Ga naar inhoud

Duimen voor Maartje?


Aniek

Aanbevolen berichten

Maartje is een klein Lotharinger dame die bij mij in de opvang zit, een lieve vriendelijke 3 jarige dame. Niks aan de hand, op zoek naar een huisje, ingeent en zelfs een raskonijntje met haar nummers in de oren.

Vandaag was het helaas mis, gisteravond zag ik dat ze iets afwijkend aan het kauwen was, soms even stopt met kauwen en weer verder ging. Verder alleen bedacht misschien verstandig even haar kiezen goed te laten nakijken. Helaas toen ik vanochtend bij haar kwam was het echt mis, ze zat voor zich uit te staren met een stukje peterselie buiten haar bekje, helemaal ingevallen en apathisch. Snelle ademhaling, en oren bewogen alle kanten op... Als probeerde het stukje peterselie uit haar bek te halen leek het of ze begon te stuipen zo eng! Bekje kreeg ik niet eens open.

Ik heb haar vanochtend naar de DA gebracht die ook in het duister tast naar wat het is... Nu blijft ze bij de DA en vannacht ook en gaat ze aan het infuus, want ze bleek ook uitgedroogd ondanks dat ze gewoon goed gedronken had. Ze wil heel graag want ze is nu ook weer aan het eten dan eet ze weer een brokje normaal en dan eet ze een brokje en laat hem in haar mond liggen..

Ze moet nu de komende 24 uur verbeteren anders moet ik haar alsnog laten inslapen waarschijnlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, het duimen heeft niet geholpen... Ze ging steeds verder achteruit en kreeg steeds meer verlammingsverschijnselen, er begon steeds meer uit te vallen. Ook haar slikreflex was nu weg daarom hebben we besloten haar in te laten slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, nog steeds onduidelijk, Utrecht is wel gemaild dus misschien dat die nog iets zinnigs kunnen zeggen wat het geweest kan zijn. Er viel gewoon steeds meer uit ondanks dat ze bleef eten.. dat gaf mij een beetje het gevoel dat ze misschien niet verschrikkelijke pijn had.

Arm meisje, zo gevochten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte!

Er blijft jou ook weinig bespaard de laatste tijd. Wat een pech, zeg!

Inderdaad heavy dingen, veel konijntjes binnen die al behoorlijke lijst aan problemen hebben... en heel veel konijnen sowieso en dan is het ook zo snel... Hopelijk komen nu de goede tijden... 1 goede vooruitgang is dat de opvang volgend jaar waarschijnlijk gaat verhuizen en dan wordt het qua huisvesting allemaal groter en ruimer.

Zodra de slikreflex weg is kan je er van uitgaan dat het niet meer gaat worden.. dan laat ik ze ook inslapen. Bij Maartje verlamde langzaam alles, verschrikkelijk om mee te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brrrr verschrikkelijk! Zou fijn zijn als er nu een einde aan gaat komen.

In ieder geval zitten/zaten ze bij iemand die weet wanneer ze moet ingrijpen en weet wanneer het een verloren strijd is. Zal ze veel onnodig leed besparen.

Plus al die leuke hupjes die wel het geluk van een nieuw baasje mogen vinden via jou. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .