Ga naar inhoud

Kiddo aangevallen, geschrokken en mank


kb1988

Aanbevolen berichten

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja want niks is leuker dan je nijntjes te zien huppelen en gek zien doen.:mdr: Ik heb sinds kort ook van die mooie gaaspanelen gekoppeld waardoor ik de nijntjes per groep lekker laat rennen buiten hun ruime hokken. Dan hebben ze ene ruimte van 2 bij 8 mter erbij maar wel onder toezicht. Want zelfs omringd door gaas hou ik ze nog in de gaten ivm de katten die hier rondlopen en big birdies in de lucht. Ik wil gene risico lopen. Beetje investering en het kan op een veilige manier........

En kiddo is zo`n mooi nijntje, die wil je toch behoeden voor alle kwaad :yes:( alle nijntjes trouwens hoor, anders krijg ik straks weer reactie daarop ;-). )

aangepast door rabbitmams_miriam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit te overwegen om een tuigje te halen voor Kiddo. Het is alleen zo'n gek gezicht om met een konijn aan de loop te gaan, dus vandaar twijfel ik nog enorm. Ik kan het ding gaan aanschaffen en dan eens samen met Kiddo aan de loop met mijn nichtjes of de kids van mijn collega. Dan is het ineens niet zo gek meer. :P

Ik ben gras aan het aanleggen in mijn tuin... Nog wel een heel gedoe om dit Kiddoproof te krijgen... Zaaien is al moeilijk, maar inleggen nóg moeilijker omdat Kiddo die graslappen uitgraaft en alles lelijk wordt.

Kiddo dingen afleren? Hij lacht me uit! Zelfs de plantenspuit negeerd hij volledig. Hij geeft niet eens een kik.

aangepast door kb1988
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heeft de eigenaar van de hond contact opgenomen met mij en de hond die hem greep, bleek een Husky te zijn... Oftewel... Kiddo heeft enorm veel geluk gehad, omdat Husky's jagers blijken te zijn? (Ik weet nix van honden)

Kiddo is inmiddels helemaal de oude! Bedankt voor alle reacties en steun. Inmiddels zijn we 3 dagen verder, moest ik nu nog ergens rekening mee houden?

Elke hond is een jachtdier.. Dus het had ook verkeerd af kunnen lopen met bijvoorbeeld een teckel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is nou het probleem van een panelen ren dan? je zet een paar panelen in een rondje en klaar. Kiddo gaat naar binnen en je ruimt die panelen weer op. een tuigje wordt een konijn niet blij van. het is geen hond...

en hij lacht je uit? dan ben je niet consequent genoeg of niet streng genoeg ;) een dier luistert ook niet van de ene op de andere dag. ze moeten dingen leren begrijpen. En als hij de ene keer wel door die deur mag en de andere keer niet, ja dan snapt dat beest het niet nee.

De plantenspuit reageren ze hier ook niet op, ook de katten niet. Maar hier is de naam roepen en zeggen dat ze op moeten houden opstaan al genoeg. Maar een konijn is een nieuwsgierig en eigenwijs dier. Zeker een konijn alleen, want die zal alle moeite doen om jouw aandacht te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En tja.. je konijn buiten je tuin op een grasveld of aan een tuigje.. Beiden is geen goed idee.. Beiden zijn ook al door anderen uitgelegd. Maar wat doe je als je met je konijn in een ren of aan een tuigje op straat bent en er komt dan een hond aan rennen? Denk je nu echt dat je die hond gaat stoppen door Kiddo op te tillen of in een ren te hebben?

Heb je wel eens behendigheid gezien en dan het onderdeel waarbij de honden (klein en groot) over de 'schutting' gaan? Wat denk je dat ze met je ren doen?

Doe Kiddo een lol en laat hem in je tuin waar hij hoort..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke hond is een jachtdier.. Dus het had ook verkeerd af kunnen lopen met bijvoorbeeld een teckel.

Hier is de teckel van mijn broer ook niet bepaald welkom.... Max is bijna net zo zwaar als di ehond, maar toen de konijnen boven waren voor de koppeling heeft die teckel wel mijn konijnenhok gesloopt.... Geen enkele hond is zomaar te vertrouwen bij een konijn als je de hond niet kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de teckel van mijn broer ook niet bepaald welkom.... Max is bijna net zo zwaar als di ehond, maar toen de konijnen boven waren voor de koppeling heeft die teckel wel mijn konijnenhok gesloopt.... Geen enkele hond is zomaar te vertrouwen bij een konijn als je de hond niet kent.

Kijk, dat bedoel ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn buiten aan een tuigje vind ik erg gevaarlijk , er lopen honden buiten en de meeste luisteren voor geen gulden ,en zeker niet met een konijn of kat in het vizier . dus die kunnen zich op jou konijn storten en dan is hij snel aan zijn eindje hoor .

Ik vind het wel lief dat je zoveel voor je konijn wil doen ,wat jou leuk lijkt voor hem , maar wat jou konijn het liefst wil , dat krijgt ie dan weer niet , een voedstertje , waar hij konijn mee mag zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel lief dat je zoveel voor je konijn wil doen ,wat jou leuk lijkt voor hem , maar wat jou konijn het liefst wil , dat krijgt ie dan weer niet , een voedstertje , waar hij konijn mee mag zijn .

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat dit gaat komen? Zal het wel in mijn sig zetten ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal heel eerlijk zijn, dat ik op dit moment de planning en kosten niet aan kan. Kiddo kan niet verder met dit hok, want hij heeft het bijna op. Ik wil even een buffertje sparen en wachten tot ik iets meer tijd heb. Ik ben namelijk bezig met het opzetten van een eigen stichting (OKids) en hier gaat veel tijd en helaas ook geld in zitten.

Soms moet ik helaas prioriteiten stellen en helaas heeft Kiddo deze niet. Desondanks heeft Kiddo een fantastisch leven in mijn tuintje, met graafruimte en zelfs een tuintje waarin ik speciaal voor hem zaai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal heel eerlijk zijn, dat ik op dit moment de planning en kosten niet aan kan. Kiddo kan niet verder met dit hok, want hij heeft het bijna op. Ik wil even een buffertje sparen en wachten tot ik iets meer tijd heb. Ik ben namelijk bezig met het opzetten van een eigen stichting (OKids) en hier gaat veel tijd en helaas ook geld in zitten.

Soms moet ik helaas prioriteiten stellen en helaas heeft Kiddo deze niet. Desondanks heeft Kiddo een fantastisch leven in mijn tuintje, met graafruimte en zelfs een tuintje waarin ik speciaal voor hem zaai.

En wat nou als blijkt dat kiddo morgen ineens scheef gaat lopen door de aanval van de hond? Of volgende week ziek is, misschien wel door alle stress ineens een wekenlange behandeling nodig heeft? Dan zul je ook een buffertje moeten hebben en prioriteiten moeten stellen. Als hij telkens ontsnapt, is een vrijwel opgegeten hok ook niet echt een optie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat nou als blijkt dat kiddo morgen ineens scheef gaat lopen door de aanval van de hond? Of volgende week ziek is, misschien wel door alle stress ineens een wekenlange behandeling nodig heeft? Dan zul je ook een buffertje moeten hebben en prioriteiten moeten stellen. Als hij telkens ontsnapt, is een vrijwel opgegeten hok ook niet echt een optie...

Precies! Als ik dat buffertje nu opgebruik, zal ik dus werkelijk moeten kiezen tussen mijn stichting en het konijn en dat wil ik dus voorkomen! Het hok geef ik nog zeker een paar maanden, ik spaar nu voor een tweede hok en dat is dan ook het moment voor de nieuwe voedster. Kiddo moet dus nog even geduld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me toch geen probleem, gewoon nog even wachten? Het hoeft toch niet meteen nu, Snoetje heb ik al 6,5 jaar alleen, dat is natuurlijk niet fijn maar hier kan het niet anders, en Kiddi krijgt nog een vriendinnetje lijkt me heel mooi toch :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag al aan het plannen geweest. Die collega die ik dit beloofd had, heeft inmiddels geen konijn meer. Ik heb bij asielgoofy.nl gekeken en zag hier enkele voedsters beschikbaar. Deze zijn echter wel een paar jaar ouder als Kiddo, aangezien Kiddo nog geen jaar is en de jongste voedster 2 jaar.

Ik oog op voedstertje Laura van 2 jaar oud.

foto_1622.jpg

Bron: http://www.asielgoofy.nl/konijnen.php

Het hok kan ik nog niet meteen betalen, maar een nieuw konijn op zich hoeft niet duur te zijn. Hok is groot genoeg, dus ik twijfel. Zal ik er een versnelling achter zetten?

Trouwens, Britt is ook wel interessant

foto_1594.jpg

aangepast door kb1988
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst castratie en goede huisvesting, dan contact opnemen met de opvang. Met een gammel, te klein hok zal de opvang waarschijnlijk niet akkoord gaan. Over een paar maanden zitten er ook nog wel leuke voedsters bij Goofy's. En natuurlijk is het fijn voor Kiddo om een vriendinnetje te krijgen, maar die paar maanden maken na een jaar (?) ook niet meer uit. Als Kiddo nou al een vriendinnetje had die plots overleden is, dan is het een ander verhaal, maar ik zou nu gewoon even door sparen zodat je beide konijnen gewoon alle benodigde dingen kunt bieden. Hebben jullie iets om naar uit te kijken. ;)

Het zijn wel hele leuke dames, de eerste lijkt wel wat op mijn Jasmijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je al naar voedsters kijkt!! ze zijn wel leuk :)

Je hebt toch voor Kiddo zo'n hok met twee verdiepingen?? Dat lijkt me eerlijk gezegt te klein voor twee konijnen. (ook voor één. :$) of ze moeten 24/7 los mogen, of een ren hebben. (dat laatste lijkt me niet, want daar ben je duidelijk op tegen)

Maar een hok hoeft helemaal niet duur te zijn. Op marktplaats staan zelfs gratis hokken. De meeste zijn dan wel klein, maar als je daar een ren aan maakt, hoeft het hok niet groot te zijn. Ons hok is een tweedehands kippenhok. (geen idee hoe duur..) Tweedehands hokken zijn ook goed, hoor :)

castratie prijzen verschillen ook soms heel erg. misschien kun je een beetje rond bellen/mailen voor prijzen. Zou wel super zijn als Kiddo al snel een vriendin krijgt :yes:

maar idd, eerst een goed hok (en castreren :P) en dan pas een tweede konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit hok op het oog. Groot genoeg?

b_4475.jpg

Mijn hok te klein? Toen ik bij mn ouders woonde had ik een veel kleiner hok, omdat mn ouders dat niet wilden betalen en ja Kiddo loopt los, als ik thuis ben. Jongens, we dwalen af, dit gaat over Kiddo's aanval. Ik open wel een nieuwe topic bij koppelen enzo.

Kiddo heeft geloof ik kiespijn, want sinds de aanval, piepknort hij nog wel eens als hij aan het kauwen is. Ik meende hem vandaag ook te hebben zien "schuin kauwen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .