Ga naar inhoud

groente uit de koelkast


Cynthiatjuh

Aanbevolen berichten

Ik heb begrepen dat te koud voer niet goed is voor de spijsvertering, dat ze er diarree van kunnen krijgen.

Zelf leg ik voor de zekerheid de groente altijd ruim voor voertijd op het aanrecht zodat het op kamertemperatuur kan komen. Met name bij wortels en witlofstrokjes duurt dat wel even. Het is een gewoonte. Gevoelsmatig lijkt het me beter dan hele koude groente.

Maar er zullen ook mensen zijn die zeggen: wilde konijnen eten nu toch ook bevroren gras en zo.

En misschien went een tam konijn er ook wel aan als hij het vaker krijgt. Maar ik ga gewoon voor safe. Op kamertemperatuur is in ieder geval goed. Mijn honden krijgen hun vlees ook op kamertemperatuur, niet direct uit de koelkast waar het ontdooide. Om dezelfde reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze het eigenlijk ook altijd direct uit de koelkast... ze hebben geen van beide ooit diarree gehad (even afkloppen!).

Maar ja dat wil nog niet zeggen dat het goed is inderdaad. Ik dacht dat het niet zo veel kwaad kon omdat wilde konijnen immers ook in deze tijd ijskoude dingen eten en hun maag dat dus wel aan kan.

Iemand enig idee waarom het dan niet goed voor de spijsvertering is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik leg het altijd een poosje eruit om op kamertemperatuur te komen. En als ik tijd heb, verwissel ik de flesjes regelmatig. Twee aan het hok, twee staan er binnen op temperatuur te komen. Mijn konijnen doen het goed op groente uit de koelkast, maar daar is altijd de kou vanaf. Zelf eet je ook geen ijs ( meestal) als het koud is, dus waarom je konijnen dan wel? Ook in de zomer is het verschil niet goed voor ze. Dus.... gewoon effe eruit leggen, daarmee doe je volgens bij je konijnen een plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb buiten konijnen en hun water is nu echt wel veel kouder dan groente uit de koelkast. Ook het hooi voelt hier erg koud aan. Mijn konijnen hebben gelukkig nergens last van. Ze krijgen dus ook gewoon groente uit de koelkast. Heel soms op kamertemperatuur maar dat komt meer omdat ik mij dan bedenk dat ik nog snel even iets anders eerst moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik zie dat de meeste mensen het groen direct uit de koelkast geven, en dat de konijnen daar niet ziek van worden. Dat zou dus best kunnen, hoor! Maar ze kunnen ook niet praten, en niet aangeven dat of ze daar blij mee zijn. Ander eten is er niet, uiteindelijk. Dus natuurlijk eten ze het wel op.

Ik vind het gewoon aardiger, diervriendelijker om de konijnen geen ijskoud eten te geven, zeker nu het toch al zo koud is. Een konijn is geen mens, dus niet alle vergelijkingen gaan met elkaar op. Maar zelf heb je ook liever iets warms als het koud is, dan iets kouds. Dat trekt door je lijf, en dan krijg je het nog kouder. Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow wat geven er dan toch nog veel mensen gewoon direct uit de koelkast! Ik heb het ook altijd gewoon vanaf dat ik mijn nijnen heb direct uit de koelkast, wist er tot vorige week ook niks van dat het slecht zou zijn. Maar nu ga ik voor de zekerheid het toch maar even naast de koelkast leggen, voor dat ik het geef!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .