Ga naar inhoud

Kerst mager


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

Kerst wordt 5 dit jaar , uit een broer en zus geboren dus inteelt en vermoedelijker wat zwakker. Nu begint meneer mager te worden , Utopia houden we apart met eten maar als het op is bijt ze in je vingers om bij Kerst zijn prakje te komen. Nu willen we ze niet apart zetten omdat Kerst dan helemaal niet eet , hij is lusteloos sinds een paar dagen en Utopia beschermt hem echt. Uitgedroogd is ie niet en poepen doet hij nog , is dit puur door het eten of zal ik de DA bezoeken?. Oogleden zijn wat rodig maar niet extreem , en verder voel ik niks gek. Of zal ik ze scheiden en Kerst aan laten sterken en kijken of hij dan zichzelf weer is?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook en gezien de leeftijd zou ik haakjes op de kiezen ook niet uitsluiten, ik zie veel dat bij een jaar of 5 de kiesjes wel is geslepen moeten worden.

Jodokus mijn 4,5 jarige Lotharinger had nu ook haken en een kies verkeerd, ik merkte direct dat hij verminderd at en dat is niet normaal en idd het waren zijn kiesjes. Net als 2 andere nijnsels die haakjes op de kiezen hadden met 5 jaar die er nu ook af zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de buik al echt rond vind en Kerst al zo mager is geworden heb je iig wel te lang gewacht met behandeling voor wormen...

Maar goed, het hoeven geen wormen te zijn natuurlijk. Zoals Aniek zegt kan het ook zijn kiesjes zijn. Gewoon een bezoekje aan de dierenarts brengen en niet zelf aan gaan klooien. Dat is het enige juiste dat je kunt doen om uitsluitsel te krijgen, dat kunnen wij op BB hier namelijk niet geven;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet nalatigheid , ben er ook maar 1x per week en hij zat dik in zijn vacht. Na het plukken opgevallen en vorige week kon ik het niet meer aanzien , ook mijn schuld dus. En Uto eet ook altijd alles op , apart voeren deden we al poging tot maar weet dat het mijn schuld is.

Hij is nog wat dronken geweest , mijn moeder doet hem vandaag en ik bel morgen weer. Anders haalt ze Dob en Nyn en brengt ze Uto en Kerst hier. Uto mist hem zo maar het is beter als ze uit elkaar blijven , ben zowieso zondag thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet nalatigheid , ben er ook maar 1x per week en hij zat dik in zijn vacht. Na het plukken opgevallen en vorige week kon ik het niet meer aanzien , ook mijn schuld dus. En Uto eet ook altijd alles op , apart voeren deden we al poging tot maar weet dat het mijn schuld is.

Hij is nog wat dronken geweest , mijn moeder doet hem vandaag en ik bel morgen weer. Anders haalt ze Dob en Nyn en brengt ze Uto en Kerst hier. Uto mist hem zo maar het is beter als ze uit elkaar blijven , ben zowieso zondag thuis.

ehm... Max was 500 gram afgevallen en die is normaal nog groter ook. Hij was echt al erg mager... zijn heupbotten staken gewoon uit.. een kg... my god... dat is meer dan 1/3 van zijn gewicht :eek:

houd er ook rekening meer dat er wellicht nog iets onder schuilt als hij zoveel afgevallen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ben bang van ook... hij was nog sloom nu. Utopia bijt volgens mijn moeder Kerst steeds misschien een soort van duwtje van kom op maat? Wormen waren het niet , en botten zag je lichtelijk uitsteken... Zal de inteelt misschien er voor gezorgd hebben dat het binnen niet deugd... Allemaal vragen spoken rond nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er binnenin echt iets niet deugt dan was dat er neit nu pas uitgekomen denk ik.

Ik zou hem nu regelmatig nauwkeurig wegen om te zien of hij weer bijkomt. Dit kan best langzaam gaan, maar er mag niet meer af. Blijft hij verder afvallen zou je verder onderzoek kunnen doen. Er zijn verschillende oorzaken te bedenken. Max ben ik toen gaan behandelen met Panacur en halverwege de kuur begon hij weer heel langzaam bij te komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet direct op inteelt gooien, denk bijvoorbeeld ook eens aan EC (afvallen ondanks eten). In zo'n geval van mager worden met goed eten behandel ik ze ten alle tijden sowieso met panacur onder het mom baad het niet schaad het niet.

Dan heb je in ieder geval grotendeels de "kleinere" dingen uitgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd , zouden we wel moeten halen dan. Weet niet of mijn DA het zomaar meegeeft.... Is al een wonder dat er wat dwangvoer meegegeven is.

Meneer heeft wat sla gegeten en drink ook goed , mijn moeder heb ik al verteld dat ze met de sla niet teveel moet geven. Uto zit nog alleen en zij eet zoals het haar betaamt gewoon :P , ik ben er morgen en zal ze dan proberen bij elkaar te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .