Ga naar inhoud

Voester 6 jaar ernstige tumoren


Aniek

Aanbevolen berichten

Ik post dit topic om mensen bewust te maken waarom castratie van voedsters wel zinvol kan zijn.

Afgelopen week kwam Babbel binnen een voedster van 6 jaar jong, mooi vachtje, goed eten zo op het eerste gezicht niks aan de hand. Echter voelde je wel een bult ter grote van een pingpongbal onder haar buik, dit bleek een tumor te zijn. We hebben haar laten castreren en het bleek dat haar hele baarmoeder vol tumoren zaten. Alles is verwijderd en hopen dat er geen uitzaaiingen zijn nu.

Ze is nog maar 6 jaar, nu staat op de planning om haar zusje Knabbel in ieder geval ook te laten opereren en heb ik maandag gesprek om te kijken of we toch meer dames ook kunnen laten helpen in plaats van alleen de heren.

Hiervoor heb ik een poll hoe mensen tegenover een geholpen voedsters staan: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?60494-Zou-jij-sneller-een-geholpen-voedster-uit-de-opvang-nemen-tegen-meer-kosten

Ik ben geschrokken van hoe het eruit zeg en verbaasd over het snelle herstel van Babbel (terwijl deze operatie veel zwaarder was dan een gewone castratie) dat ik echt zou aanraden deze operatie zeker te laten doen om baarmoeder problemen te voorkomen en rust in een koppel optimaal te houden.

Ik heb in ieder geval foto's van de operatie ontvangen en kan je zien hoe erg het is op een leeftijd van 6 jaar.

Let er vooral op hoe enorm groot het allemaal is de ontstekingen en tumoren

baarmoeder-BorderMaker.jpg

baarmoeder2-BorderMaker.jpg

En zo hoort het eruit te zien:

normale%20baarmoeder%20konijn.jpg

Konijn_01Openen_buik.jpg

Ik ben heel lief verder en zoek straks een lieve vent om bij te wonen

babbel%20%283%29.jpg

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

ocharme, dat ziet er niet uit zeg, als die vieze tumoren in haar lichaam!

Wel een prachtkonijn en fijn dat het goed gaat met haar!

Mijn voedsters zijn niet geholpen, maar misschien toch maar alles goed in de gaten houden en regelmatig voelen, weet niet of dat veel uithaalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vicky Borrey

In principe ben je eigenlijk te laat op moment dat je bulten voelt, want dan is het al ver uitgegroeid zoals bij Babbel. Ik wil aankomende tijd meer voedsters laten helpen en zal in dit topic daarvan zoveel mogelijk foto's proberen te posten met verschillende leeftijden erbij. Haar zusje wil ik ook nog laten helpen waar je nu niks van buiten zo bij voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eens geschreven hier. 2 jaar geleden is bij mijn voedster van 8 ook baarmoeder kanker ontdekt. Ze verloor ook slijmerig bloed. Zij bleek ook al een flinke tumor te hebben en heeft de operatie uitzonderlijk goed doorstaan. Ze heeft nog 2jaar langer bij me mogen blijven en is uiteindelijk tien geworden. Ik heb haar pas geleden laten inslapen omdat ze enorm benauwd aan het worden was en ook veel vocht in haar lichaam had zitten. Waarschijnlijk door uitzaaiingen of een ander probleem, maar het was helaas niet meer te verhelpen.

Maar die 2 extra jaar nemen ze haar niet meer af ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

arm ding...... wat een joekels zeg!! dan ben ik weer heel blij dat ik bij Mini de knoop doorgehakt heb.

Met 3 jaar had Mini een baarmoeder die ook al flink aangetast was. Er water diverse "puntjes" te zien die uit konden groeien tot tumoren. Had ik heb niet laten doen dan had ze nu waarschijnlijk al wel problemen gehad met haar 5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het de laatste keer met de inenting er over voor Jill en Ginny.

omdat ik me eigen af vroeg of hun geholpen zijn omdat ze allebei nog niet schijnzanger zijn geweest.maar hij zei dat ze zo niet kunnen zien of ze geholpen zijn.

maar als ik dit zo lees is het toch wel belangrijk om ze te laten helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het de laatste keer met de inenting er over voor Jill en Ginny.

omdat ik me eigen af vroeg of hun geholpen zijn omdat ze allebei nog niet schijnzanger zijn geweest.maar hij zei dat ze zo niet kunnen zien of ze geholpen zijn.

maar als ik dit zo lees is het toch wel belangrijk om ze te laten helpen.

In principe moet er een litteken te zien zijn als ze de buik scheren.. kan natuurlijk ook van een andere operatie zijn, dat wel.. Mijn gevonden/gedumpte voedster kreeg zes jongen dan hoef je je niks af te vragen :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .