Ga naar inhoud

Yesss! Eindelijk lekker hooi :)


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Ik moet het gewoon ff kwijt :)

Maandag heb ik hier in Haarlem bij een dierenwinkel een grote 3,5 kilozak 'smulhooi' gehaald

Lekkere dikke sprieten hooi en verschillende soorten gras er doorheen, vrij groen en vers ( voelt beetje vochtig)

En de konijnen eten nou gewoon binnen 3 uur een grote pluk hooi helemaal op :D :D :D

( ter vergelijking op zoek geweest en alleen kruidenhooi wouden ze verder eten... Halve kilozak deden ze 2 weken over :/)

Ik moet nou gewoon 3 keer per dag de hooiruif uitpuilend volstoppen anders is ie te snel leeg :)

Ik ben zo blij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar verkopen ze op veel plekken niet meer. Zonde, want dat had ik inderdaad ook. Heb nu Vadibed kruidenhooi. Is tot 2 februari nog in de aanbieding ook bij de faunaland. En dat gaat erin joh! Nu al 1,5 zak van 500 gram op sinds vrijdag. En das echt snel voor die nijntjes van mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Den helder is ook niet bij mij in de buurt, ik woon namelijk in Assen, dus dat gaat hem helaas niet worden.

Het probleem met de meeste soorten hooi in de dierenwinkels is dat het erg stoffig is, snel bruin word, dat het van die kleine dunne sprietjes zijn en dat het niet lekker vers is. Hopelijk kom ik binnenkort ergens hooi tegen dat wel heerlijk ruikt en lekker vers is, waarschijnlijk zal dat veel beter gegeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tara1985

Bedankt voor de tip wat betreft tijmhooi van Beaphar. Ik was zostraks in een nieuwe dierenwinkel en daar bleken ze verschillende soorten hooi van beaphar te verkopen. Ik heb meteen een zak tijmhooi meegenomen in de hoop dat ze dat hier ook lekker zullen vinden.

@ Deeskuh88

Ik heb zojuist ook een paar zakken Vadibed kruidenhooi ingeslagen. Ze hebben hier bij de faunaland vrijwel nooit kamille hooi en als ze het al hebben ziet het er vaak niet goed uit. Nou hadden ze het wel en zag het er ook goed uit. Van al het hooi wat ik tot nu toe geprobeerd heb, wat inmiddels heel wat is, vinden ze kamille hooi nog het lekkerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stamper2011: klopt, ik kijk ook altijd even hoe het eruit ziet. Voorheen hadden we vanalles wat, maar de dobey heeft alle andere soorten eruit gegooid en de vadibed in het assortiment opgenomen. Die zag er goed uit, ruikt erg lekker en de konijnen zijn er gek op, alledrie. Dus ik weet wel waar ik voor blijf gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Tara1985: Beaphar hooi met Tijm aroma blijkt hier goed in de smaak te vallen. Stamper moest er in eerste instantie niks van weten, ze vinden het nou alleen allebei toch wel heel erg lekker. Van al het hooi dat ik tot nu toe geprobeerd heb, is dit hooi duidelijk favoriet. Nogmaals bedankt dus voor de tip. Ik weet nou wat ze hier voortaan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .