Ga naar inhoud

konijn vindt hfst niet lekker


Dorieke_

Aanbevolen berichten

Moet ik even voor je opzoeken, ben nu niet thuis. Het is ietsje duurder dan HFST (maar dan heb je het over 10 cent per kg of zo, valt dusm ee) samenstelling is vergelijkbaar/iets beter. De brok zelfs vind ik minder mooi, heel klein. Maar de konijnen vinden 'm dus wel lekkerder.

Klopt.

Ik hoor het graag van je, ben wel benieuwd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Composition: Wheatfeed, Oatfeed, Lucerne, Sunflower Ext., Maize, Grass, Apple (4%), Grape (4%), Carob Meal, Vegetable Oil, Linseed, Minerals, Yeast (0.1%).

Additives (Per Kg): Nutritional Additives: Vitamin A 23,500 iu, Vitamin D3 3,000 iu, Vitamin E (alpha tocopherol acetate) 95 iu, Iron Sulphate Monohydrate 33 mg, Calcium Iodate Anhydrous 2.5 mg, Cupric Sulphate Pentahydrate 25 mg, Manganous Oxide

48 mg, Zinc Oxide 34 mg, Zinc Chelate 167 mg. Antioxidant.

Analytical Constituents: Protein 13.5%, Fat Content 4.5%, Crude Fibre 17%, Crude Ash 7%, Calcium 0.7%, Phosphorous 0.5%.

Op 't ene vlak is HFST net iets beter, op het andere wat minder. Ik zal zo even een foto van de brokjes maken. Zal SS en HFST er even naast leggen, kun je die gelijk vergelijken ;) ik heb 17.08 pond voor 20 kg betaald, dus 21,05 euro en 1,05 euro per kg. Ik betaalde 0,93 euro per kg voor HFST maar die is in prijs omhoog gegaan bij de webshop waar ik het kocht, heb nog niet verder gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 't ene vlak is HFST net iets beter, op het andere wat minder. Ik zal zo even een foto van de brokjes maken. Zal SS en HFST er even naast leggen, kun je die gelijk vergelijken ;) ik heb 17.08 pond voor 20 kg betaald, dus 21,05 euro en 1,05 euro per kg. Ik betaalde 0,93 euro per kg voor HFST maar die is in prijs omhoog gegaan bij de webshop waar ik het kocht, heb nog niet verder gekeken.

Tnx voor de info.

Wat ik zo fijn vind aan HFST is dat het gewoon natuurlijk is, dat is dat merk van jou niet (Antioxidant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_3010.JPG

Harringtons, Science Selective en Hope Farms.

IMG_3013.JPG

En in vergelijking met de andere 'goede' brokken. :)

Tja of alle stoffen nou wel natuurlijk zijn of niet zie ik zelf geen meerwaarde in. Zeker niet met al dat gemier met HFST. Als je twee konijnen hebt maakt het niet zo veel uit maar als je er tussen de twintig en veertig hebt zitten geloof me dan is het niet fijn als je telkens konijnen hebt die het niet helemaal top eten.

Overigens moet ik zeggen dat je dat bij Bunny Basics T ook wel hebt, dat voer ik zelf aan mijn konijnen. Maar dat wordt ook onbetaalbaar om te voeren aan alle konijnen, daarom voerde ik nou juist HFST :he:

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Harringtons ziet eruit als konijnenkeutels! Hoeven ze alleen maar door te slikken, beetje een rond balletje van maken en het kan er meteen aan de andere kant weer uit, niks meer aan doen :lol:

Maar je kan zo een winkel beginnen met de topmerken konijnenvoeders, met dat brede assortiment wat jij allemaal in huis hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog caviavoer, diverse soorten gemengd en dingen waarvan ik niet eens meer weet dat ik ze heb waarschijnlijk :P enige dat ik niet heb is gewone biks :rofl: als je de BBT niet mee rekent dan.

En als de keutels er hier zo uit zien maak ik me zorgen :eek: 't is klein hoor!

edit; De Fibafirst mist natuurlijk ook nog... die had ik wel staan. Zou bijna opnieuw een foto maken. Maar de brokjes van de foto zijn al in konijnenbuikjes verdwenen :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen kregen bij de fokker ook ander voer en ik probeerde ze over te krijgen op hfst. Lukt mij in eerste instantie ook niet en omdat ze nog maar net bij mij waren en net 8 weken oud waren heb ik het na een weekje opgegeven (gaf het uiteraard gemengd met oude voer) omdat ik niet wilde dat ze in hun eerste weken bij mij niet genoeg zouden eten. Ik heb toen een kilootje van het oude voer gekocht en daarna weer een week geprobeerd te over te krijgen op hfst. Het ging niet van harte maar ze vraten het wel. Nu vliegen ze er op af. Even volhouden dus.

Bij het hok kreeg ik een proefzakje SS geleverd wat ik toen ook nog heb aangeboden maar dat hoefden ze al helemaal niet. Overigens vond ik dat er zo onnatuurlijk uitzien. Net samengeperst karton! Het wordt hier op het forum voor het allerbeste voer gehouden. Kan best maar het ziet er zo niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja of alle stoffen nou wel natuurlijk zijn of niet zie ik zelf geen meerwaarde in. Zeker niet met al dat gemier met HFST. Als je twee konijnen hebt maakt het niet zo veel uit maar als je er tussen de twintig en veertig hebt zitten geloof me dan is het niet fijn als je telkens konijnen hebt die het niet helemaal top eten.

Overigens moet ik zeggen dat je dat bij Bunny Basics T ook wel hebt, dat voer ik zelf aan mijn konijnen. Maar dat wordt ook onbetaalbaar om te voeren aan alle konijnen, daarom voerde ik nou juist HFST :he:

Dat is weer een hele andere discussie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .