Ga naar inhoud

Waar Versele-Laga hooi verkrijgbaar


Beestenbende

Aanbevolen berichten

8 zakken van 500 gram is 4 kilo.. Hier eten ze meer als 1 kilo per week.. Ze komen zeker wel op meer dan 1,5 kilo per week uit.. Dus dan heb je voor minder als 3 weken hooi, dat vind ik erg mee vallen hoor.. Ik koop het nu bij de AH ook voor een hele maand tegelijk..

Als dit hooi het enige hooi zou zijn, wat ze zou krijgen, zou het inderdaad zo op zijn. Maar mijn konijn pikt het echt niet om elke dat één en hetzelfde hooi te krijgen. Dan stopt ze simpelweg met het eten van het hooi. Ze krijgt elke dag 4 verschillende soorten hooi, waarvan ze er maar eentje elke dag krijgt. Dat hooi zit in zakken van 1,6kg en met zo'n zak doet ze ongeveer 10 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als dit hooi het enige hooi zou zijn, wat ze zou krijgen, zou het inderdaad zo op zijn. Maar mijn konijn pikt het echt niet om elke dat één en hetzelfde hooi te krijgen. Dan stopt ze simpelweg met het eten van het hooi. Ze krijgt elke dag 4 verschillende soorten hooi, waarvan ze er maar eentje elke dag krijgt. Dat hooi zit in zakken van 1,6kg en met zo'n zak doet ze ongeveer 10 weken.

Tjee... jij verwent je konijnen te erg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee... jij verwent je konijnen te erg ;)

Hahaha, ik weet het! Maar ja, zij dwingt mij ertoe!

Ooit was er niks aan de hand. Tot mijn ene nijn opeens het hooi, dat ik had, niet meer wilde eten. Toen begon de grote zoektocht naar hooi, dat zij wel zou willen. Alles wat zij niet at, at haar zus dus op. En die zus is daar zo verwend door geraakt, dat ze me stapelgek maakt. Ik had op de gok een keer een zak Beaphar Eucalyptus gekocht en daar was ze helemaal wild van. De zak was binnen no-time leeg. Dus kocht ik 2 nieuwe zakken en daar moest ze echt niks van hebben (het hooi was ietsjes bruiner dan de eerste zak). Ik heb ook een zak hooi uit Engeland (Pure Pastures) en daar is ze helemaal weg van, maar als ik dat 3x achter elkaar geef (en dan heb ik het dus over 3x op 1 dag, want ik ververs alles 3x per dag, omdat ze anders ook geen hooi meer eet), dan moet ze er de derde keer niks meer van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ik ken jouw verhalen inderdaad. Helaas kan dat beestje van mij er ook flink wat van.

Ze kan ook gewoon midden in een zak beslissen, dat ze het niet meer moet. Vandaar dus ook, dat ik niet meer dan 2 zakken tegelijk wil kopen en ook liever geen verzendkosten betaal.

Dat Bunny Gras heb ik ook al geprobeerd, maar helaas is ook dat afgekeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even nagekeken (heb altijd alle hooisoorten, die ik probeerde, opgeschreven) en ik heb in totaal al 39 soorten hooi en 2 gedroogde grassoorten geprobeerd. Ik heb nu 8 tot 10 hooisoorten, die ze redelijk eet (elke dag 4x redelijk is uiteindelijk toch nog wel goed) en zoveel soorten heb ik ook echt nodig om haar de afwisseling te bieden, die ze eist. Ik ga nu dan nog 1 nieuwe soort uitproberen (Bergweidehooi van VitaKraft) en dan hou ik op met nieuwe dingen proberen. Ik heb al kapitalen aan hooi uitgegeven en ondertussen sinds december 2010 al tientallen kilo's hooi aan het asiel gegeven. Ik wil het nu houden bij wat ze redelijk eet, maar dan moet ik dat hooi van Versele-Laga dus wel kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen van beide! Echt bergweidehooi van VitaKraft, los verpakt hooi in zakken van 800 gram. Kwam ik toevallig tegen in de webwinkel van het tuincentrum hier in de buurt. Ik kan het ook echt nergens anders vinden.

Tja, het maakt mij eigenlijk niet uit, wat het hooi kost, als Lani het maar eet. Ik heb zelfs eens haar favoriete hooi, dat in Nederland niet meer te krijgen was, uit Duitsland laten komen. Ik had 15 zakken besteld en ze konden zo door naar het asiel, omdat de kwaliteit zo slecht was, dat Lani er niks van moest hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik heb dit met Indy gehad, alleen die weigerde ALLES. Ik heb het overigens niet zo lang uit gehouden als jij, ik geloof dati k bij hooisoort 20 de hoop opgegeven heb. Alleen als ik toevallig een merk tegenkwam in de winkel of als ik ergens bestelde heb ik nog wat nieuws geprobeert op een gegeven moment. Het was gewoon niet te doen en hij wilde echt NIKS.

Zo te lezen heb ik geluk gehad trouwens, want ook hier werd alles doorgeschoven naar konijn twee. Maar Fred zit nu al een half uur hooi te eten, gewoon simpel hooi van de boer :P en nog een slechte baal ook :P van de vijf die ik nu heb is er geen die slecht hooi eet gelukkig. Scheelt zó veel zorgen en gedoe!

Maar dit hooi heb ik nog nergens gezien dus kan je helaas niet helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie

Jij had de pech, dat Indy alles weigerde, net als Nala van mij op een gegeven moment. Lani eet wel hooi, maar op haar eigen voorwaarden. Het begin van die 39 hooisoorten (ik herinnerde me vannacht opeens, dat het er trouwens 40 zijn) ligt bij Nala. Maar bij haar heb ik het op een gegeven moment ook opgegeven. Maar toen was Lani dus al zo verwend, dat de zoektocht voor haar moest worden doorgezet. Als zij ook helemaal geen hooi zou eten, zou ik het ook al opgegeven hebben.

Geluk voor jou, dat Fred niet een verwend nest is geworden. Geloof mij, je wordt op den duur gillend gek van zo'n verwende mienmeut!

@ Nicky_the

Voor mij was het ook compleet nieuw. Ik heb Google erop los gelaten, maar kon het echt nergens anders vinden.

Ik ben er overigens wel van overtuigd, dat dit heel ander hooi is dan het Alpenweide. Ik heb nog nooit een plaatje of zak gezien met groen Alpenweidehooi. Ook is Alpenweide van VitaKraft VitaVerde en dit bergweidehooi niet. Bovendien is de afbeelding op de zak ook anders (wat ik niet kan zeggen van Alpenweidehooi en Alpenkruidenhooi). Maar ik kan dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen tot ik de zakken in huis heb.

Duur vind ik het persoonlijk absoluut niet. Ik heb ook €3,05 uitgegeven aan 500 gram, dus €1,85 per 800 gram is goedkoop daarbij vergeleken. Het is ook goedkoper dan het Mucki Bergweidehooi, dat Lani elke dag krijgt. Ik zou bereid zijn om €5,00 uit te geven aan een halve kilo, als Lani het zou (blijven) eten. Prijs maakt mij echt niet uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, gelukkig lukt het in elk geval om haar redelijk te laten eten.. Ik moet zeggen dat ik het in het begin zelfs raar vond om hooi-etende konijnen te hebben.. :P Fred was eerst ook heel moeilijk. Na verloop van tijd werkten de standaard trucjes (in een hooiruif doen, nat maken, kruidenhooi etc) wel bij hem. Een tijdje later kwam Feline erbij en overleed Indy en inmiddels at Fred z'n hooi prima en Feline is ook heel makkelijk.. Wat een hooi ging er door! En die keuteltjes! Mijn moeder heeft zich er echt tijdenlang over lopen te verbazen :rofl: zooooooo groot! inmiddels is het doodgewoon en zijn de keuteltjes die eerst standaard waren (bij Indy) nu reden tot paniek.. ;) Er zijn wel soorten hooi die ze hier met lange tanden eten (hooi met munt van Vitakraft bijvoorbeeld, dat is FIES!! :P) maar meestal eten ze alles wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fred was dus moeilijk en is makkelijk geworden. Is er toch nog hoop voor Lani!

Ik hoop toch echt nooit meer zo'n moeilijk konijn te hebben hoor. Mevrouw bedenkt ook om de zoveel tijd opeens, dat ze de manier van aanbieden zat is. Moet ik weer iets anders gaan verzinnen.

Ik lees altijd, dat meer hooi eten, grotere keutels oplevert. Wat ook logisch is natuurlijk. Maar bij Lani is het precies andersom. Soms heeft ze opeens een hooimanie en eet ze op een avond geweldig hooi, maar de volgende dag zijn haar keutels dan iets kleiner. Eet ze die avond dan weer normale hoeveelheden hooi, dan zijn de volgende dag haar keutels weer van normale grootte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had rond de kerst iets van 8 kilo hooi gekocht en vandaag is de laatste zak erdoor gegaan.. Dus tegenwoordig eten ze 8 kilo in 3 weken tijd, waarvan 1 zak wat minder groen van kleur was en ze die zak ook minder graag aten, maar toch opgegeten hebben.. Dus als ik alleen maar verse hooi zou vinden, zouden ze zo'n 3 kilo per week eten... Dat is ook uitzonderlijk veel voor ons! En inderdaad.. die keutels.. die zijn 4x zo groot als voorheen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag nog maar een mail gestuurd naar AniDis, de groothandel van Versele-Laga, of ze me nou alsjeblieft wat verkooppunten willen laten weten, bij voorkeur voor morgenmiddag.

Ik word zo moe van dit hooigezeur. Doet Lani niet moeilijk, dan is wel moeilijk om het juiste hooi te vinden. En het leuke is, dat het ook al is voorgekomen, dat ik stad en land had afgelopen op zoek naar een bepaalde hooisoort en als ik het dan eindelijk had, dan hoefde Lani het niet meer. Ik heb dus ook besloten geen extra moeite meer te doen. Ik heb AniDis nu 2x om die informatie gevraagd. Mochten ze ooit nog reageren, dan haal ik het hooi nog wel, als er dus een verkooppunt in de buurt is. Reageren ze niet, dan is het hun verlies, want dan koop ik het hooi gewoon niet meer. Ik vertik het om het online te bestellen, want, hoewel ik bereid ben alles te betalen, ik heb geen zin om een totaalbedrag van €10,- te gaan betalen voor 2 zakjes hooi en dan het risico te lopen, dat Lani haar neus ervoor op gaat trekken, omdat het hooi van een slechte kwaliteit is of gewoon omdat ze er geen zin meer in heeft.

Dus als iemand mij alsnog kan vertellen, waar ik Versele-Laga Mountainhay Kruiden kan kopen, dan hoor ik het graag. Zo niet, dan hebben Lani en ik pech, als we ook niks van AniDis horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ jrjsieben

Dat vind ik nou ook! Dat het wel eens een dag of 2 kan duren voor ze antwoorden, dat kan ik begrijpen, maar de eerste mail is al hun kant op gegaan op zondag 8 januari. Blijkbaar willen ze het hooi niet verkopen.

Dank je wel trouwens voor de link via PB, maar bij Agradi verkopen ze, voor zover ik kan zien, geen Versele-Laga hooi.

Ik heb wel zojuist een mail ontvangen van Jumper. Die had ik zaterdagavond een mail gestuurd!!! Zij kunnen het hooi voor mij bestellen en dan moet ik 4 zakken kopen. Wat minder is dan de door mij verwachtte aantallen van 6 of 8 zakken. Per stuk €2,55, ongeveer even duur tot iets duurder dan op internet. Voor €10,20 heb ik dan dus 4 zakken i.p.v. €10,55 voor 2 zakken + verzendkosten bij Dierenwinkelonline. Het enige nadeel is en blijft, dat ik dus meer zakken moet nemen dan ik eigenlijk wil en dat ik de bestelde zakken MOET kopen. En de levertijd zal 2 tot 3 weken zijn. Ik ga hier even over nadenken....................................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .