Ga naar inhoud

Voedingsschema zwanger leeuwenkopje


CamilaXD

Aanbevolen berichten

Hoi, Wat vinden jullie van mijn voedingsschema? Tips^^

ze weegt rond de twe kilo

Rond 7-8 uur

Een half sneetje brood.

25 gram caviavoer.

een plukje hooi.

rond 6-7 uur

een plakje banaan.

een stukje appel.

rond 10-11 uur

50 gram caviavoer.

aangepast door CamilaXD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een heleboel dingen die slecht zijn

er is ook wel konijnenvoer met D te vinden http://www.hopefarms.nl/producten-hope-farms/konijn/rabbit-balance

Beter zijn dan misschien druppels met vitaminte (supplement) voor zwangere konijnen misschien.

Wat voer je dr normaal als biks? Ook caviavoer?

Groenten zijn veel beter dan fruit, fruit is een snoepje

aangepast door Solfide
Link naar reactie
Delen op andere sites

In caviavoer zitten juist vitamine d die goed zijn. IK geef altijd fruit moet ik nu overschakelen op groente?

Dit staat op de bunnybunch site: Na de bevalling mag moeder toch meer eten dan normaal, zeker als het een groot nest is zal ze zeker extra voer nodig hebben. Je mag de moeder dus zeker 5-6 keer de normale hoeveelheid voer geven tijdens de zoogperiode

Daarom geef ik zoveel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is zwanger dus zoogt nog niet. Pas als de jonger er zijn staat daar dat je meer mag geven.

Daarnaast zit in caviavoer meer vitamine C en niet D.

Ik zou ook niet weten waarom een zwanger konijn van beide(?) meer moet hebben

aangepast door Solfide
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar dat doe ik ook pas als de jongen er zijn;)

Maar dat staat er niet. Je vraag naar een zwanger leeuwenkopje.

En hoe kom je erbij dat ze D nodig hebben. Dat komt uit zon (aangemaakt via de huid) zoals Elnienkjo zegt of zit in voedingmiddelen van dierlijke oorsprong, beetje raar dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is haar normale voedingschema:

Rond 7-8 uur

plukje hooi

half sneetje brood

rond 6 uur

stukje appel

soms banaan

rond 10 uur

50 gram caviavoer

Brood is een dikmaker en niet goed voor je konijn, klein stukje heel af en toe als snoepje moet kunnen maar je gaat geen halve snee voeren.

Maar alleereerst zou ik normaal konijnvoerkopen, het is niet voor niks dat er een cavia op het plaatje staat en geen konijn.

Deze dieren hebben echt andere behoeftes.

Plukje hooi moet een onbeperkte voorraad hooi zijn en het voer kun je voeren naar de richtlijn die op de verpakking staat en zelfs vaker wat minder.

Fruit uit standaard dieet en vervangen door groenten zoals witlof/andijvie enz. zie de lijst op BB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet er slim om dit artikel eens goed door te lezen:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

Hier een overzicht van groenvoer wat een konijn mag eten:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Caviavoer is geschikt voor cavia's, niet voor konijnen. Het is erg onverstandig om dit aan je konijn te voeren. Je kan beter gewoon een geperste konijnenbrok voeren. Daar zit alles in wat ze nodig hebben, ook alle vitamines. Als je onbeperkt hooi geeft, een afgemeten hoeveelheid brokken en lekker wat groentes (fruit moet je zien als snoep of snack) , komt je konijn niets te kort, ook al is ze zwanger. Pas als de jongen er zijn mag je haar meer voeren, te dik zijn is erg gevaarlijk voor een zwanger konijn, zie dit artikel: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voortplanting-en-fokken-van-konijnen.html En je voert haar helaas erg veel dikmakers (brood, caviavoer en fruit zijn allemaal dikmakers, dus alleen het hooi is goed)

Brood is een dikmaker, veroorzaakt gebits en darmproblemen en is verder gewoon erg ongezond. Niet voeren dus, er zijn genoeg betere alternatieven.

Je hebt je antwoorden, en aangezien dit om een bewust gefokt nest gaat en tegen de regels van ons forum is, krijgt dit topic nu een slotje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .