Ga naar inhoud

Pasteurella


Nadia Redeker

Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort een Belgische haas voedster bij mijn ram zitten van hetzelfde ras. van de week hoorde we haar ineens wat 'reutelend' ademen en zijn we meteen naar de dierenarts gegaan. we kregen de diagnose pasteurella we hebben nu enrofloxeral mee gekregen en als het na het weekend niet beter is moeten we terug voor injecties.

nu is mijn vraag of er misschien iets bij gegeven kan worden om de weerstand een beetje te verhogen?

en zijn er mensen die ervaring hebben met Pasteurella?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn heeft pasteurella gehad, bij mij hielp de enrofloroxal wel maar de pasteurella kwam weer terug toen heeft hij een injectie gekregen en na drie dagen is deze herhaald toen was het weg.

wat ik heb gedaan toen hij ziek was is echinaforce tabletjes geven van kruidvat. 2 per dag om de weerstand te verhogen.die heb ik 6 weken gegeven toen 6 weken gestopt en weer 6 weken gegeven.

ik hoop dat je er iets aan hebt bij mij heeft het in ieder geval geholpen.

veel sterkte ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja gelukkig eet ze alles aan groenten wat ik voor haar neus houd dus dat moet zeker geen probleem zijn. ik wist alleen niet dat ze paprika ook mochten hebben :$ ik heb al m'n hele leven konijnen maar dit is ook voor het eerst dat ik er eentje heb die echt wat mankeerd. gelukkig is de ab aangeslagen en ademt ze weer normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nee, het werkt weerstandsverhogend, maar omdat het puur plantendelen zijn die erin zitten, kan het geen kwaad. Dit kan namelijk ook preventief gebruikt worden.

Ik zou echter de gewone echinacea pakken en niet de echinaforce. Het verschil? In de force variant zit meer van die plant dan in de gewone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .