Ga naar inhoud

Voedingschema


Kim en Saar

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zat laatstt te denken of konijnen niet een vast schema voor het eten moeten hebben?

want nu is vaak smorgens SS brokken, en savonds Groente,

Is dit te weinig ?

Wie heeft een idee voor een goed schema voor het eten voor smorgens en savonds? want smidaagas ben ik vaak aan het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheelt bij mij ook wel eens de tijden, in het weekeind kom ik later me bed uit :P

Als ik wakker ben voor werk of het weekeind krijgen ze hun groenten en een klein beetje brokjes

En in de avond rond etenstijd vers hooi en de rest van de brokjes ( en met dit warme weer een beetje extra groenten voor het vocht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen van mij 's morgens brokjes en vul ik de hooivoorraad aan. En tussendoor check ik steeds of ze nog genoeg hooi hebben. 's Avonds krijgen ze een beetje groente, niet van die voorraden die ik hier wel eens zie, dat zorgt bij mijn nijnen nog voor problemen. Maar we bouwen langzaam op. Net voor naar bed gaan gooi ik er voor de nacht nog even hooi bij, want heb gemerkt dat ze dat 's nachts veel eten. En uiteraard elke keer de waterflessen checken en water vervangen (met dit weer vaker).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het net zo als bij elnienkjo, 's ochtends vroeg gelijk de biks, tussendoor ergens op de dag de gedroogde kruiden, voor ik ga slapen krijgen de buitenkonijnen groen en binnen weer gedroogde kruiden. Pension en opvang voer ik (tenzij anders nodig/gewenst is om wat voor reden dan ook) 's ochtends en 's avonds biks, een deel 's avonds ook groen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 's ochtends wat groenten, verschoon ik de wc dus gelijk nieuw hooi, tussen de middag wat gedroogde kruiden zoals brandnetelblad, paardenbloemblad, dillesteeltjes, weegbree en tijm, 's middags weer groenten en handje kruidenhooi en dan 's avonds weer wat groenten en weer nieuw hooi en daar moet hij het mee doen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb hier wel n voedings schema, de ochtend tijden tellen hier alleen voor de schooldagen.

De overige dagen kom ik later me bed uit, dan krijgen ze later eten.

Ook de groente tijd verschilt wel eens...

's Ochtends:

1 klein bakje biks, zo'n mondspoel bakje zeg maar, ongeveer 20/30 gram biks. (HFST)

Hooi aanvullen, vers water in drinkflesje en toiletje verschonen.

Tijd:Ongeveer 7:30

's Middags:

Een bakje groente, zo'n bakje die je je kinderen meegeven voor lunch op school.

Tegenwoordig krijgen ze meer, omdat een vriendin van mijn moeder een groente winkel heeft waar ze ook maaltijden verkopen.

Daarvan krijg ik het groente afval 2/3 keer per week.

Meestal is het: andijvie, wortelloof, wortel, witlof, mijn konijnen kunnen overal tegen (:

Tijd:Ongeveer 15:00

's Avonds:

Weer een bakje biks van 20/30 gram (HFST)

Tijd:Ongeveer 19:00 bij veel groente wat later.

Tevens zijn alle ruiven (2) altijd vol met hooi!

Edit: heb niks te doen, vandaar mijn uitgebreidheid (;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dino krijgt bij mij 3x per dag eten:

Rond een uur of 9 's morgens +- 60 gram HFST

In het weekende kan dat wat later zijn maar hij heeft toch altijd een berg hooi in zijn kooi dus omkomen van de honger doet hij niet ;-)

Hierna ben ik meestal werken, of thuis of op locatie.

Rond een uur of 7 's avonds krijgt hij het tweede deel van de HFST +- 60 gram

Rond een uur of 11 s' avonds krijgt hij zijn broccoli, een winterpeen, witlof en soms wat anders zoals andijvie, sla (beetje) etc.

Verder altijd hooi, vaak ook wat kruiden erdoor, soms een mix van van alles, weegbree is hij vooral dol op. Eigenlijk nooit snoepjes, die krijgt hij bv in de vorm van mandarijnenpartjes (daar doetie een moord voor!).

Oh ja, Dino is een FH van (morgen precies) een jaar dus vandaar dat hij behoorlijk wat HFST krijgt :mdr:

aangepast door Contrastique
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer ook een vast voedingsschema aan te houden voor Snuf.

Ochtend

20 gram SS of 30 gram care +

Schoon water

Middag

Een bakje groenten steeds verschillend is maar net wat ik in huis heb (wortel, komkommer, paprika, witlof, brocolli, peterselie).

Avond

20 gram SS of 30 gram care +, vers hooi en schoon water

Omdat Snuf bijna de hele dag los in de tuin loopt eet hij onbeperkt gras.

Snuf is een hele slechte hooi eter, iemand nog tips wat ik eventueel in mijn schema kan aanpassen om te kijken of hij beter hooi gaat eten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluis krijgt 's ochtends 40 gram biks,

's avonds een bakje groenten, niet heel veel.

Tussendoor krijgt ze nog weleens een peentje of een krentje, zodat ze weer haar hok in gaat ;)

En natuurlijk de hele dag onbeperkt hooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nog even kijken hoeveel puk en bentley precies eten..

Sws sochtends 50 gram biks + schoon water + hooi,

Meestal zitten ze smiddags de hele dag buiten in de ren op het gras of steen.

Gisteren en vandaag een paar stukjes wortels en voor de avond weer 50 gram biks..

Ze zijn trouwens 9/10 week.

Puk is 600 gram en Bentley 800.

Van Bentley moet ik nog een stamboom krijgen dus weet niet precies welke datum ze is geboren.

aangepast door laaura
Link naar reactie
Delen op andere sites

@contrastique evn off topic, krijgt hij ook nog een maatje?

Jaaaaaaa heel toevallig zei mijn vriend gister dat er toch een tweede bij mag (dat was heel lang niet zo) en dat vinden Dino en ik beide heeeeel leuk! We gaan dan kijken naar een nhd vrouwtje. Dino moet wel eerst nog gecastreerd. Dat gebeurt wss pas als we terug zijn van vakantie ergens ten laatste van september.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier krijgen onze 2 konijnen smorgens ongeveer 100 gram bix

smiddags wat groente en gras beetje verschillend wat ik in huis heb.

savond krijgen ze nog ongeveer 150 gram bix

ze eten omdat het zo warm is minder bix anders krijgen ze nog wat meer.

verder is er altijd vers water en hooi aan wezig.

smiddags willen de kinderen ook altijd nog wel wat snoepjes uit de hand voeren heb elke dag een bakje voor ze klaar staan wat ze evt mogen voeren. meestal zit er 30gr in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf vandaag een ander voedingsschema voor Snuf.

Vanochtend heb ik hem gewogen en hij weegt 2.3 kilo.

Hij krijgt vanaf vandaag:

S'ochtends

35 gram SS + vers water

S'middags

Groenten schotel met verschillende soorten groente en kruiden.\

S'avonds

Pluk hooi gemixt met verse kruiden in de hooi ruif + vers water.

Op deze manier hoop ik ervoor te kunnen zorgen dat Snuf toch hooi gaat eten.

Denken jullie dat schema zo goed is of zouden jullie het anders doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .