Ga naar inhoud

Overstappen van SS naar HFST


xAnnoeska

Aanbevolen berichten

Hier zijn ze hartstikke gek op hfst en de samenstelling is prima. Je kunt eens een klein zakje proberen. Ik lees hier vaker dat het overstappen van SS naar HFST soms wat moeizaam kan gaan, maar dat ze na een tijdje net zo aanvallen op HFST als ze ook altijd op SS gedaan hebben. Hoewel er ook konijnen zijn die het echt niet goed eten. Even uitproberen en je weet het :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier lusten ze het wel en zijn er eerst wel blij mee, tot ze de helft op hebben van 25 gram verdeeld over 2 bakjes.

En dan de andere heeft gaat een poosje later op maar dan kun je niet meer controleren wie hoeveel eet.

Ze krijgen dat 2x op een dag en dus 50 gram voor 2 konijnen van ong. 2 kilo.

Ze doen het er verder wel goed op, eten goed hooi maar toch ben ik niet tevreden en ga ik juist overstappen op SS als ze dat graag lusten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja mijn konijn eet dus 0,0 hooi.. heb echt alles al geprobeerd.. speeltjes, andere hoekjes, verschillende hooi maar he-le-maal niks helpt :( heb vanmiddag zon bal gekocht waar je hooi in moet doen dus ik hoooop echt dat hij hier uit wel eet! maar ik heb nog 2 zakken en ga daarna rustig aan overstappen naar HFST :) Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoeveel SS je geeft maar misschien kun je daarmee minderen zodat je konijntje meer hooi gaat eten. Wellicht vind hij de SS veeeeel lekkerder en omdat zijn bakje elke keer gevuld wordt laat hij het hooi liggen. Hooi eten is wel erg belangrijk voor een konijn.

SS is erg goed voer, ben er erg tevreden over. Misschien kun je overwegen de 10 kilo zakken te kopen, dat scheelt je veel geld als je altijd kleine zakjes koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja mijn konijn eet dus 0,0 hooi.. heb echt alles al geprobeerd.. speeltjes, andere hoekjes, verschillende hooi maar he-le-maal niks helpt :( heb vanmiddag zon bal gekocht waar je hooi in moet doen dus ik hoooop echt dat hij hier uit wel eet! maar ik heb nog 2 zakken en ga daarna rustig aan overstappen naar HFST :) Bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
Delen op andere sites

HFST is wel heel hard, dus moet er flink gekauwd worden en dat is dan weer juist goed voor de tanden. Toen ik mijn konijnen net had ben ik met ze naar de dierenarts geweest en hadden ze allebei wat lange tanden. Pas zijn ze weer gecontroleerd en de tandjes zijn hartstikke mooi gesleten, door de HFST en hooi. Jammer dat het bij jouw konijn niet werkt Yls! Ik hoorde dat Trovet ook goed is voor de tanden, maar dat is weer super prijzig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze ook HFST, ik ben er erg tevreden over, die 10 kilo zakken zijn inderdaad qua prijs goed te doen. Mijn konijn dat uit de opvang komt kreeg eerst ook SS en de overstap naar HFST ging goed, al lees ik hier op BB inderdaad ook dat sommige konijnen het niet willen. Gewoon met een proefzakje proberen!

O, en natuurlijk niet in 1 keer op ander voer over gaan, maar het langzaam aan steeds meer mengen met het oude voer, anders kunnen ze er last van krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .