Ga naar inhoud

smirnoff heeft witte tandpasta achtige urine


breezer

Aanbevolen berichten

hoi, zoals sommige misschien wel gelezen hebben is smirnoff vrijdag gesteraliseert,

Nu is me opgevallen ze witte urine heeft, wat tandpasta achtig is opgedroogt.

ik heb de dierenarts al gebelt , die belt me starks terug.

ik maak me wel zorgen, wiskey had dat ook, en moest toen geopereerd worden, en heeft dat niet overleeft.

stiekem hoop ik dat het komt door de medicijjnen en het gene kwaad kan, maar mijn eigen gevoel zegt dat dat niet zo is, en er wel degelijk iets aan de hand is als blaasgruis,drap of steen.

zelf twijfel ik ook of ik weer helemaal met haar na utrecht moet gaan rijden als ik langs moet komen, ze zijn de beste maar aangezien ze vrijdag zo in shok was toen ze weer thuis was, ben ik bang de autorit haar geen goed doet.

ik twijfel dus als ik moet langskomen om eerst in de buurt na een dierenarts te gaan, die het vooronderzoek kan doen, en indien er een operatie weer moet komen ik dan na utrecht ga.

heeft iemand hier ervaring met witte drap na steralisatie?

het zou natuurlijk ook kunnen ze het al had maar nu pas opvalt omdat ze nu op handoeken zit. het is wel echt drap, niet een verkleuring ofzo van de handoeken, het voelt tandpasta achtig aan. en als opgedroogt is , kun je zo af krabben net als tandpasta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ze hebben alleen ss voer, hooi, en af en toe een stukje wortel loof, en witlof.

wel krijgen ze af en toe ook nog die ballen van die speciale takken, (ff kwijt hoe ook alweer heet, maar zou geen kwaad mogen kunnen).

wel heb ik veel kalk hier in water zitten, zoveel dat me pannen na 1 keer afwassen al wit uitslaan, (om de haverklap kan ik nieuwe kopen). maar ik weet het niet.

ze zit wel bij een konijntje dat ec heeft gehad, en wat zo eens in de 3 maanden terug keert in lichtere vorm. me overleden mannetje, zat bij ditzelfde konijn. (2 mannetjes bij elkaar, nu vrouwtje en mannetje).

(ze zitten wel nu even appart sinds 1,5 week inverband met haar rij gedrag en dominatie na breezer toe, vandaar ook ze gesteraliseert is)

aangepast door breezer
Link naar reactie
Delen op andere sites

die urine is volkomen normaal :yes: Konijnen scheiden de calcium die ze niet opnemen uit via de urine en dat zie je dus als witte drab. Zie het hier nog wel eens als ze kruiden hebben gehad.

wat betreft de vele kalk in je water, er zijn als ik mij niet vergis kalkfilters te krijgen die je tussen je leiding kunt plaatsen. Geen idee wat dat kost, maar vast goedkopen dan steeds nieuwe pannen kopen:p Maar als je rvs pannen hebt, of tenminste geen porreus materiaal kun je met schoonmaakazijn ook veel schoon krijgen. het is alleen wel ff werk:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dan, misschien dan toch gewoon dat het nu pas opvalt.

wel zit ze te persen met plassen, maar misschien dat nog komt van operatie, en dat dan ook overgaat.

schrok gewoon omdat wiskey dat op gegeven moment ook had en uiteindelijk urine brand kreeg, ze konden geen oorzaak vinden, en uiteindelijk kon die niet meer plassen waardoor hij dus operatie moest en overleden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist even gebelt met dierenarts in oss, aangezien nog niks gehoort had van utrecht (ze zullen het vast druk hebben), hun raden me aan om toch even langs te komen, zodat ze het kunnen zien, drap hoort volgens hun niet in de urine te zitten.

heb gekozen voor de dierenarts die breezer geholpen heeft met zijn ec toen de tijd. ze waren goed, alleen wat hard na mij toe. over inslapen enz als het terug zou blijven keren. vandaar toen breezer weer ec kreeg ik daar niet meer heen ging. ik wou het gewoon niet horen. breezer is gelukkig, ondanks dat die vaak ec verschijnselen heeft, hij rent, eet goed etc. en heeft ermee leren leven.

wilt natuurlijk niet gelijk zeggen hun geen goede dierenarts zijn, want andere konijnen zouden het misschien wel sneller opgeven als het steeds blijft terug komen.

ik heb 5 voor 4 een afspraak. hopen dat wupsie gelijk heeft, en het inderdaad normaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het neit normaal is dan moeten we met zn allen naar de DA ben ik bang:p heb hier vanmorgen nog een plas in de voerbak gevonden met onderin dat witte "zand" bij honden en katten is het inderdaad zeer zorgelijk als er zoiets uitkomt, maar bij konijnen echt niet. Misschien gister net iets met veel calcium gegeven?

en als ze echt persen bij het plassen is het inderdaad echt niet goed, dat veranderd het wel. Maar hoe zie je dat ze perst? kijk ook of je een plasje mee kunt nemen. Als ze moeite heeft met plassen kan ze misschien ook een blaasontsteking hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist plasje gelegt op witte sloop,. rode plas met witte drap in midden, ik ga toch na dierenarts, liever te vaak dan 1 keer te weinig.

je kunt zien dat ene konijn perst als ze lang in vreemde houding zit voordat ze plast, met kop na voren gestrekt. zo zie ik dat bij mijn konijnen. ik heb al van jongs af en konijnen en deze drap nooit eerder gezien, behalve dan bij een ziek konijn.

als ik op internet kijk kom ik ook op blaasproblemen uit. en staat er niet dat het zo hoort.

aangepast door breezer
Link naar reactie
Delen op andere sites

groot gelijk hoor :yes: kun je het plasje onder de witte sloop opzuigen met een spuitje en meenemen? Dan kunnen ze het testen en onder de microscoop bekijken. misschien kun je ook wat van de drap meenemen?

Wat ook kan dat het je niet eerder opgevallen is, normaal zit ze op bodembedekker denk ik? daar loopt de calcium gewoon met de urine in de bodembedekker, maar op een laken kan de urine wel door de stof maar de calcium niet waardoor het op een hoopje blijft liggen. Zal eens kijken of ik de foto's van mini na haar castratie nog kan vinden, toen hadden ze ook veel gedroogde kruiden gehad en hadden ze ook die plasjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem de gehele kussen sloop mee, maar er zit een kussen in, dus alles is erin getrokken, heb haar op handoeken en kussen met sloop zitten vanwege de steralisiatie, beukenhout snippers zou kunnen prikken in de wond.

breezer heeft tijdens zijn ec ook op handoeken gezeten, maar die had dat niet. heb weleens witte aanslag in de wctjes gezien, maar dat is anders dan deze witte drap. dit is echt precies als tandpasta. droogt ook hetzelfde op. maar ze zal vast niet haar tandjes gepoest hebben.

ze plast ook vaker dan voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

flauwe telefoon :P en idd ze zal haar tandjes niet gepoetst hebben:p en mijn konijnen hebben het ook niet altijd hoor, alleen als ze veel calciumrijke dingen hebben gegeten. Konijnenplas kan echt heel erg verschillen in kleur. van Roomwit (zoals jouw plasjes nu dus) tot rood bruin (bijvoorbeeld na het eten van wortel of wilgentakken zoals die gevlochten ballen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt precies wat samiera zegt, zojuist plasje weggebracht, wat een gedoe zeg, ze wou maar niet plassen zonder handoeken of bodem bedekking. uiteindelijk wouden we het opgeven, hebben haar terug op handoeken etc gezet, plast ze gelijk, met veel moeite een heel klein beetje kunnen opvangen voordat in handoek trok. snel na de dierenarts net 5 minuten voor sluit kunnen inleveren.

en wordt dus morgen ochtend gebelt met de uitslag ervan.

Wel is inderdaad haar wont ontstoken, en daar heeft ze antibiotica voor gekregen, dierenarts uit utrecht heeft me niet meer terug gebelt. dus vertrouw op het oordeel van oss nu. wel moet ze nu dus haar jasje weer aan, die heb zojuist aangetrokken nu in de gaten houden of ze niet weer teveel stres ervan krijgt dat ze in shok raakt weer. ze probeert hem wel hele tijd uit te trekken en weg te wassen. maar eet tussendoor nog wel een paar hapjes. maar leuk vind ze het niet, maar het kan niet anders. ik kan haar niet 24 uur in de gaten houden, moet zelf ook weleens na de wc, en zal toch ook moeten slapen. en ze mag echt niet meer aan de wont zitten, en dat deed ze dus wel.

zal zo even kijken of de foto's gepost krijg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik vind het er ook niet normaal uitzien, al vinden sommige dus van wel. ik ben en blijf van mening dat als je twijfelt of iets normaal is je beter na een dierenarts kan gaan. vandaar dus gegaan ben. maar de wont is dus zoiezo ontstoken dus ben niet voor niets gegaan, en is maar goed dat langsgekomen was zei ze, aangezien er iets aan die onsteking gedaan moet worden. moet ook volgende week terug voor controle van die ontsteking.

als ik de uitslag heb laat ik het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei vervelend dat die wond ontstoken is zeg, zeker goed dat je gegaan bent! Bij twijfel altijd in elk geval even bellen met de dierenarts vind ik :yes:

Ik heb nog niet zo lang konijntjes, dus over die plasjes kan ik niks zeggen. Ben wel heel benieuwd wat er uit het onderzoek komt, hopelijk heeft ze niet ook nog wat aan haar blaas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist nog even na utrecht gebelt, aangezien ik gisteren niet terug gebelt was. Hij geeft aan dat het bloed kan komen doordat de baarmoeder is weggehaalt. En als het witte aanhoud ik een foto moet laten maken. hij vroeg of dit witte spul een beetje korrelig is, ik vertelde dat als je eroverheen gaat als droog is wel korrelig loslaat, dat is een rede om als het straks iets beter met haar gaat een foto te maken, zodat ze kunnen zien of ze zand in de blaas heeft of iets. maar er is kans het nu vanzelf overgaat aangezien ze antibiotica heeft (indien blaas onsteking zou zijn), maar dat moet ik dus even in de gaten houden en anders een foto van de blaas laten maken.

als goed is krijg ik deze morgen de uitslag van oss, van het urine onderzoek.

aangepast door breezer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .