Ga naar inhoud

Stamper gaat dood?


Ali1598

Aanbevolen berichten

  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is echt heel erg belangrijk dat je meteen de dierenarts belt en er langs gaat. Zo te horen gaat het heel erg slecht met je konijn en heeft hij dringend behoefte aan medische hulp. Ik vind het vreemd dat je 's ochtends 'opeens' opmerkt dat je huisdier heel erg mager is, want zoiets gebeurt (zoals iemand anders al opmerkte) niet in één nacht.

In het weekend en 's avonds zijn dierenartsen ook bereikbaar (voor noodgevallen), dus als ik jou was zou ik er meteen werk van maken. Zelfs als je ouders het niet willen.

Mijn vader is zelf ook een persoon die het niet nodig vindt om naar de dierenarts te gaan ("Morgen is hij weer beter"), maar dat negeerde ik altijd en ik ben blij dat ik gewoon naar de dierenarts ben gegaan toen ik dat nodig achtte.

Tot slot: als jij en/of jouw ouders geen dierenartskosten willen betalen, zou ik toch overwegen het diertje weg te doen (naar een opvang!), want er zijn al genoeg verwaarloosde en mishandelde konijnen in Nederland.

Ik hoop dat dit goed gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat nou als jij straks gaat slapen en je vindt je konijn morgenochtend dood in zijn hok?

Je weet immers niet wat er aan de hand is!

Ookal eet en drinkt hij weer wat, er is duidelijk wat aan de hand.

Hij is niet voor niets zo mager en hij ligt niet voor niets de hele dag zwaar ziek in zijn hok.

Ik blijf erbij dat dit gewoon niet kan.

Zo ga je niet met dieren om, het zijn ook levende wezens!

Maar goed, ik wens je succes verder met je nijn, want goede raad wil je toch niet aannemen.

Ik hoop voor je konijn dat ie het redt, ik heb erg met hem te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ouders vinden het niet nodig

Dus hij kan er zelf niks aan doen

En wat nou als jij straks gaat slapen en je vindt je konijn morgenochtend dood in zijn hok?

Je weet immers niet wat er aan de hand is!

Ookal eet en drinkt hij weer wat, er is duidelijk wat aan de hand.

Hij is niet voor niets zo mager en hij ligt niet voor niets de hele dag zwaar ziek in zijn hok.

Ik blijf erbij dat dit gewoon niet kan.

Zo ga je niet met dieren om, het zijn ook levende wezens!

Maar goed, ik wens je succes verder met je nijn, want goede raad wil je toch niet aannemen.

Ik hoop voor je konijn dat ie het redt, ik heb erg met hem te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ouders vinden het niet nodig

Dus hij kan er zelf niks aan doen

@jrjsieben: op de vraag van Catelootje, om iets voor 20.00 uur, of hij er al met zijn ouders over gesproken heeft, antwoordt hij "Nee, dat ga ik zo doen". Vervolgens komt hij niet meer terug op die vraag en meldt alleen maar dat hij in Nijverdal woont en dat zijn konijn alweer wat eet en drinkt.

Ik vraag me dus af in hoeverre er met ouders over gesproken is

Ik kan me hier echt boos over maken, zowel op TS als op de ouders! En ik heb zo'n medelijden met het betreffende dier

aangepast door Jeannine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welterusten Pim en ouders

Fijn dat jullie konijnde hele nacht ziek alleen in zijn hok mag zitten

Draaien jullie je nog een lekker keer om vannacht onder je dekbed

Als jullie een beetje fatsoen hebben haal het beestje in ieder geval binnen

dat hij misschien nog warm kan zitten zwaar ziek te zijn

Misselijk makend :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welterusten Pim en ouders

Fijn dat jullie konijnde hele nacht ziek alleen in zijn hok mag zitten

Draaien jullie je nog een lekker keer om vannacht onder je dekbed

Als jullie een beetje fatsoen hebben haal het beestje in ieder geval binnen

dat hij misschien nog warm kan zitten zwaar ziek te zijn

Misselijk makend :beurk:

Sorry maar dit vind ik te ver gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pim, om antwoord te geven op je vraag "Stamper gaat dood?"

Het antwoord is JA, als je niet naar de dierenarts gaat om uit te zoeken waarom hij zo mager is en niet meer wil(de) eten.

Dat hij weer iets eet wil niet zeggen dat hij niet meer ziek is. Kennelijk is hij al een tijd ziek, dat is niet zomaar over.

Wat betreft die dierenpolitie: het onthouden van medische zorg aan een dier dat dat nodig heeft, is strafbaar en er staat een boete op.

Misschien kun je daar je ouders mee overhalen. En de dierenarts bellen kun je natuurlijk zelf.

Als je verder nog praktische tips nodig hebt, haal je konijn dan inderdaad naar binnen. Zieke konijnen kunnen moeilijk hun temperatuur regelen.

Let goed op dat en wat je konijn eet en kijk of er keutels komen.

Een konijn van 4 jaar is te vergelijken met een mens van 39. Ik zou dan nog niet afgeschreven willen worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pim, haal asjeblieft je ouders over om zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan. Het kan goed zijn bijvoorbeeld dat er wat met Stamper zijn tanden mis is. Hij probeert dan misschien wat te eten maar dat kan enorm pijn doen. Hij wordt zwak doordat hij niet of weinig eet en valt daarom bijna om.

Echt, overtuig je ouders ervan dat het met Stamper echt NIET goed gaat. Dat hij zo snel mogelijk naar een dierenarts moet. 4 jaar is echt nog niet oud voor een konijn!! Ga asjeblieft heen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .