Ga naar inhoud

Snack halverwege weer wegnemen voor de volgende dag/keer?


Annelies en Basje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

vandaag heb ik voor Bas een wilgenbal gekocht, een kleine van natures first. Nu eet Bas wel heel fervent van die bal en vrees ik dat hij morgen avond al volledig op zal zijn. Dat vind ik zelf niet erg want het is tenslotte zijn bal en hij krijgt dan volgende week wel een nieuwe, alleen vraag ik mij af of dat dus niet erg is, zoveel van die wilgenbal eten. Ik veronderstel namelijk dat het zijn eetgedrag zal beïnvloeden waardoor hij minder hooi zal eten vandaag en morgen.

Lijkt het jullie een goed plan de bal vanavond nog weg te nemen en hem deze dan binnen een paar dagen terug te bezorgen, of kan 2 dagen verminderde hooiconsumptie niet zoooooveel kwaad en kan het wel eens voor een keertje?Het lijkt mij wel zielig voor hem dat ik hem eerst iets geef en dat ik het dan weer zou wegnemen, dus dat doe ik liever niet. Als het slecht is voor zijn gezondheid de bal te laten waar hij is neem ik hem vanzelfsprekend wel even in bewaring.

Groetjes

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilgenballen laat ik bijna altijd liggen, maar andere snacks hou ik wel rekening mee. Ze hebben laatst zo'n klokje van JR Farm gekregen, had ik bij een bestelling gekregen. Zou het zelf niet zo gauw bestellen maar ach echt rommel is het nou ook weer niet. Maar nee, die mogen ze zeker niet in één keer op eten met z'n tweetjes. Dat heeft verder echt geen invloed op hun gedrag, het enige waar mijn voedsters bang voor zijn is dat hun vriendje hun stukje afpakt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speeltjes / snacks van wilg of van gedroogd gras laat ik hier altijd gewoon liggen hoor. Een keertje iets minder hooi daardoor vind ik het probleem niet. Maar als hij echt zoveel minder hooi eet zou ik hem niet vaker dan 1x per week zo een bal geven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die ballen ook duur, krijgen ze eigenlijk nooit hier. Ik heb weleens wat weggepakt waarvan ik vond dat het er wel erg hard in ging, daar heb ik verder geen negatieve gevolgen van gemerkt, ze waren vooral heel blij toen ze het de volgende dag ALWEER kregen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een klein formaat gekocht en die koste toch wel 4 euro ofzo dacht ik ja. Ik had gedacht dat hij er langer mee zou spelen en dan pas af en toe een hapje zou nemen, niet dus :P. Nu ik tot de conclusie kom dat hij die 4 euro opgegeten heeft op 1 avond/nacht lijkt het mij in de toekomst ook raadzaam om dat spul spaarzaam te geven, bij gelegenheden bijvoorbeeld :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .