Ga naar inhoud

Stamper gaat dood?


Ali1598

Aanbevolen berichten

Hoe is het nu met stamper?

Genoeg eten is voor een konijn echt heel erg belangrijk. Door het eten werken de maag en de darmen. Door weinig tot geen voedsel vallen zijn darmen stil en krijgt hij enorme buikpijn.

Als hij last heeft van zijn gebit, bijvoorbeeld door haakjes, dan wil hij wel heel graag eten, maar doet hem dit pijn. Dan heeft stamper dus heel erg honger maar kan hij niet eten en verhongert hij. Dat is toch ook wel heel zielig.

Een konijn is nooit net als ons "even niet lekker" een konijn is eem prooidier en laten zien dat je zwak bent bentekend opgegeten worden. Dit zal een konijn dus pas laten zien als hij niet anders meer kan en zelf de moed al heeft opgegeven.

Jij bent afhankelijk van je ouders, maar ook verantwoordelijk voor het overtuigen van je ouders dat stamper medische zorg nodig heeft.

@ de rest: houd er wel even rekening mee dat we hier met een kind te maken hebben wat afhankelijk is van zijn ouders. We weten niet eens hoe oud hij is. Tuurlijk is het heel triest dat dit konijn hier de dupe van wordt, maar heeft vloeken en tieren tegen een kind nut? Nee dat denk ik niet. Dat geeft een vervelende indruk van dit forum waar hij voor het eerst komt om advies. Op deze manier jaag je hem weg. Vind je het gek dat hij er niet meer op terug komt? Als hij het heeft besproken en hij moet hier eer vertellen dat hij niet mag, krijgt hij weer een helle tirade over zich heen.

Daarnaast weten wij niet wat zich daar afspeelt, wat de verhoudingen zijn tussen kind en ouder. Ik weet dat ik als kind aardig kon zeueren en mijn ouders daar aardig boos om konden worden dat ik het eigenlijk geen tweede keer over durfde te beginnen. (Verder was de relatie overigens prima hoor:p maar ik houd er niet van als iemand boos doet)

Tuurlijk is het mogelijk dat het pim niks interesseert, maar zal hij dan hulp zoeken op een forum? Dat vind ik tegenstrijdig. En laten we voor de verandering eens uitgaan van het goede in de mens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

"Wupsie" ik ben het met je eens dat je een kind niet moet aanvallen maar aan de andere kant kan ik me de gevoelens wel voorstellen want je weet dat Stamper lijdt nu......en iedereen voelt zich machteloos en kan niks doen. Ik vind het ook heel vervelend om te lezen dat de ouders niet reageren en het beestje aan zijn lot overlaten. Helaas wordt het beestje nu de dupe van deze situatie en kan men geemotioneerd reageren, ondanks dat TS een kind is.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ook :yes:

Ik lag in bed en voelde me eigen gewoon schuldig :$:$

Ik denk ik ga slapen en weet dat stamper daar dood ziek alleeen in een hokje zit :(

Ik moest gewoon tegen mezelf zeggen je kan er niks mee je weet niet waar het konijn precies zit

Maar ik vindt het treurig

Ik hoop dat als het niet te laat is dat er vandaag wel naar een da gegaan wordt

Ik hoop dat Stamper nog leeft ........
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Wupsie" ik ben het met je eens dat je een kind niet moet aanvallen maar aan de andere kant kan ik me de gevoelens wel voorstellen want je weet dat Stamper lijdt nu......en iedereen voelt zich machteloos en kan niks doen. Ik vind het ook heel vervelend om te lezen dat de ouders niet reageren en het beestje aan zijn lot overlaten. Helaas wordt het beestje nu de dupe van deze situatie en kan men geemotioneerd reageren, ondanks dat TS een kind is.........

Tuurlijk voel je je machteloos en wil je niet dat een dier lijd. Maar je kan de wereld niet redden in je eentje... Leer ook om dingen van je af te zetten als blijkt dat je er niks mee kan. Dit heb ik helaas ook moeten leren op mijn werk wat ik hard nodig had maar waar ik het ook niet eens was met het beleid wat betreft de dieren. (ik werd niet geloofd en het was maar overdreven)

En zijn wij daar niet volwassen voor om onze reacties aan te passen aan de lezer? en onze reacties dus niet te laten lijden door emoties? je kunt je bericht nog een keer nalezen en het hoeft dus niet je eerste gedachte te zijn wat je plaatst. Ik haal ook heel vaak zinnen weg als ik mijn bericht terug lees of besluit helemaal niet te reageren als ik toch niks zinnigs te zeggen heb.

in mijn ogen geeft dit wel weer wat je normen en waarden zijn... mijn normen en waarden geven weer dat je een kind niet uitfoetert zonder precies te weten wat er heeft gespeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welterusten Pim en ouders

Fijn dat jullie konijnde hele nacht ziek alleen in zijn hok mag zitten

Draaien jullie je nog een lekker keer om vannacht onder je dekbed

Als jullie een beetje fatsoen hebben haal het beestje in ieder geval binnen

dat hij misschien nog warm kan zitten zwaar ziek te zijn

Misselijk makend :beurk:

ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij zeg je hier toch echt pim EN ouders, dus is dit ook aan pim gericht... Mischien niet vloeken en tieren, maar behoorlijke steken onder water. hoewel, deze mogen wel boven water genoemd worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom laten we eigenlijk onze bloeddruk zo stijgen hier?

Wie weet is die Pim wel gewoon weer een personage van Ceedeerom ofzo, ik vind het echt zo'n idiotenstreek, hier posten en weten wat voor reacties je ermee uithaalt, en daar dan van genieten met een kop koffie en een glimlach....zie je het voor je?

Mocht Pim toch echt bestaan, dan vrees ik voor het leven van het konijn. E cuniculi (vermoed ik), dat niet behandelen maar wat hersenloos toekijken, daar kunnen we alleen maar een kaarsje voor opsteken en ons schamen voor deze ouders. De zoveelste.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook precies de bedoeling

Ik denk alleen dat dat zo weinig zal helpen. Het is heel frustrerend om te lezen dat een konijntje het niet best heeft, maar ik denk dat het veel meer helpt om uitleg te geven ipv allemaal verwijten te maken. Dat jaagt de mensen alleen maar weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me een poosje ingehouden

Zoals meerdere

Maar om maar op je knieen bijna te gaan liggen

En te blijven vragen ga alsjeblieft naar de da helpt bij dit geval ook niet den ik

Je hebt gelijk je moet info geven ed

Maar als je leest ik doe het deurtje opene en hij valt gewoon naar buiten bijna

Dan komt er stoom uit mijn oren

En hoe je het wend of keerd het is dierenmishandeling

Mocht het een echt verhaal zijn dan

Ik denk alleen dat dat zo weinig zal helpen. Het is heel frustrerend om te lezen dat een konijntje het niet best heeft, maar ik denk dat het veel meer helpt om uitleg te geven ipv allemaal verwijten te maken. Dat jaagt de mensen alleen maar weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens

Zoete koekjes bakken helpt soms niet

dat denk ik juist niet. Er is hier al uitleg voor de rest van het jaar gegeven en het konijn dondert inmiddels het hok uit als er 1x in de 24uur een deurtje open gemaakt wordt.

Hoe retorisch is de vraag "hoe gaat het nu met je konijntje?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt er ook voor kiezen om gewoon niet te reageren...... het naast je neer te leggen.... te negeren....

Als ik dit soort reacties kreeg zou ik denken: "weet je wat jullie kunnen? de groeten!"

Een kind is afhankelijk van zijn ouders. als de ouders nee zeggen houd het op. Kun je gaan vloeken en tieren op het kind of de ouders, maar daar helpt je niemand mee. het zal eerder averechts werken. Ten eerste lezen de ouders dit niet, en gaan de ouders het wel lezen zullen ze zich beledigd voelen en kwaad worden en zeer zeker niet naar een DA gaan omdat jij ze verrot scheld. Het kind gaat zich alleen maar schuldiger voelen en durft zijn ouders hier niet te laten lezen of te vertellen dat hij hier hulp heeft gevraagd en jullie ze hier maar idioten vinden die dieren mishandelen en de dierenpolitie er op af willen sturen. Jullie komen over als een stel vreemde figuren die niet normaal kunnen nadenken en laten leiden door enkel en alleen emoties. (let op!! ik zeg niet dat jullie een stel vreemde figuren ZIJN die niet na kunnen denken en zich laten leiden door enkel emoties maar dat jullie zo overkomen!!!! dat is mijn bevinding en plak op niemand een sticker!!! ik ken jullie niet en weet niet hoe jullie in het dagelijks leven zijn)

Moet dit dier naar een DA? jazeker. Komt dat dier terecht bij een DA door het kind en de ouders te beledigen en tegen ze te tieren? en te dreigen met de dierenpolitie? (alsof die zelf op zoek gaat naar een adres....)Zeer zeker niet.

Het is triest, ja. Maar soms zijn er dingen die gebeuren en waar je als buitenstaander niks tegen kunt doen. een kind is afhankelijk van zijn ouders. zeggen die nee en blijft het nee, dan heeft het kind daar mee te dealen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik er van hoe veel volwassen BB'ers vermeend dierenleed een excuus vinden om alle remmen los te laten tegenover een kind dat de moed heeft opgevat op een forum van volwassenen een hulpvraag te posten.

Beste Pim, als je hier nog leest, niet alle volwassenen zijn driftig en onhebbelijk. Houd moed en zoek aardige mensen in je omgeving die naar je luisteren en jou en je konijn willen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich heb je gelijk Wupsie, niet reageren zou misschien het beste zijn als je geen hulp aanbiedt maar slechts veroordeelt.

Aan de andere kant voel ik hetzelfde als jrjsieben; dierenleed negeren kan ik ook niet. Als mensen al zo ver van huis zijn met de verzorging van hun nijn, kan ik me niet voorstellen dat goedbedoelde adviezen ook daadwerkelijk zin hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En...als een kind het niet van zijn ouders leert, zal hij het ergens anders moeten leren. Hier dus. Leert ieder kind op dezelfde wijze? Nee. Kan het dus zinvol zijn om niet altijd aardig te blijven? Vind ik wel. Misschien ben ik dan ouderwets, maar de leraren waar ik vroeger de grootste hekel aan had, van hun lessen is me wel altijd het meeste bijgebleven.

(Nogmaals, niet ieder kind leert op dezelfde manier, maar ik persoonlijk ben niet van de betutteling en vanuit dat referentiekader reageer ik hier op dit forum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je geeft eerst advies, je kunt ook zeggen dat je het er niet mee eens bent en dat het dier echt hulp nodig heeft, proberen te overtuigen, dan negeer je het niet, je bied hulp.

Wat hier gebeurd is dierenleed niet helpen oplossen het is relletje trappen. een excuus zoeken om alle remmen los te gooien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dieren politie bellen een optie..hij geeft zijn naam en woonplaats moet niet moeilijk zijn om het adres te vinden!!!

Pardon? Dit lees ik als een regelrechte bedreiging en dat vind ik echt te ver gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .