Ga naar inhoud

Iggy loopt raar


barcheta

Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik moet toch even mijn excuus hier aanbieden!

vandaag weer de dierenarts gebeld, en deze zei dat ik morgen gelijk terug moest komen, omdat ze verslechterde.

in eerste instantie leek het niet op e.c.

maar toen ik vanmorgen belde met meerder klachten, zeiden ze dat ze verdacht wordt E.c

de dierenarts dacht eerst aan een onschuldig iets maar omdat ze nu nog steeds last had en niet verbeterde wordt ze morgen dus beter onderzocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hoef je je excuses niet voor aan te bieden vindt ik.

Iedereen neem toch in eerste intstantie aan dat de dierenarts het het beste weet.

Ik snap dat dat aannemelijker is ipv de adviezen van mensen die je niet kent.

Ik dacht wel sinds gister, dat het al een poos geleden is, dus dat er een goede kans inzat dat ze nĆŗ wel inmiddels e. had.

Het belangrijkste is dat ze er weer bovenop gaat komen, dus wens je heel veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat inderdaad op het advies van de dierenarts af, dat vind ik heel logisch. Toen ik hier nog niet zo lang was had ik ook een konijntje met een scheve kop, dierenarts zei middenoorontsteking, Bunnybunch zei EC.. Eh, ja maar een stel vreemden op het internet en een man die er voor gestudeerd heeft? Wie kies je eerder.. Maar achteraf gezien.. Maar dat neemt niet weg dat het een hele logische reactie is.

Om nog antwoord te geven op je PB'tje: Mijn konijn is incontinent, hier is niet echt een duidelijke oorzaak van te vinden maar aangenomen wordt dat het zijn leeftijd is. Tegenwoordig kunnen we het redelijk onder controle houden, maar in het begin was het natuurlijk allemaal wel wat zoeken en uitproberen. Op den duur kreeg hij ook last van sore hocks, eigenlijk beter gezegd de urinebrand had zich uitgebreid naar zijn voetzooltjes. Dat zag er in het begin zo uit:

IMG_3680.JPG

Later werd het nog erger maar daar heb ik zo gauw geen foto van. Dat doet natuurlijk zeer, waardoor het konijntje (nog) slechter gaat lopen. Belangrijkste is om de voetjes schoon en droog te houden. Wij doen dit door hem op een vetbed te houden. Een vetbed blijft van boven droog als het konijn er op plast. Eigenlijk is een vetbed symptoombestrijding en bij jouw konijn is dat op dit moment nog niet aan de orde, omdat je niet alleen de symptomen kunt bestrijden maar ook de oorzaak. Als de urinebrand afneemt dan zal dat de voetjes ook ten goede komen. Wel kun je die insmeren, waarmee is een beetje afhankelijk van de ernst van de sore hocks. Mocht het probleem blijven bestaan, dan raad ik je aan om wel een vetbed te proberen. Het helpt echt heel goed. Let dan wel extra goed op de voetjes, omdat een vetbed helaas van synthetisch materiaal is kan er wrijving ontstaan. Mijn incontinente konijntje zit samen met twee gezonde konijnen, alle drie hebben ze kale hakjes. Dit komt door het vetbed. Zolang het alleen kaal is en niet geĆÆrriteerd of open is het niet erg, maar wel iets om in de gaten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag weer naar de dierenarts, iggy kan nu helemaal niet meer lopen.

gisteren naar de dierenarts geweest inderdaad e.cuniculli, medicatie gekregen, nieuwe soort van panacur.

helemaal gewassen en zag er heel mooi uit, gister avond toen ik thuis kwam van mijn werk was ze verlamd en zat alleen maar te spartelen.

ik zal vandaag een hele moeilijke keuze moeten maken...

eerst wil ik aan de dierenarts vragen hoeveel kans ze heeft om te overleven en dat ze het niet weer krijgt.

tis nu al de 2e keer namelijk en ik wil haar niet weer zo'n lijdensweg geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de medicatie ook de tijd geven om te laten werken...zorg dat ze in een kleine ruimte zit zodat ze ergens stevig tegen aan kan liggen..bv in een vervoersmandje met een opgekrulde handdoek tegen haar aan dat voelt veilig en stabiliseert haar,als ze eet en drinkt dan zou ik het nog even aanzien...E.c is een naar gezicht maar pijn hebben ze niet...en ze kunnen er van genezen met tijd en geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iggy is opgenomen in de dierenkliniek voor een week, zij gaan haar helpen en elke dag wassen, zodat de kale plekken en pootjes mooi schoon blijven.

zij geven dan ook de medicatie en houden haar goed in de gaten.

ben zo blij dat ze daar is op dit moment en ik weet nu zeker dat het goed gaat komen ook al is het een hele klus om haar er weer boven op te helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is dan de 2e keer dat ze e.c. heeft! maar op een of andere manier is het een soort van kindje van je, en ik doe alles voor haar als ze maar geen pijn heeft!

de dierenarts zei nadrukkelijk, van inslapen is hier nu totaal geen sprake en dat hij haar koste wat het kost er boven op wilde brengen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja he? ik was ook opslag verliefd op haar, mijn vriend trouwens ook!

ze is gewoon zo'n lief konijntje..

ik ga gewoon ervan uit dat ze beter te pas is als ik haar kom ophalen volgende week.

dat is haar wel gegund

als ik iggy weer thuis heb dan zal ik weer een mooie foto van der maken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo net de dierenkliniek gebeld, om te vragen hoe het met mijn meisje gaat!

voorals nog gaat het heel goed met haar, ze hupst wat rond, eet en drinkt goed, haar nieuwe "bejaarde"brokken slaan ook aan, ze heeft senioren brok mee gekregen zodat ze niet zoveel plast ineen keer, ze had leegloop van de blaas.

helaas is haar linkerpootje nog wel steeds verlamd en kan daar niet opstaan

maar we zijn nog maar in het begin van de medicatie dus waarschijnlijk en hopelijk zat dat weer bij trekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

iggy moet helaas nog langer blijven.

ze gaat met hele kleine stapjes vooruit, maar nu is de vraag of ze na 28 dagen volledig is genezen!

we zijn nu 14 dagen bezig, maar kan nog niet hupsen met haar linker pootje en ligt veel! wel wordt ze helemaal vertroeteld en wordt ze elke dag gewassen omdat ze anders urinebrand krijgt.

verder ziet ze er heel goed uit, en is erg allert, eet en drinkt onzettend goed.

ze heeft wel gevoel in haar pootje maar de kracht om er op te staan is niet echt aanwezig..

dus jongens willen jullie mee duimen dat iggy weer gaat lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mag langskomen wanneer ik wil!

ik heb haar zonet nog even gebeld (nouja de dierenarts dan haha)

er is sinds zatedrag geen vooruitgang gezien helaas.

ze gaan haar nu in een paardenstal zetten om te kijken of ze dan beter wordt.

de dierenarts zei dat ze in een normaal kooitje zat (heb ik ook gezien) 1 keer hupsen en je bent aan de andere kant, dus nu gaan ze kijken of ze beter kan hupsen als ze in een paardenstal ligt.

met lekker veel stro en eten enzo.

dat doet ze heel goed gelukkig.

maar als er geen vooruitgang meer is dan moeten we toch serieus gaan nadenken voor die moeilijke beslissing... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .