Ga naar inhoud

smirnoff heeft witte tandpasta achtige urine


breezer

Aanbevolen berichten

ik heb de uitslag,

geen bloed in urine (waarschijnlijk kwam dan van wont af denken ze).

wel veel teveel kalk, (dat witte), maandag gaan we indien kan met herstel van wont, foto laten maken.

zodat we er op tijd bij zijn, als ze te lang mee blijft lopen kan ze straks misschien niet meer plassen, dat had wiskey toen dus ook.

gaat dus zelfde kant op waarschijnlijk, ik ga maandag even overleggen of ec hier een oorzaak van kan zijn, zoals op internet lees wel. en aangezien beide konijnen bij breezer zaten, is de kans er dus het vanuit de infectie met ec komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag is dan zo ver, ze moet half 5 bij de dierenerts zijn, dan gaan ze kijken hoe het nu met de wont gaat, en gaan ze waarschijnlijk foto maken vanwege de vreemde plasjes, en teveel kalcium in de urine.

ik hoop me langszaam aan mogen gaan stoppen met de medicijnen, aangezien ze pijnstillers nu al dik een week krijgt, en antibiotica ook alweer een week.

wordt nog wat, ze zit om 10 uur elke keer aan de tralies te trekken alsof ze klok kan kijken, dan wilt ze haar metacam. ben benieuwd hoe ze reageerd als ze het niet meer krijgt. maar al die medicijnen kunnen toch nooit goed zijn lijkt me als je telang moet geven, dus hoop gewoon alles stukje beter gaat nu en we ermee kunnen stoppen.

ik laat vanavond even weten hoe afgelopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, de pus is nu uitgedroogt, dus ben benieuwd wat dierenarts ervan vind. wel heeft ze nog klein wonje zitten, moest laatst jasje wassen en mevrouw zat hele tijd weer aan de wont, en heb zogoed mogelijk opgelet en haar bezig gehouden, maar ze is geen opgever zeg. kon me nog niet omdraaien of ze zat er gelijk weer aan. dus hoop niet dat dat kleine wonje daarvan komt. maar ja kon haar ook niet met vies jasje aan laten zitten, was wat plas overheen gekomen, en dat leek me ook niet goed inverband met die onstekeing.

ik laat het straks even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieren zuiveren het bloed van afval stoffen zodat dat via de urine afgevoerd kan worden. Konijnen en een te veel aan calcium levert 9 van de 10 keer blaas en nierproblemen op. Dat samen met langdurig veel medicijnen.. (al valt 1 week 2 medicijnen nog wel mee).

In de bijsluiter van pijnstillers staat vaak dat het afgeraden wordt bij dieren met nierproblemen.

Je zou je water kunnen vervangen voor bronwater. Waarschijnlijk zit daar minder calcium in (als ik het zo lees).

De foto's van de urine vond ik ook niet normaal. Het onderste was te wit en dat van de bovenste foto had een apparte kleur (al kan de urine van kleur veranderen door voeding).

Dat je konijn aan de tralies hangt als het tijd is voor zijn pijnstilling, is in mijn ogen een teken dat hij die pijnstilling nog altijd nodig heeft. Hij heeft dus pijn.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

nicky_the ik zag net je brichtje pas. er zit inderdaad teveel kalcium in haar urine dat is ook uit de urine test gekomen, ze hebben geen bloed in die test gevonden.

daarom worden er waarshcijnlijk vandaag dus ook foto's gemaakt om te kijken hoever er al problemen zijn kwa het calcium gebeuren.

we hebben inmiddels al veel aanpassingen gedaan, zoals water koken etc, en timoty hooi, valt me alleen op ze er minder van eten dan van kruidenhooi. ik hoop gewoon dat het allemaal mee gaat vallen, me vorig konijntje had hetzelfde en is overleden tijdens de operatie. vandaar ik me hier dus zo zorgen om maak. me konijnen krijgen geen rare dingen ofzo kwa eten. geen knaag en lik stenen.

dus vind zo toevallig dat ik nu gelijk weer konijn heb met hetzelfde probleem. enige wat ik de schuld aan kan wijzen is het water.

wel heb ik gelezen ergens dat e.c. hier ook een rol in kan spelen. En breezer heeft ec gehad en keert nog vaak lichtjes terug. alleen heeft hij het in zijn hoofdje. vanmiddag ga ik alles met de dierenarts bespreken, is wat handiger dan elke keer aan telefoon met de balie medwerksters, na mijn menijng weet ene dierenarts toch meer.

het is gewoon balen dat de enige goede dierenarts hier in buurt altijd zo druk is. bijna altijd als bel gaan er een paar dagen overheen voordat etrrecht kan. zoals laatst die urine onderzoek laten doen, krijg de uitslag van balie medewerkster uiteindelijk omdat dierenarts gewoon echt te druk was met spoed operaties etc. maar dan kan je niet alles vragen, dat is soms wel lastig.

maar elke keer met haar na utrecht rijden is ook geen optie, vooral nadat ze laatste keer in shock was toen we toen terug waren.

als ze weer onder nacose moet voor die blaas gruis (zoals me vorige konijntje) dan vind ik dat gewoon heel erg eng. ik neem mezelf nu soms nog kwalijk ik wiskey heb laten opereren ervoor. maar hij kon niet eens meer plassen toen we erachter kwamen hij blaas gruis had. in de wctjes zie je dat witte spul gewoon niet liggen op beukenhout, wat bijna dezelfde kleur heeft als dat witte spul. vandaar we er nu dus bij haar ook achter kwamen doordat ze op een donkere handoek zat.

kwa de pijnstilling, mijn konijnen willen altijd alleen graag pijnstilling als ik metacam heb meegekregen, caprofen weigeren ze altijd, denk dat het smaakje ervan ook wel mee kan spelen dan.

aangepast door breezer
Link naar reactie
Delen op andere sites

o nog even een toevoeging, is wel 1 verschil met wiskey, bij hem wees urine onderzoek niks uit. was alleen zichtbaar op de foto, ze dachten ook eerst het blaassteen was, maar tijdens operatie kwamen ze erachter er blaas drap inzat, wat de boel blokkeerde.

vandaar dus ook hij telaat pas geholpen is, aangezien ze niks in de urine konden vinden wisten ze niet wat er met hem aan de hand was. totdat die dus helemaal niet meer plaste. (hij zat inmiddels al aan medicijnen) en op foto werd dus pas zichtbaar toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist terug van de dierenarts. er is een foto gemaakt van smirnofs blaas en daar is gelukkig (nog) niks te zien.

ze mag stoppen met de medicijnen aangezien de wont er netjes uitziet nu. wel voor de zekerheid het jasje nog eventjes aanhouden zodat ze niet opnieuw eraan gaat zitten bijten. verder blijf ik gewoon nu timoty hooi geven, en het water koken om problemen in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

EC kunnen ze niet vaststellen, dus voor de zekerheid geef ik haar kuurtje panacure, dat kan nooit geen kwaad is mij toen gezegt in utrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist terug van de dierenarts. er is een foto gemaakt van smirnofs blaas en daar is gelukkig (nog) niks te zien.

ze mag stoppen met de medicijnen aangezien de wont er netjes uitziet nu. wel voor de zekerheid het jasje nog eventjes aanhouden zodat ze niet opnieuw eraan gaat zitten bijten. verder blijf ik gewoon nu timoty hooi geven, en het water koken om problemen in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

EC kunnen ze niet vaststellen, dus voor de zekerheid geef ik haar kuurtje panacure, dat kan nooit geen kwaad is mij toen gezegt in utrecht.

Maar door het water te koken verdwijnt de kalk toch niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat lijkt mij ook niet, mijn thermoskan moet ik elke maand ontkalken en daar gaat alleen gekookt water in.

Je hebt van die waterfilters, die hoeven helemaal niet duur te zijn, zit een soort van grind in zeg maar waar het water doorheen gaat en dat ontkalkt op een of andere manier. Dat werkt wel, mijn moeder heeft het een tijdje gebruikt en hoefde de waterkoker veel minder vaak te ontkalken, wellicht kun je zoiets proberen.

Dat zeg ik nou wel, maar kan het op internet niet vinden..

Misschien was het toch niet voor ontkalken maar een ander soort filter ofzo. Ik zoek nog even voor je door.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, zal er morgen even na kijken, volgens dierenarts was water koken , om de kalk eruit te halen, je ziet daarna wel echt witte dingentjes in water drijven bovenop een laagje, en dan door koffie filter heen gooien, dan zie je witte kalk in koffie filter zitten als opdroogt. maar kijk morgen even rond op die link, ben nu ondertussen ook even breezer in de gaten aan houden, die weer eens e.c. heeft nadat die bij de dierenarts is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee.. je hebt het ook wel he...

Krijgt Breezer aldoor ec als hij naar de dierenarts moet? Of heeft hij het ook na andere dingen?

Je kan zowiezo proberen om ze met z'n 2 mee naar de da te nemen en ze van te voren kamille te geven. Zet je reisbox ook gewoon af en toe in hun verblijf zodat ze er ook lekker in kunnen liggen als er niet iets stressvols gaat gebeuren.

Laat ze ook zelf in de box lopen ipv dat je ze opjaagd en dan in de box til.

Wellicht kun je met deze tips zijn stress wegnemen of verkleinen om zo een zoveelste ec aanval te voorkomen.

Is hij 11 weken of 11 jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja als het door een koffiefilter gaat geloof ik wel dat dat scheelt inderdaad, door verhitting wordt kalk inderdaad losgemaakt van water, maar het moet er dan nog wel uit, dan kan een filter inderdaad wel helpen.

Maar jeeeeez ik heb wel met je te doen zeg, nu weer ec, pfff wat een ELLENDE!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi , bedankt voor de reacties,

breezer is bijna 11 jaar, maar had de problemen vanaf dat hem 2 weken had.

kwa breezer en de dierenarts, hij vind de auto , reisboxje etc niet eng.

maar hij is van jongs af aan heel eenkenning geweest, niemand mocht hem aanraken, hij valt vreemden soms ook aan als ze te dichtbij komen. en als ze hem toch even aanraakte ging die zichzelf grondig wassen. met veel geduld is die gewent geraakt aan mij, en accepteerd de meestal de meeste mensen die langskomen nu wel, als moeten ze blijven uitkijken want meneer valt soms nog steeds aan als het hem niet beval. maar buitenshuis, moet die nog steeds van niemand niks hebben, bij diernarts springt die ook om de haverklap in me nek en moet hem maar zien op te vangen. toen dierenarts heb toch vast pakte om na pootje te kijken, sprietste breezer zelfs in haar gezicht.

kwa de kalk, ja tot nu toe kook gewoon het water even, ga zo wel even rond kijken op internet na die waterkan die filtert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi , bedankt voor de reacties,

breezer is bijna 11 jaar, maar had de problemen vanaf dat hem 2 weken had.

kwa breezer en de dierenarts, hij vind de auto , reisboxje etc niet eng.

maar hij is van jongs af aan heel eenkenning geweest, niemand mocht hem aanraken, hij valt vreemden soms ook aan als ze te dichtbij komen. en als ze hem toch even aanraakte ging die zichzelf grondig wassen. met veel geduld is die gewent geraakt aan mij, en accepteerd de meestal de meeste mensen die langskomen nu wel, als moeten ze blijven uitkijken want meneer valt soms nog steeds aan als het hem niet beval. maar buitenshuis, moet die nog steeds van niemand niks hebben, bij diernarts springt die ook om de haverklap in me nek en moet hem maar zien op te vangen. toen dierenarts heb toch vast pakte om na pootje te kijken, sprietste breezer zelfs in haar gezicht.

kwa de kalk, ja tot nu toe kook gewoon het water even, ga zo wel even rond kijken op internet na die waterkan die filtert.

Blokker en de action verkopen die waterfilters volgens mij ook.

Probeer die kamille eens. Mijn konijnen waren ook zo wild, maar die kamille helpt ze echt en het samen zijn ook.

Mijn ram springt nogsteeds wel eens in mijn nek en daar laat ik hem dan lekker zitten, terwijl ik hem aai en naar hem fluister (hij is erg gehecht aan mijn stem). Ook mijn jas maakt uit. Mijn oude rode jas is toch het meest vertrouwd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha... @ Nicky..mijn ram springt bij de dierenarts ook zo in mijn nek vanaf t tafeltje.. en @ Breezer.. als ik jasje hoor dan zie ik het al helemaal voor me.. zo'n schattig konijntje in een jasje.. maar goed het blijft rottig en denk inderdaad als ik het zo hoor dat het water wat ermee te maken heeft. Ik hoop dat je nijnen allemaal gauw beter worden!! Het is gewoon echt niet leuk als je aldoor in de stress zit om je konijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .