Ga naar inhoud

Goed konijnenvoer maar wel betaalbaar


Marjolein037

Aanbevolen berichten

Ik begreep vandaag van Wupsie dat de samenstelling van Kenner veranderd is en dat het geen positieve verandering is. Maar hoe en wat weet ik niet precies.

Ik zou inderdaad voor Hope Farms gaan. Is meestal het makkelijkste en goedkoopste van goede kwaliteit. Eventueel kan ze ook overwegen om uit Engeland te gaan bestellen. SS is daar veel goedkoper, maar je hebt daar ook Burgess wat Saf al noemt en Harringtons, vind ik ook wel een fijne brok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Burgess is niet altijd goedkoper dan de SS. Ik kijk altijd bij verschillende firma's wat een en andere kost en het goedkoopste bestel ik en dat word dan die periode het voer. kenner krijgen ze er een beetje bij. In nood kunnen ze dan altijd een overbruggingsperiode daarop. Hope farms eten die van mij niet (logisch ook wel smaakt naar karton met een heel dun suikerlaagje aan de buitenkant)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet wel zeggen dat mijn konijnen (de buitenbunbuns) geen gevoelig darmstelsel hebben. Het is eigenlijk veel beter om bij een brok te blijven.

Mijn binnenkoppel gaat over op de mature of van SS of van Burgess daar moet ik nog even over nadenken.

Kenner is wel goed dat je het zegt kijk eigenlijk nooit meer naar de samenstelling koop het blindelings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Burgess is niet altijd goedkoper dan de SS. Ik kijk altijd bij verschillende firma's wat een en andere kost en het goedkoopste bestel ik en dat word dan die periode het voer. kenner krijgen ze er een beetje bij. In nood kunnen ze dan altijd een overbruggingsperiode daarop. Hope farms eten die van mij niet (logisch ook wel smaakt naar karton met een heel dun suikerlaagje aan de buitenkant)

Hope Farms bevalt mij ook totaal niet, leek me ideaal, niet duur en goede kwaliteit, makkelijk voor de nieuwe baasjes en ook voor hen is de prijs natuurlijk belangrijk vaak.. (Hoewel veel mensen ook gewoon op SS overstappen omdat ik dat hier ook voer overigens.) Maar ik heb er zó veel gedoe mee... Moeilijk doen met overstappen, niet altijd goed eten (ondanks dat er écht niks mis is) et cetera. Veel konijnen hier eten het letterlijk met lange tanden. Mijn eigen konijnen niet trouwens, die eten alles wat je ze voorzet. Op zich zou ik het zelf ook niet zo heel erg vinden om wat meer moeite te doen om over te stappen op een andere brok, maar met opvangers is het zo onhandig.

Maar de samenstelling en prijs zijn wel zo goed dat ik het gewoon zou proberen als je wil, plus veel konijnen vinden het wel lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kenner viel wel mee hoor Iris. het vet was iets lager (2.5%) maar het calcium helaas iets omhoog (iets meer dan 1%)

De kenner van't Land is wel ten nadele veranderd. Het heet nu ook anders. daar zijn de ruwe vezels nog maar 12.5% de eiwitten ruim 17% als ik me niet vergis en er zit nu een anti coccidiose middel in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit is prima, maar als je twintig konijnen hebt zitten wil je dat ze het goed eten en smakelijk vinden. Als je mijn berichtje goed leest dan zie je toch ook dat ik aangeef dat heel veel konijnen het wel goed eten, dus dat ik het zeker zou proberen.

Ok. Ja dat klopt, maar ik was wat verbaasd over je eerst positieve reactie en daarna je je negatieve ervaring. Maar ik begrijp er uit dat veel konijnen het lekker vinden, maar dus ook wel een aardig aantal niet (en dat is voor de opvang niet handig nee). Duidelijk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem met Ed & Elly. Voorheen kregen ze altijd SS, maar dit werd me ook veel te duur met nijnsels van 6 kg.

Om die reden ben ik ook overgestapt naar HF Supertrio. In het begin was het even wennen, maar ondertussen weten ze niet beter & ze zijn er net zo blij mee als met de SS :)

Ik bestel de zakken altijd bij De Welpenhoeve. Daar kost 1 zak van 15 kg. €14,75 & bestel er dan ook gelijk 2.

Bij mij doen ze ongeveer 2 maanden met 1 zo'n zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kenner viel wel mee hoor Iris. het vet was iets lager (2.5%) maar het calcium helaas iets omhoog (iets meer dan 1%)

De kenner van't Land is wel ten nadele veranderd. Het heet nu ook anders. daar zijn de ruwe vezels nog maar 12.5% de eiwitten ruim 17% als ik me niet vergis en er zit nu een anti coccidiose middel in.

Dat heet tegenwoordig 'Profijt' en is echt een vleeskonijnenbrok geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .