarts. Dan kan die ze goed bekijken en het juiste middel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn ram net had, zag ik eens kleine grijs-witte wormpjes in zijn keutel bewegen, op het moment dat hij de keutel liet vallen (als hij nog vers was zeg maar). Later zag je ze dan niet meer (in de keutel gekropen?).

Het bleken pinwormen en het enige wat daar echt tegen werkt is Fenbendazol. Gewone wormkuren zijn niet toereikend.

Ik heb Fenbendrops gebruikt, omdat ik grote konijnen heb en anders erg veel Panacur pasta zou moeten gebruiken.

Ik deed de vloeistof in een spuitje zonder naald, konijn in baddoek op schoot en rustig achter de tandjes in het bekkie spuiten.

Daarna weer even omkopen met een lekker stukje appel!

Hij en zijn dame heb ik beide 14 dagen behandeld. Werkte prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .