Ga naar inhoud

rekening dierenarts


krouschtie

Aanbevolen berichten

Mijn vorige dierenarts (waar ik dus ook geen fijne ervaringen had) was ook erg duur. Daar betaalde je ook iets van 25 euro per dag opname.. En ook zij gaven zonder waarschuwing naar mij toe allerlei spuiten. Dus ik kreeg ineens ook een toren hoge rekening, maar die kwam lang niet in de buurt van jouw 700 euro! Zat ook geen weekend of bloedonderzoek bij.

Ik had overigens van te voren een begroting van die dierenarts gehad en daar ging hij zonder wat te zeggen dus ruim overheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pfff, da's een enorme rekening. Maar ik vind het wel lastig om hier iets van te zeggen. Je hoort het verhaal maar van één kant. En enerzijds vind ik een waarschuwing bij zo'n bedrag wel terecht, zeker als het voor langere tijd is (25 euro per dag voor twee dagen is nog te overzien..) anderzijds je hebt het blijkbaar zelf ook niet gevraagd. Ik denk dus niet dat je dat de dierenarts moet verwijten. Niet slim van haar, niet slim van jou, het is nu eenmaal het bedrag wat er voor staat, blijkbaar. Daar doe je dus weinig aan vrees ik. Dat het konijntje uiteindelijk overleden is ook niet. Sommige dingen kun je gewoon niks aan doen. Maar dat er schijnbaar niks gebeurt is terwijl je konijntje daar opgenomen is, is wel apart.

Sterkte met het verlies van je konijntje.

Panacur mag idd niet te lang gegeven worden, maar waarom weet ik niet. Als zij zegt dat ze daar van dood kunnen gaan, neem ik dat aan: ze is echt een van de kundigste die hier rondlopen.

Risico op beenmergdepressie neemt enorm toe na 30 dagen. Dat is de reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook een érg hoge rekening en vraag me af wat de rekening zo duur heeft gemaakt. Heb je een gespecificeerde rekening gehad? Zelfs de rekening van Ruth kwam niet boven de 200 euro uit (foto's, narcose, 2 dagopnames, bloedonderzoek, antibiotica en een poliep verwijderd.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje, ik zou dat bedrag echt niet kunnen ophoesten, vind het heel raar dat ze zo'n rekening onder je neus durft te schuiven zonder overleg. Ik zou daar echt een lening voor af moeten sluiten! Ik zou toch de confrontatie aangaan met de dierenarts, misschien kunnen jullie tot een compromis komen, want dit is natuurlijk gewoon belachelijk!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel allemaal hartelijk dank voor de lieve reacties, ik heb geprobeerd om de factuur te posten, maar lukt me niet! (ben dan ook een newbie hier hé) maar kan wel enkele kosten hier bijeen schrijven, de consultatie x 1= 37, sedatie konijn (weet ook niet wat dat juist is) 28 euro, wondzorg 55 euro, 1 euro x 2 voor wondspray, injectie sterke pijnstiller 4,3 euro x 2, injectie pijnstiller 4,3 euro x 7 (is voor alle dagen van die week waarschijnlijk), injectie prokineticum (wat dat ook mag zijn) 4,3 x 1, radiografie digitaal 1e projectie 47,93 euro, radiografie 2e projectie met korting 24,79 euro, bloedname 9,92 euro, biochemie zoogdier (weet ook ni wat dat juist is) 37,19 euro, hematocrietbepaling 12 euro, onderhuids infuus (meerdere keren lang) 24,79 euro, cystocenthesis 10,74 euro, urineonderzoek 11,16 euro, hospitalisatie konijn 16,53 euro zonder btw x 8 (is dus al 132,23 zonder btw), supplement weekend hospitalisatie 4,13 x 2 euro.

Dan oren spoelen konijn tarief 1 20,66 euro, dormicum 5amp 50mg 0,34 euro, vetergesic multidosis 0.3 mg aan 3,76 euro, stronghold aan 6,13 euro x 3, nog is vetergesic multidosis maar dan 10 ml aan 0,45 euro, bactrim siroop 100 ml aan 5,94 euro, ciseral drops 0,61 euro x 30 , nog healx booster 30 ml aan 10,85 euro en critical care 141g aan 14 euro, critical care spuit 10ml aan 0,91

Komt zo op een totaal van 582,26 daar BTW op van 112,93= 695,19 euro te betalen.

Misschien zijn er mensen die hier meer van afweten want ik weet niet wat het allemaal betekent en/of klopt.

Dan nog 2 weken later 2 rekeningen van labo erbij gekregen 1 van ongeveer 10 euro en 1 van 45 euro.

Dus toch wel genoeg kosten voor uiteindelijk een ziek konijn mee terug te mogen nemen. Ze stelde wel voor omdat we zo geschockeerd waren van deze rekening om konijntje nog een week "kosteloos" bij haar te laten blijven, maar dit hebben we niet gedaan, omdat ik na zulke factuur mijn buik even vol had en ik ook ni kon geloven dat ze dat nu ineens gratis wilde doen als je eerst zulke prijzen aanrekent.

Alle reacties welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon wat gegoogeld en hier direct gekopieerd voor je:

* Sedatie is het verlagen van de staat van het bewustzijn van een patiënt met het doel een medische procedure of ingreep aangenamer te maken. Dit gebeurt door middel van toediening van geneesmiddelen (sedativa).

* Een prokineticum ( van het Grieks pro (voor) en kineo (bewegen) ) is een geneesmiddel dat de peristaltiek van het maag-darmkanaal verhoogt. Het kan zowel de voorwaartse peristaltiek bevorderen als de achterwaartse peristaltiek afremmen. Zo kunnen, door de remming van de achterwaartse peristaltiek, deze middelen worden ingezet als middel tegen misselijkheid en braken.

*Peristaltiek is de knijpende beweging van een buisvormig orgaan, die ervoor zorgt dat het voedsel vooruitkomt in het maag-darmstelsel of urine in de ureter tussen nierbekken en blaas. Door de peristaltiek is het bijvoorbeeld mogelijk een glas water te drinken terwijl men ondersteboven hangt.

*Met biochemisch onderzoek kan de arts vaststellen of u een erfelijke (stofwisselings)ziekte hebt.

De organen in het lichaam maken en verwerken verschillende stoffen. Stoffen als vetten, eiwitten en suikers. Dit noemen we de stofwisseling. Deze stoffen komen in het bloed of in de urine terecht. Onderzoek naar deze stoffen kan aantonen of er iets mis is met een orgaan. Bij biochemisch onderzoek kijkt de laborant bijvoorbeeld hoeveel eiwit er in uw bloed zit. Te veel of te weinig eiwit in uw bloed kan betekenen dat u een ziekte hebt.

Voor een goede stofwisseling zijn enzymen belangrijk. Bij biochemisch onderzoek kijkt de laborant ook of de enzymen goed werken.

Behalve bloed en urine kunnen ook huidcellen en hersenvocht worden gebruikt voor biochemisch onderzoek.

Biochemisch onderzoek is bijvoorbeeld geschikt om te kijken of de lever en de nieren goed werken. Ook de hielprik bij pasgeboren baby's is een vorm van biochemisch onderzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben ook wel echt alles in rekening gebracht. Mijn ervaring is dat opnamekosten inclusief pijnstilling/dwangvoer zijn, maar zij rekent alles apart. Verder vraag ik me wel af waarom de oren zijn gespoeld en er stronghold is gegeven terwijl je konijn urinebrand had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dat ligt dus aan het feit dat hij ineens (en hij had dit niet toen we hem binnenbrachten, dat weten ik en mijn vriend voor 100% zeker) het schurft had aan zijn oortje, volgens haar, ze had ook eerst gezegd tegen ons dat ze dit niet ging behandelen maar heeft dat toch gedaan. ma is iets wat hij volgens mij daar heeft opgelopen, dus ... Ma ja bewijs dit allemaal maar eens! En uiteindelijk kan je met zulke twijfelachtige zaken ook nergens terecht hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben ook wel echt alles in rekening gebracht. Mijn ervaring is dat opnamekosten inclusief pijnstilling/dwangvoer zijn, maar zij rekent alles apart. Verder vraag ik me wel af waarom de oren zijn gespoeld en er stronghold is gegeven terwijl je konijn urinebrand had?

Ik vond het eigenlijk overzichtelijk, dat ze alles zo exact opschreef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best zijn dat hij door verzwakte weerstand en/of stress last heeft gekregen van schurft, hoeft ook niet perse al zichtbaar zijn geweest of haar schuld te zijn geweest.

Ik vond het eigenlijk overzichtelijk, dat ze alles zo exact opschreef.

Overzichtelijk wel, maar kan me voorstellen dat iemand liever een DA heeft die dingen niet opschrijft en gelijk niet rekent :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die schurft moet je toch voorzichtig zijn hoor. Dat begint meestal heel diep in de oren en mijn ervaring is dat zelfs veel dierenartsen het niet merken dat een konijn reeds beginnende schruft heeft, ik denk dus dat je moeilijk met zekerheid kan zeggen dat jullie konijntje geen schurft had, tenzij je vooraf heel goed gekeken hebt in de oren. Veel mensen die hier komen voor adoptie en hun eigen konijntje meebrengen gaan eerst nog met hun konijntje naar de dierenarts. Vaak is dat zelfs de dag voor adoptie en toch merk ik hier dingen die bij de dierenarts over het hoofd zijn gezien, schurft en tandproblemen zijn daar de twee meest voorkomende van.

Dat neemt wel niet weg dat ik persoonlijk van mening ben dat gewoon 1 Stronghold zijn werk ook wel had gedaan en die bijkomende dingen overbodig zijn (tenzij het al heel ernstig was maar die kans is klein aangezien jullie nog niks hadden gemerkt), bovendien begrijp ik niet dat er driemaal Stronghold wordt aangerekend, het kan toch niet dat jullie konijntje op één week tijd drie pipetten heeft gehad? Maar ik ben geen dierenarts en heb bovendien jullie konijntje niet gezien dus blijf liever voorzichtig met het in twijfel trekken van een dierenarts zijn behandeling.

Ik wil jou hiermee niet aanvallen hoor maar dat die schurft van bij Inge komt lijkt mij onwaarschijnlijk, dat kan je dus misschien beter in het midden laten. Toch ben ik het zeker met jullie eens dat je zulke rekeningen niet voorschotelt zonder eerst een richtprijs te geven. Dat is vaak heel moeilijk maar dat het in de honderden euro's gaat weet ze wel op voorhand.

Ik verwijs mensen vaak door naar Inge want ik ben van mening dat ze heel kundig is, al is ze vaak moeilijk bereikbaar (zoals jullie ook niks meer van haar hebben gehoord na het voorstellen van die operatie) en is ze inderdaad heel duur, ik vertel de mensen altijd dat ze makkelijk 1000 euro armer zijn als ze bij haar buitenwandelen, maar sommige mensen hebben daar geen moeite mee en hen verwijs ik dan gewoon door naar Inge.

Mijn eigen dierenarts is ook zeker en vast een aanrader; Marijke Oste in Bazel en ook bij Lies Beernaert kan je volgens mij met een gerust hart terecht.

Maar het is zeker en vast zoeken hoor, naar een dierenarts die veel kent van konijntjes en die betaalbaar is. Ik heb zelf ook lang moeten zoeken en mijn dierenarts was nog niet zo heel ervaren wat konijnen betreft toen ik haar leerde kennen maar ondertussen behandelt ze al meer dan drie jaar alle konijntjes in de opvang en heeft ze ongelooflijk veel geleerd, ik denk wel dat ze bij de dierenartsen hoor in Vlaanderen die het meeste ervaring hebben.

En wat voor mij minstens even belangrijk is: ze blijft zich bijscholen en gaat er steeds van uit dat ze altijd kan bijleren. Als wij weer eens een moeilijk geval hebben is ze niet te fier om raad te vragen bij een andere arts of info op te zoeken.

Ik vind het in elk geval héél erg jammer dat je jouw lieveling ondanks alle inspanningen hebt moeten laten gaan, nog veel sterkte gewenst met het verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet te geloven zeg, voor dit bedrag had ik vorige week een volledige kop, nek en voorste rugwervels MRI scan van mijn hond met een beoordeling erbij van 4 artsen.

Wat een enorm triest verhaal en wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je konijn. Helaas kunnen artsen vragen wat ze willen vragen voor hun diensten en kun je naar mijn idee achteraf niets meer ondernemen tegen de arts als dit de vaste prijzen zijn bij die praktijk en als hun beweren dat er meer gedaan is dan dat ze werkelijk gedaan hebben. Erg triest maar vrees er wel voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3x stronghold in een week. Als ik dat bij mijn honden/katten zou doen dan verwacht ik dat ze zeker het lootje gaan leggen. Of zijn er 3 pipetten in 1x nodig geweest om aan de juiste dosis te komen? (dan apart dat er geen andere dosering gepakt is, ik blijf dat wel raar vinden eigenlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel moeilijk hier een oordeel over te geven. 700 euro is inderdaad een hoop geld. Als je bij de garage je auto wegbrengt (sorry voor de vergelijking ;) ), bellen ze boven een bepaald bedrag om te vragen of je wel zoveel geld uit wilt geven. Ik vind het niet zo netjes om zoveel geld te vragen, zonder dit van tevoren aan te geven. Aan de andere kant: het was verstandig geweest dit zelf ook even na te vragen. Toch heeft de da meer ervaring met dit soort situaties, dus van tevoren inlichten was netter geweest.

Het is me niet helemaal duidelijk wat er nu met je konijn aan de hand was. Je hebt het alleen over urinebrand toch? De schurft laat ik even buiten beschouwing. Waren er ook andere verschijnselen? Want wat is uit de rekening opmaak is dat er ook vocht en dwangvoeding gegeven is? En wondverzorging? Die operatie was toch niet gedaan, of wel?

Wat de rekening van het lab betreft: dat snap ik niet. Je hebt in de rekening al het afnemen van bloed en van urine staan. En je hebt de bepalingen ook al op de rekening staan. Misschien nog een kweek??

Achteraf heb je waarschijnlijk geen poot om op te staan als je geen max bedrag had afgesproken, maar vervelend is het wel. Je zou nog eens een brief kunnen sturen om verhaal te halen.

Succes en sterkte in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard kosten:

Consultatie x 1= 37

hospitalisatie konijn 16,53 euro zonder btw x 8 (is dus al 132,23 zonder btw),

supplement weekend hospitalisatie 4,13 x 2 euro.

Dus: Je konijn is er 10 dagen geweest?

Daadwerkelijke kosten tbv urinebrand:

wondzorg 55 euro,

1 euro x 2 voor wondspray,

Pijnstillers:

injectie sterke pijnstiller 4,3 euro x 2,

injectie pijnstiller 4,3 euro x 7 ,

vetergesic multidosis 0.3 mg aan 3,76 euro,

vetergesic multidosis maar dan 10 ml aan 0,45 euro

Waarom zo veel pijnstillers in 10 dagen tijd? Want die 10ml is niet van 1x..

Foto's:

Sedatie konijn 28 euro

dormicum 5amp 50mg 0,34 euro (spierontspanner),

4,3 x 1, radiografie digitaal 1e projectie 47,93 euro

radiografie 2e projectie met korting 24,79 euro

Waarom foto's?

Bloed/urine onderzoeken:

bloedname 9,92 euro,

hematocrietbepaling 12 euro (bloed),

Lab onderzoek 10 euro

Lab onderzoek 45 euro.

biochemie zoogdier 37,19 euro (bloed en urine),

cystocenthesis 10,74 euro (urine opvangen),

urineonderzoek 11,16 euro,

Wordt er niet wat dubbel gerekend?

Mijt:

oren spoelen konijn tarief 1 20,66 euro,

stronghold aan 6,13 euro x 3 = 18,39 euro

3 hele pipetten in 10 dagen tijd voor 1 konijn is veel te veel!!! Zou mogelijk zelfs dodelijk geweest kunnen zijn..

Tegen infecties:

bactrim siroop 100 ml aan 5,94 euro (antibiotica),

healx booster 30 ml aan 10,85 euro (homeopatisch middel tegen infecties)

Waarom een homeopatisch middel EN antibiotica?

Ter gevolge van niet eten en drinken:

onderhuids infuus (meerdere keren lang) 24,79 euro,

critical care 141g aan 14 euro (dwangvoeding),

critical care spuit 10ml aan 0,91

Hoe lang heeft het konijn niet gegeten en gedronken? Ik vind de kleine hoeveelheid critical care niet in verhouding met het besluit om een infuus aan te leggen en dat nog eens terwijl een da de behandeling doet..

Darm/misselijkheid/braken (oftewel bij konijnen voor de darmperistaltiek ivm niet eten/drinken):

injectie prokineticum

ciseral drops 0,61 euro x 30

Komt zo op een totaal van 582,26 daar BTW op van 112,93= 695,19 euro te betalen + 55 euro.

Het is mij duidelijk dat ALS dit alles plaats gevonden heeft, de da geen enkel risico wilde lopen en dat jouw konijn zeer veel stress heeft ondervonden.

Daarnaast heb ik toch sterk de indruk dat er hier en daar te veel gerekend wordt en/of fouten gemaakt zijn..

De da heeft wel bewijslast: de dierenarts moet bewijzen dat zij wel degelijk al deze dingen gedaan hebben en dus dat jij ervoor zou moeten betalen.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Supplement weekend, Nicky: konijn was er 6 dagen aan 16,53 en 2 aan 16,53 + 4,13 ;)

Ow, en critical care kostte mij ook zoiets hoor. Ik kreeg het restant alleen wel naar huis, omdat ze een nieuw flesje open moest doen.

O ja, foutje.. Maar des te gekker zijn AL die pijnstillers, darmstimulerende medicijnen, infectie bestrijdende middelen en stronghold..

Voor de critical care is 1 zakje gerekend, maar daarnaast is het konijn meerdere malen aan het infuus geweest.. Vandaar dat ik al aan gaf dat ik dit niet in verhouding vind en zeker niet onder de hoede van een da..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik al door heb wat er gaande is met al die medicijnen.. De da heeft bij alles gewoon het hele potje/pakje gerekend.. Stronghold pipet verpakkingen bevatten namelijk 3 pipetten. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat het konijn 3 pipetten in zo'n korte tijd gehad heeft. Ze heeft dus echt het uiterste van het uiterste gerekend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van zin of onzin van de onderzoeken, want daar kan ik me niet over uitspreken wegens gebrek aan diploma's, kan je uiteraard altijd de factuur protesteren. Dit doe je best met een aangetekende brief waarin je duidelijk uiteen zet waarom je protesteert (je hebt je akkoord niet gegeven met al die handelingen, je vraagt je af of ze allemaal wel verricht zijn en zinvol waren, het was niet volgens afspraak). Indien je betaald, doe het dan onder voorbehoud van alle recht, dan kan je eventueel nadien het te veel betaalde terugvorderen.

Het is zo dat een dierenarts je op voorhand uiteraard geen offerte gaat geven van wat het gaat kosten. Dat doet een ziekenhuis ook niet en de meeste garages doen dat ook maar voor grote werkzaamheden. Doordat zij achteraf zelf de prijs bepaald is er sprake van een werk in regie. Bij dergelijke aannemingsovereenkomsten (jaja, dit is een aanneming van werk) moet de uitvoerder zijn werkzaamheden op redelijke wijze begroten en mag hij je zomaar geen extra kosten aansmeren. Er moet ook bewezen worden dat je ofwel je uitdrukkelijke akkoord hebt gegeven, dan wel dat de handeling absoluut noodzakelijk waren om zware schade te vermijden tot ze je konden contacteren om je akkoord te vragen.

Vergelijk het met de garage: als jij je wagen binnen doet voor onderhoud zullen ze de olie verversen, bandenspanning nakijken, eventueel remvloeistof toevoegen maar niet zonder je even te bellen een nieuwe motor steken, of nieuwe banden. Tenzij je op voorhand gezegd hebt dat ze alles moeten doen om door de keuring te geraken bijvoorbeeld, en dan nog zullen de meeste voorzichtige garagisten je opbellen met de vraag of werkzaamheid zus-en-zo mag, als het boven een bepaalde prijs uitkomt.

De kans dat je deze factuur geldig kan laten herleiden, eventueel met tussenkomst van een rechtbank, is reëel, maar niet zeker. Ten aanzien van een konijntje lijkt het mij niet onlogisch dat een rechtbank inderdaad zou oordelen dat dit een te vergaande kost is om te vragen zonder goedkeuring van de eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal, tja ik denk dat jullie mening zeer interessant is, het komt er inderdaad op neer dat ze van alles het bedrag van de volledige verpakking heeft gerekend. Ikzelf vind dit er ook over, ik bedoel, zij zou de overschot toch evengoed bij andere patiëntjes kunnen gebruiken. Ma ja tot daar nog aan toe. Van communicatie was er weinig sprake, wij zijn ginder gearriveerd op maandagavond, zij heeft zich meteen op het konijntje gestort met pijnstillers en prikjes, wat ik op zich wel ok vond. Ze zei dat mijn konijntje ongelofelijk veel pijn moest lijden, dat geloof ik wel, maar dat is onze fout niet want we zijn van de ene arts naar de andere met hem gelopen, niemand achterhaalde de oorzaak, gaven enkel advies hem badjes te geven en schreven telkens dosis Metacam voor. Wij hebben hem telkens zeer goed verzorgd, maar konden niet vermijden dat die urinebrand hem kortjes, een rode geirriteerde huid en ook zijn pootje kon hij niet goed meer gebruiken. Door de urinebrand die telkens op zijn pootje terechtkwam denken we. Maar als baasje sta je ook machteloos tegen die pijnen. Hij was constant nat en ik verving om de 2 uur de handdoekjes waar wij hem op lieten zitten, zodat het vocht beter geabsorbeerd werd.

Ik deed dit zelfs 's nachts omdat hij anders in de morgend de dag erna nog natter was. Dan zijn we dus bij Inge terechtgekomen, maar zij zei dat mijn konijntje eerst moest bijkomen, het rare is dat hij 1,675 g woog toen en als we hem meenamen terug na een week dan woog hij maar 1,475. Maar ok dat ze dan voeding bijgaf. Zijn eetlust was nochthans echt geen probleem, hij at alles van groen en voer dat we hem gaven.

Door de medicatie en pijnstillers beweerde ze dat hij plat zou kunnen afgaan (diaree dus) en daarom gaf ze hem (denk ik) darmstimulerende middelen.

Zij vond het ook zeer raar dat mijn konijntje nog geen maden had (omdat die urinebrand toch een broeihaard is voor zulke dingen) en ik durf in alle eerlijkheid zeggen dat wij vliegen bij ons geen kans gaven. Elke vlieg die er binnenvloog zaten we meteen met een mepper achterna. Bij haar op de eerste consultatie zaten er meteen 5 vliegen rond hem te vliegen en ik denk dat ze daarom die Stronghold heeft gegeven (weet ik niet juist hoor maar ik heb dat eens gelezen dat dat daarvoor helpt)

In elk geval zal met wondzorg het rode, geîrriteerde huidje tussen zijn beentjes bedoeld zijn, dus dat snap ik ook nog wel.

Zij heeft toen enkel gezegd dat hij bij haar enkele dagen moest blijven en of dat ze het nodige mocht doen.

Daar hebben wij natuurlijk ja op gezegd, maar wie gaat nu denken dat dit over honderden euro's gaat? Trouwens zij heeft de foto (scan) van de vorige arts van ons gekregen, dus vind ik dat niet zo echt nodig dat ze dit dan nog eens doet.

Oké dat elke arts liever met zijn eigen scans werkt, maar als het dan 1ste opname mislukt, dan nog een 2de projectie maken en die aan de mensen aanrekenen! das toch overdreven.

Dan moest ik hem daar dus laten en mocht ik de volgende dag bellen om te horen hoe het was. Deed ik dan, ze reageerde dan zo van ja nu kan ik daar nog niks van zeggen hoor, hij moet eerst aansterken. Dus mocht ik na 2 dagen nog is bellen.

Die dag nadien heb ik haar gemaild om te vragen achter het kostenplaatje omdat wij het financieel niet makkelijk hebben, daar heeft ze dan niks op geantwoord. Die vrijdag belde ik haar dan en had ze nog niks gedaan van onderzoeken, dus werd ik boos en zei sorry maar we komen hem vandaag nog ophalen, de kosten lopen op deze manier te hoog op voor ons en dan weigerde ze dit.

Ze zei dat ik te laat op de middag belde (het was 15.00u) en dat dit niet meer ging, maandag dan zei ze.

Dan heeft ze wss alle onderzoeken achtereen gedaan want vrijdag was er nog niks gebeurd en maandag ging mijn vriend hem ophalen omdat ik het beu was dat zij het zo lang liet aanslepen en toen kreeg hij de "tussentijdse factuur" voorgelegd. Dus m.a.w. was ze blijkbaar nog van plan om nog extra kosten te maken. Dan heeft mijn vriend geshockeerd van het bedrag mijn konijntje terug meegenomen.

Eerst een voorschot betaald van de factuur omdat dit ons hele budget was op die moment (dus zaten wij zowiezo die maand in dikke problemen) dan gaan bedelen bij familie voor het overige bedrag.

Het is dus superlief van jullie om mij tips te geven voor die factuur te weigeren, maar dit is nu wel te laat, het is allemaal betaald.

Maar dit wil niet zeggen dat ik hier over te spreken ben, ik hoop dus ook op deze manier mensen te besparen van dit leed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou terug gaan naar die dierenarts en een gesprek met haar aan gaan over die kosten. Zoals die flesje pijnstillers en de dwangvoeding dat je daar een heel zakje/potje voor rekent kan ik me nog voorstellen (bij die potjes ga je met het spuitje dat je erop zet ook in het bekje van het dier), maar zoals die stronghold.. Elk pipetje zit nog eens een keer los verpakt..

Stronghold is in dit geval puur ingezet ivm mijt. Het weert geen vliegen.

Als je je konijn maandag avond brengt en die week erop maandag overdag ophaalt, is dat bij mij overigens 7 dagen..

Maar er zijn wel meer dingen waar ik vraagtekens bij heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .