Ga naar inhoud

Pruthooi :S


ShinLi

Aanbevolen berichten

De laatste paar maanden zijn de zakken met hooi die ik koop allemaal prut. Het is stoffig, het is zo kort, en het valt zo weer uit de hooiruif op de grond omdat het zo kort is. En daardoor gooi ik de helft weer weg uiteindelijk. Ik heb nu een zak met hooi het ruikt heerlijk, maar de konijnen zetter er bijna geen bek op. Ben dit niet gewend want mijn viertal is helemaal niet kritisch met hun hooi. Ook al is het volgens mij pruthooi XD.

Dus ik ga deze week maar eens een boer opzoeken die mij een goede baal hooi kan aanbieden. Want ik ben het beu om steeds weer vijf kg hooi te kopen bij de welkoop, en de helft ervan te kunnen weggooien omdat het niet wordt opgegeten of op de grond beland.

Mijn frustratie met hooi tot dusver XD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook stoffig hooi, kwam uit Zeeland, wel redelijk lang, al zitten er ook piepkleine stukjes bij. Het wordt ook nauwelijks gegeten, dus heb ik maar duur kruidenhooi gehaald bij de dierenwinkel, en dat wordt gegeten alsof het ... eh, nou ja bijzonder lekker is. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook hooi van de boer. ik mijn ogen kan daar geen dierenwinkelhooi aan tippen.

Maar je zou ook met je klacht naar de winkel terug kunnen gaan. (moet je wel de zak nog hebben :P) jij koopt een product waar je een bepaalde kwaliteit van verwacht, en die kwaliteit zit er niet aan. (ik heb in de winkel ook al verschillende klachten over het hooi gehoord, en het is inderdaad erg kort, al wordt het nu weer iets beter, in ieder geval het pak hooi wat we zelf voor de dieren in de winkel hebben staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu twee balen hooi 'van de boer', beide van dezelfde leverancier ook. De Ć©Ć©n is super, en de andere is redelijk. Maar de balen die we nu in de opvang hebben (daar haal ik ze ook weg) die zijn zo verschrikkelijk.. Vochtig, waar je ze ook opbergt, slappe sprieten.. Dit heb ik eerder ook gehad toen ik het nog ergens anders haalde. Dus hooi van de boer is Ć³Ć³k geluk hebben, het blijft een natuurproduct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben juist weer terug bij de dierenwinkelhooi en selecteer daar m'n zakken uitgebreid. :)

Bij de boer had ik zo'n waardeloze baal, inderdaad slappe sprieten, erg vochtig. Gevolg is dat het flink is gaan broeien en binnen een paar dagen het een baal schimmel was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had vanmiddag nog ff paar zakjes kruidenhooi gehaald. Want het viertal heeft echt slecht hooi gegeten de afgelopen paar dagen. Ze hebben zelfs mini-keutels op dit moment. Dus ik dat gezegt bij de welkoop, kreeg ik zo een nieuwe 5kg zak hooi mee gratis ^^. Hij had ff goed gezocht naar hooi die dr niet hetzelfde uitzag. Weer goede service gehad. Maar ga toch deze week eens hooi bij een boer weg proberen ^^.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf niet zo veel zin meer om een baal hooi te kopen bij een boer. Dat heeft mijn vader eens gedaan, en we hadden daardoor een vreselijke muizenplaag, omdat de baal bewoners bleek te hebben...:whistle2:

Het slechte hooi dat ik op dit moment heb kocht ik samen met iets anders, en ik was niet in de gelegenheid het na te kijken. Dat doe ik normaal gesproken wel. Gelukkig geen schimmel of Jakobskruiskruid er in, dat scheelt weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hadden heel goed hooi, aten ze echt heel goed, rond de 4 (grote) ruiven per dag. nu van dezelfde boer heel slecht hooi. ze eten er helemaal niks van. iedere dag kan ik een berg hooi uit het hok halen, ze trekken het gewoon voor de lol uit de ruif. heb nu gewoon weer een zak hooi open gemaakt, dit eten ze een beetje. het andere hooi gooien we maar weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren pakten we de kerstspullen en bij ons kerststalletje zit altijd hooi. Het hooi gaat al jaren mee, maar was Ć©cht mooi hooi :oh: Wat een enorm contrast was dat (was hetzelfde merk overigens, maar gewoon wat jaren verschil)

Het hooi van nu is gewoon donker groen, dun, futloos, snel bruin, kort. En dat was gewoon zo mooi hooikleurtje, mooie lange sprieten, niet te dun, niet te dik.

*Is nog steeds verbijsterd*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren had ik van ellende maar wat hooi op de grond gelegd in het hok. Was de volgende dag het hele binnenkant van de kooi bruin van het stof, niet gezond meer. Dus vandaag heb ik heel wat hooi boven de groene bak uit zitten pluizen, echt zonde dat het zo slecht is. Nog nooit meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de buren belde gister, of we iets merkte aan mijn konijnen? want sinds hun dit nieuwe hooi hebben (we verdelen een baal hooi samen) zijn hun konijnen sloom en lusteloos. papa zei dat we ons hooi hadden weggegooit want ze aten het niet. nu hebben we weer nieuw hooi, het slechte hooi kwam van een ander adres. nu hebben we weer hetzelfde hooi als eerst, en ze eten weer super goed hooi!! ben blij :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .