Ga naar inhoud

konijn vindt hfst niet lekker


Dorieke_

Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

Mijn konijn wil de hope farms super trio brokjes niet opeten. Ze eet een paar brokjes, speelt met de rest en laat ze dan liggej.

Moet ze gewoon wennen aan bet voer of lust ze het echt niet? Ik voer hope farms vanaf vrijdag. Wel opgebouwd natuurlijk en toen merkte ik ook al dat er hope farms brokjes bleven liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier schakelden we over van SS naar HFST. De SS brokjes werden er tussenuit gegeten en de eerste dag 100% HFST weigerden ze het (niet erg, want ze aten genoeg hooi). Daarna gingen ze er steeds meer van eten en nu staan ze te springen om hun HFST. Ze zijn er nu dol op!

Dus de aanhouder wint ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kenner wordt ook wel veel gegeven, maar die staat volgens mij niet helemaal gelijk aan HFST. Bij kenner is er ook 1 variant die je absoluut niet moet voeren omdat daar antibiotica in verwerkt zit, maar ik weet even niet meer welke kleur label je nou wel of juist niet moest hebben. Hiervoor kun je de site even door zoeken, dan vind je het zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat hier ook in het begin gehad toen ik veranderde van het opvangvoer naar HFST. Ze deden er wat langer over maar aten het wel op ( wel in de gaten gehouden dat er geen andere oorzaken waren voor het minder/langzaam eten natuurlijk).

Als ik het bakje er nu inzet doen ze alsof ze weken geen eten hebben gezien en is het bakje zo leeg :mdr:. Dus even volhouden , kan zo omslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op een gegeven moment overgestapt van SS naar HFST, het ging in het begin niet van harte, na een paar dagen of een week of zo wel. Maar naarmate de tijd verstreek werden ze minder enthousiast, het bakje ging steeds langzamer leeg en mijn ram liet het na een paar maanden steeds minder eten gewoon staan, eerst zat er steeds nog eten in het bakje van 's ochtends toen het tijd was voor de avondbrokjes, op een gegeven moment at hij nog maar 3 brokjes of zo als ik kwam voeren, en dan was hij het al beu en daarna wilde hij helemaal geen brokjes meer eten. De voedster vond dat geen probleem en zat zijn portie vrolijk op te eten. Hij toonde gewoon geen interesse meer in brokjes, hij heeft toen een week of zo geen brokjes gegeten en toen heb ik het opgegeven en ben begin deze maand maar weer terug gegaan naar de SS.

De SS daar doen ze echt alles voor en het bakje is in 5 minuten leeg, daarna wordt de omgeving afgespeurd of er echt niet nog stiekem ergens een brokje ligt en komen ze altijd checken of ik niet ergens nog een brokje verstopt heb.

Heel ander verhaal dus.

Ik heb er nu ten minste goed zicht op of er goed gegeten wordt door beide omdat ik die 5 minuten er gewoon bij blijf zitten tot het bakje leeg is, met de HFST ging ik er natuurlijk niet de hele dag naast zitten en daardoor had ik eigenlijk geen idee wie hoeveel at. Daar kwamen ze ook niet voor tevoorschijn om te komen eten, dus dan had ik alleen maar met het groenvoer 1 keer per dag een check of ze goed aten. Dus ik heb 4 maanden HFST gevoerd maar het beviel me eigenlijk niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier breken ze het hok af voor hfst. Eerst ook niet zo, toen ik ze over ging zetten van het gemengde voer uit de opvang naar deze biks aten ze het niet van harte. Nu vallen ze er op aan, maar ze eten niet in 1 keer het hele balletje leeg (ik geef het altijd in zo'n speelbal, houdt ze lekker even bezig). Binnen een paar uur is het wel op. Even volhouden denk ik, als het over een tijdje echt niet wil kun je altijd weer wat anders proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer HFST aan mijn opvangkonijntjes. En het is toch aardig moeilijk (in vergelijking met SS en gewone biks) om ze op HFST over te zetten en het gebeurt ook regelmatig dat ze er dan wel op over zijn, maar het niet altijd even goed eten. Andere brokken eten ze dan wel. Momenteel voer ik een mix van Harringtons en HFST en dan gaat de Harringtons er echt wel eerst uit. Ik wil volledig over op de Harringtons, is helaas wel iets prijziger en niet handig voor mijn klanten, maar ze eten het gewoon beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer HFST aan mijn opvangkonijntjes. En het is toch aardig moeilijk (in vergelijking met SS en gewone biks) om ze op HFST over te zetten en het gebeurt ook regelmatig dat ze er dan wel op over zijn, maar het niet altijd even goed eten. Andere brokken eten ze dan wel. Momenteel voer ik een mix van Harringtons en HFST en dan gaat de Harringtons er echt wel eerst uit. Ik wil volledig over op de Harringtons, is helaas wel iets prijziger en niet handig voor mijn klanten, maar ze eten het gewoon beter.

Nog nooit van gehoord.. Wat zijn de ingredienten, toevoegingen, analyse en prijzen? Of waar kan ik het vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We houden het maar gewoon eventjes vol met de Hope Farms. Ik ben wel bij dat ik een kleinere zak heb gekocht en geen zak van 15 kg ;) Als ze het nou echt niet lekker vindt, dan is het jammer en ga ik op zoek naar ander goed voer. Ik kijk het nog even aan, de ontwikkelingen zet ik hier wel neer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn overgestapt van Kenner op HFST. Ook zij aten toen ik het tijdens de overgangsfase nog gemengd aanbood, de Kenner eruit. Maar eenmaal over op HFST wordt het prima gegeten maar als ze zelf mochten kiezen, was het Kenner. Ze moeten misschien nog wennen. De brok is ook vrij groot vind ik. Ik weet niet hoe groot de brok van SS is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het juist een voordeel dat hfstkorrels zo groot en hard zijn, supergoed voor de tanden! Dierenarts vroeg er nog naar, omdat Frits wat lange kiezen had, waarschijnlijk bij het vorige baasje geen geweldige voeding gehad (geen wonder, mensen die hun konijn in een doos dumpen zullen er ook wel niet geweldig voor gezorgd hebben..). Toen ik zei dat hij onbeperkt hooi kreeg en hfstbiks zei ze dat het dan waarschijnlijk vanzelf wel in orde kwam met zijn tanden, omdat hfst zo hard is.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik kan toch ook in Engeland bestellen :s ?

Ja natuurlijk kan jij ook in Engeland bestellen. Geef alleen maar antwoord op je vraag waar ze het vandaan heeft en een mogelijke verklaring van waarom je er nog nooit van gehoord had.

SS is dunner, kleiner en makkelijker te breken dan HFST

Oh dan heb ik andere SS dan jij had, die van mij is net zo dik ongeveer en ongeveer 2 keer zo lang (gemiddeld) dan HFST.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit van gehoord.. Wat zijn de ingredienten, toevoegingen, analyse en prijzen? Of waar kan ik het vinden?

Moet ik even voor je opzoeken, ben nu niet thuis. Het is ietsje duurder dan HFST (maar dan heb je het over 10 cent per kg of zo, valt dusm ee) samenstelling is vergelijkbaar/iets beter. De brok zelfs vind ik minder mooi, heel klein. Maar de konijnen vinden 'm dus wel lekkerder.

Volgens mij heeft ze dat speciaal uit Engeland laten komen en is het niet in Nederland te koop.

Klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk kan jij ook in Engeland bestellen. Geef alleen maar antwoord op je vraag waar ze het vandaan heeft en een mogelijke verklaring van waarom je er nog nooit van gehoord had.

Oh dan heb ik andere SS dan jij had, die van mij is net zo dik ongeveer en ongeveer 2 keer zo lang (gemiddeld) dan HFST.

Ow, dat zou kunnen. Je hebt nu natuurlijk die andere samenstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .