Ga naar inhoud

Supreme FibaFirst Rabbit


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn konijn krijgt op dit moment Science Selective met 23% vezel ipv 19% en ik ben er heel tevreden over. Ik merk wel dat Cid er wat minder snel van eet, maar dat is juist goed want mijn medehuisgenoten houden zich niet al te strikt aan die 25 gram korrels per kilo... :D Die zien een lege voerbak en denken dat het konijn verhongert... (vergeten ze dat er twee ballen vol hooi hangen en dat er fruit en ander groen is...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Det heb ik ook.. Ik ga over een paar weken 6 weken in de apenheul stage lopen. Dus ik ben druk bezig mn zus op te voeden dat ze alleen mag voeren met het bekertje, en dat ze niet meer voer mag geven boven het streepje.

Sorry, Offtopic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen ze van eukanuba en Rayal Canin ook ;) maar das is omdat ze niet mogen zeggen dat de andere merken minder zijn. ze mogen daar geen punten van noemen die niet goed zouden zijn. Ze mogen alleen zeggen wat de goede punten van hun voeding is en mogen het niet positief ophemelen naast een ander merk ;) (alleen dat hun voer bijvoorbeeld meer vlees bevat dan bonzo en pedigree en dat dat beter is voor een hond. Ze mogen niet zeggen dat Bonzo en Pedigree slecht is) Wij hebben wel een keer iemand in de winkel gehad die het ook niet begrepen had maar dan het tegenover gestelde. Die vertelde aan mensen die met een zak Kenner, pedigree of bonzo in de handen stond dat hij mensen die dat soort voer aan hun hond gaven toch eigenlijk het liefst bij de politie aan wilde geven...... Die heeft dus ook wel een gesprekje gehad met de bedrijfsleider van onze winkel nadat wij verschillende klachten kregen bij de kassa over deze meneer....
Maar mag zo iemand dan ook niet aangeven waarmee zijn voer zich onderscheidt van andere merken? Dat lijkt me namelijk best noodzakelijk als je iets promoot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nope, mag ook niet, ze mogen niks zeggen wat het andere merk een negatief beeld kan geven. ze mogen alleen zeggen waarom hun voer zo goed is.

ik heb ook meermalen geprobeerd waarom ik juist eukanuba(of in mijn geval Iams, want ik heb geen hond) moest geven ipv bijvoorbeeld Royal Canin en toen vertelde ze dat dus, dat ze niet mocht zeggen dat Royal Canin minder goed was omdat ze daar niet alle ins en outs van wist. Ze mogen een ander merk niet in een kwaad daglicht zetten. (wat die ene kerel dus wel deed door te zeggen tegen de klanten dat hij ze het liefst aan zou willen geven bij de politie omdat ze bonzo, pedigree of benneful ed gaven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet helemaal hoor, bovenstaande. Vertegenwoordigers mogen andere merken niet afkraken, dat is wel een soort "gedragsregel". Maar ze mogen wel zeggen wat de verschillen zijn (ons merk heeft meer dit of meer dat en bevat blabla, dat is goed voor dit of dat, is op een andere manier bereid, etc). En op die manier kunnen ze klanten overhalen voor hun voer te kiezen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ook met maatbekers laten zien dat er van hun voer inderdaad minder nodig is volgens de richtlijn dan van een ander voer en kun je natuurlijk altijd de ingrediënten en analyses op de zak vergelijken. Zo gaat het tenminste met honden- en kattenvoeders.

Overigens denk ik dat de Nederlandse markt nog niet klaar is voor een product als fibafirst. Hoewel konijnen steeds meer winnen in aanzien (nog een aantal jaren en ze staan gelijk aan een hond of kat hoop ik), en dan komt ook de tijd dat er superpremium voeders voor konijnen op de markt gaan komen, en gaan verkopen.

Kijk maar hier op het forum, mensen willen wel het beste geven, maar ook voor een redelijke prijs. Veel mensen kiezen dus voor een evenwicht tussen die twee en voeren bijvoorbeeld hope farms supertrio. Ik vind overigens de tegenhanger voor het goedkopere voer die supreme tegenwoordig heeft, de tasty bites, ook een goede middenweg als alternatief voor bijv. de supertrio.

Maar de fibafirst lusten ze hier allemaal weet ik inmiddels. Ook de konijnen die we bij hadden op animal event vonden het lekker. Als ik zomaar één konijn, of een koppel kleine konijntjes had zou ik het best de moeite vinden om over te stappen op het voer. Samenstelling is goed, het ruikt goed (en smaakt goed, he Saf?) en ze lusten het graag. Maar aangezien ik er hier 6 heb rondhuppen, waaronder twee vlamen, vind ik het toch iets te prijzig worden. Ik hou het bij de gewone science selective.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet helemaal hoor, bovenstaande. Vertegenwoordigers mogen andere merken niet afkraken, dat is wel een soort "gedragsregel". Maar ze mogen wel zeggen wat de verschillen zijn (ons merk heeft meer dit of meer dat en bevat blabla, dat is goed voor dit of dat, is op een andere manier bereid, etc). En op die manier kunnen ze klanten overhalen voor hun voer te kiezen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ook met maatbekers laten zien dat er van hun voer inderdaad minder nodig is volgens de richtlijn dan van een ander voer en kun je natuurlijk altijd de ingrediënten en analyses op de zak vergelijken. Zo gaat het tenminste met honden- en kattenvoeders.

Overigens denk ik dat de Nederlandse markt nog niet klaar is voor een product als fibafirst. Hoewel konijnen steeds meer winnen in aanzien (nog een aantal jaren en ze staan gelijk aan een hond of kat hoop ik), en dan komt ook de tijd dat er superpremium voeders voor konijnen op de markt gaan komen, en gaan verkopen.

Kijk maar hier op het forum, mensen willen wel het beste geven, maar ook voor een redelijke prijs. Veel mensen kiezen dus voor een evenwicht tussen die twee en voeren bijvoorbeeld hope farms supertrio. Ik vind overigens de tegenhanger voor het goedkopere voer die supreme tegenwoordig heeft, de tasty bites, ook een goede middenweg als alternatief voor bijv. de supertrio.

Maar de fibafirst lusten ze hier allemaal weet ik inmiddels. Ook de konijnen die we bij hadden op animal event vonden het lekker. Als ik zomaar één konijn, of een koppel kleine konijntjes had zou ik het best de moeite vinden om over te stappen op het voer. Samenstelling is goed, het ruikt goed (en smaakt goed, he Saf?) en ze lusten het graag. Maar aangezien ik er hier 6 heb rondhuppen, waaronder twee vlamen, vind ik het toch iets te prijzig worden. Ik hou het bij de gewone science selective.

Dat was inderdaad wat ik bedoelde:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken een konijn die met enige regelmaat verstopt zit, hij krijgt SS te eten en groente en hooi.

Kan het schelen als je hem de fibafirst geeft of zal dat weinig uit halen?

Het kan wel schelen ja, je kan het altijd proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .