Ga naar inhoud

Iggy loopt raar


barcheta

Aanbevolen berichten

hallo allemaal!

mijn naam is Jolien en ik heb 2 konijntjes

Iggy een dwerg hangoortje en Blixum een black and tan.

Iggy is het zorgenkindje van het gezin, ze heeft Middenoorontsteking overleeft (ter nauwe nood)

helaas vandaag zag ik weer iets bij der.

ze kan moeilijk met haar achterpootjes lopen, ik weet niet welke poot het is.

ze heeft er wel gevoel in, maar springen kan ze niet.

hupsen doet ze een heel klein beetje, maar als ze haar pootje verzet kukkelt ze om.

help me jongens weten jullie wat het is?

ik heb om 10.40 een afspraak staan bij de da...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Omdat je middenooronsteking noemt én ze nu slecht loopt, denk ik richting E. Cuniculi. In hoeverre heeft de DA vastgesteld dat het een middenoorontsteking is en is toen ook de optie EC genoemd? De symptomen komen nog wel eens overeen namelijk.

Hoe oud is Iggy?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je om 10.40 een afspraak bij de dierenarts hebt staan. Hij/ zij kan jou waarschijnlijk precies vertellen wat er aan de hand is. Heeft ze last van beide pootjes of is het 1 pootje dat ze niet goed kan gebruiken?

Veel succes bij de dierenarts. Laat je ons weten hoe het is afgelopen? Ik ben namelijk erg benieuwt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik ben weer terug!

gelukkig is het geen EC!

2 jaar terug heeft ze die middenoor ontsteking gehad en overlevingskans van 5% dat heeft ze gered gelukkig!

helaas doordat ze dat heeft gehad is haar evenwicht verslechterd.

de DA zei toendertijd dat het zeker middenoorontsteking was, daar heeft ze veel medicatie voor gehad. (symptomen waren toen: omvallen, achterkant verlamt, schudden met de kop, ogen die begonnen te draaien, niet eten of drinken, incontinent enzovoort.

ze heeft wel koorts en daardoor nog wankeler.

de dieren arts zei dat ik haar goed in de gaten moest houden, en morgen terug moest komen, om te kijken of het evenwicht al weer wat beter is, en de koorts is gezakt.

ze had last van 2 poten, deze stond helemaal scheef onder het lichaam.

ze heeft wel eetlust en drinkt ook wel, dus hopelijk door de koortsremmers gaat het starks beter.

nu afwachten tot morgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verlamming en incontinentie bij een middenoorontsteking? Dat vind ik dus echt heel erg klinken als EC en eigenlijk helemaal niet als een middenoorontsteking (voor zover mijn daarvan kennis reikt dan..) Bij welke Dierenarts ben je geweest en weet je zeker dat hij/zij konijnkundig is?

EC is gelukkig bij steeds meer dierenartsen bekend, maar heel veel dierenartsen verwarren het nog steeds met een middenoorontsteking. Zeker als ze al eerder dat soort symptomen heeft vertoond en het nu dus min of meer zich herhaald zou het me niks verbazen als het toch EC blijkt te zijn. Heeft ze sinds die 'middenoorontsteking' altijd al een minder goed evenwicht gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Madammie:

ik was naar de DA in Zoetermeer.

die zei dat.

deze dierenarts waar ik nu naar toe ga is een speciale kliniek in den ham, die meer weten dan een normale dierenarts.

ja na die "middenoorontsteking"liep ze al slecht..

de dierenarts zei dat ik me niet ongerust moest maken.

nu eet en drinkt ze perfect hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Madammie:

ik was naar de DA in Zoetermeer.

die zei dat.

deze dierenarts waar ik nu naar toe ga is een speciale kliniek in den ham, die meer weten dan een normale dierenarts.

ja na die "middenoorontsteking"liep ze al slecht..

de dierenarts zei dat ik me niet ongerust moest maken.

nu eet en drinkt ze perfect hoor.

ik heb de vorige dierenarts is opgebeld, en die zei dat er toen der tijd ook pus in het gehoorgang zat van Iggy dat erop duide op middenoorontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah gos, wat sneu! En wat slordig dat de dierenarts dat niet heeft gezien. Google eens op Sore hocks, lijkt het daar op?

Dat vereist namelijk wel iets meer behandeling dan alleen schoonmaken. Moet je schoonmaken met Dettol? Is dat wel verstandig? Dettol doodt namelijk ook de goede bacterieën op de huid die voor herstel en genezing zorgen, dus schoonmaken met Dettol kan het alleen maar erger maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het Sore hocks is kan ik je de Paw Wax wel aanraden, dat schijnt erg goed te helpen. Met alleen schoonmaken ben je er namelijk niet, aan het herstel van Sore Hocks gaat een ontzettend intensieve periode van verzorgen aan vooraf. Ook zul je moeten kijken naar de oorzaak, op wat voor bodembedekking loopt ze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd Paw Wax is een goede tip.

Echter niet als de wondjes al door zijn, dan is het juist weer niet goed omdat het afsluit.

Sore hocks is een langdurige aandoening, waar je konijn nog niet één, twee, drie van af is.

Wat Madammie ook al zegt, kijk goed naar wat de oorzaak van de sore hocks kan zijn, zorg dat je deze wegneemt anders blijf je sukkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft stro als ondergrond, maar omdat ze incontinent is is haar bak snel vies, dat helpt natuurlijk ook niet echt voor de wondjes.

waar ik achter ben gekomen is dat als ze haar bak in spring zet ze zich af op een metalen stang van de bovenkant van het hok (binnenhok)

deze heb ik weggehaald en een soort van trappetje gemaakt zodat ze haar pootjes niet steeds opnieuw bezeerd aan dat metaal.

waar kan ik die paw wax halen? want ik wil dat ze er goed vanaf raakt.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar toch ook maar is behandelen voor EC als ze nu nog steeds incontinent is als het al niet te laat is.. Je kan eigenlijk donder op zeggen dat ze dat ook bij zich draagt te einde in combinatie met de binnenoorontsteking.

Je zou Dollie verder kunnen vragen over incontinent en sore hocks, zij weet er meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even voor de duidelijkheid!

idereen heeft het hier over E.cuniculi, de dierenarts heeft vaste gesteld dat ze dat NIET heeft!

ze is al 2 jaar incontinent en 2 jaar geleden heeft ze die middenoorontsteking gehad.

daarvoor is ze behandelt.

ze had bloedig pus in haar linker oortje.

nu heeft ze totaal geen enkele symptoom van de E.cuniculi, en dan bedoel ik echt geen enkele.

die scheve kop heeft ze NIET, ze eet en drinkt gewoon normaal wat ze altijd doet, hupst gewoon rond en komt zelf knuffelen bij ons in de woonkamer wat bijna 7 meter verderop is..

enkel de zere hakjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is toch incontinent.. haar evenwicht is sindsdien toch verslechterd?

Middenoorontsteking --> verslechterde weerstand --> EC.

Zelf er bovenop gekrabbeld, maar nog wel restsymptomen namelijk incontinent en verslechterde evenwicht, die misschien nog aan te pakken zijn door panacur te geven, ik zelf had altijd het zekere voor het onzekere genomen.

De zere hakken komt door incontinentie en eigenlijk zou je dus de oorzaak moeten aanpakken vandaar de poging nog alsnog met panacur aan de slag te gaan. Ze worden namelijk niet incontinent door middenooronsteking en ook niet verlamd, daar is een andere oorzaak voor geweest en hele grote kans dat, dat EC was destijds.

Je wil advies, die krijg je, maar het zint je niet, omdat ik ander advies geven dan een andere dierenarts, ga naar mijn dierenarts en je zal bovenstaand advies mee krijgen met alle vermelde informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik vind het zo raar omdat de dierenarts juist heeft uitgesloten dat ze nooit ec heeft gehad, en nu ook niet heeft.

ze is niet verlamd aan de pootjes maar loopt moeilijk door die wondjes.

maar die panacur waar kan ik die krijgen?

maar als ik vragen mag waar helpt pancur tegen en hoelang kan ik dat gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heeft hij dat uitgesloten? Heeft hij een bloedonderzoek gedaan?

Panacur is te bestellen via het webwinkeltje van Bunnybin.nl

Het is een ontwormmiddel en pakt de parasiet aan, je slaat dus 2 vliegen in 1 klap. Je kan het 28 dagen geven en dan moet er verandering zijn, anders is het al in een chronisch blijvend stadium.

Voor de pootjes zou ik contact opnemen met Dollie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .