Ga naar inhoud

HELP!!! worden konijnen ook ongesteld??


Lois

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heeeeeeey, ik ben er over uit!!!! ik ga het mannetje laten castreren!!!! denk ik, ik zit er nou al een uur over te peinzen.

maar het gaat waarschijnlijk wel gebeuren. over mijn ouders gesproken. die vinden het echt heel fijn als ik het doe

eerlijk gezegd maken zij zich net zo veel zorgen als ik. en toruwens, ik kan toch heel misschien ook nog een keer een mannetje

van iemand anders er bij zetten, als ik graag jonkies wil. maar dat laat ik nog maar. want dat denk ik niet.

maar ik vind het ook zielig om te laten castreren, ik bedoel van hij kan er niks aan doen dat ie een mannetje is toch?

en vrouwtje net zo. dussssssssssssssssss, ik heb nu gelukkig vakantie, en dan heb ik alle tijd voor ze.

als ik weer naar school moet niet, nou ja, school+huiswerk=grrrrr.

enne.... ik heb gelezen dat als de mannetjes gacastreerd zijn, ze zwaarder worden weet iemand hoe dat zit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeeeeeey, ik ben er over uit!!!! ik ga het mannetje laten castreren!!!! denk ik, ik zit er nou al een uur over te peinzen.

maar het gaat waarschijnlijk wel gebeuren. over mijn ouders gesproken. die vinden het echt heel fijn als ik het doe

eerlijk gezegd maken zij zich net zo veel zorgen als ik. en toruwens, ik kan toch heel misschien ook nog een keer een mannetje

van iemand anders er bij zetten, als ik graag jonkies wil. maar dat laat ik nog maar. want dat denk ik niet.

maar ik vind het ook zielig om te laten castreren, ik bedoel van hij kan er niks aan doen dat ie een mannetje is toch?

en vrouwtje net zo. dussssssssssssssssss, ik heb nu gelukkig vakantie, en dan heb ik alle tijd voor ze.

als ik weer naar school moet niet, nou ja, school+huiswerk=grrrrr.

enne.... ik heb gelezen dat als de mannetjes gacastreerd zijn, ze zwaarder worden weet iemand hoe dat zit??

Als jij graag jonkies wilt...? Volgens mij kunnen mensen geen konijnenbabies krijgen. Wel eens aan gedacht dat jouw konijn misschien helemaal geen jonkies wil? Anders dan bij mensen, kiezen konijnen niet voor de lol om jongen te krijgen.

Ik zou gewoon het rammetje laten castreren en ze fijn samen laten wonen voor de rest van hun leven. Kinderloos, uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal, ben er weer!!! jullie helpen mij goed, met mijn probleempje:$ en ik ben jullie super dankbaar!!!

laat het mannetje castreren!!! zegt het stemmetje in mijn hoofd. ik wordt er een beetje panis van.

ik heb besloten er eerst een nachtje over te slapen.:sleep: en dan zie ik weer verder.

en het is ook waar, ik denk ook dat ze het zelf niet leuk vinden.:frown: en ik vind ook dat als je een konijn wilt hem gewoon uit het asiel te halen. dat heb ik sommige mensen ook aangeraden, die eigenlijk een konijntje wouden van mijn konijntjes. maar die zeggen zo van 'ja maar die hebben al zo veel meegemaakt!!!' en dan denk ik:grrrrrr: hoe durf je!!!

dat is het juist dat is juist toch zielig?? of ben ik dan zo blond?? en trouwens die mensen die graag een konijntje willen

die van mij, omdat ze mijne zooo schattig vinden en ze zooooooo tam zijn. ja nou en?? je kan een konijn toch gewoon tam maken. dat heb ik gedaan. maar ja, dat zijn mensen die alleen maar het beste van het beste willen!!

ik geef om ze, logisch!! toch?? en ik heb vaker eerlijk gezegd gelezen dat ze het niet leuk vinden om jonkies te krijgen.

dus ik doe het niet!!! mijn besluit staat bijna officieel vast. zoals ik zei ik slaap er eerst een nachtje over.:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet inderdaad (proberen te) begrijpen dat het voor het vrouwtje niet leuk zou zijn om de hele tijd lastig te worden gevallen door het mannetje, en elke maand een nestje te hebben als uitkomst. Natuurlijk is een castratie voor het konijn zelf in eerste instantie niet leuk, maar nadien zal hij een stuk rustiger zijn naar het vrouwtje toe, wat hun onderlinge verhouding ook alleen maar goed zal doen denk ik.

Best haal je ze wel nu uit elkaar, nu kan je nog niet te laat zijn (maar ik vrees er een beetje voor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Catelootje, ik ben 10 jaar. Ik ben heel blij met jullie raad en tips, maar vind wel dat sommigen hier me aanvallen, alsof ik helemaal niet om mijn konijntjes geef ! Ik twijfelde gewoon heel erg over wat ik moest doen, dat was echt geen aandachttrekkerij ! Ik vind jonge konijntjes zo schattig, vandaar dat ik eerst wel een nestje wou. Maar ik wist toen nog niet wat dat voor de konijntjes betekend. Wel fijn dat er hier mensen zijn die wel het geduld hebben om het me allemaal uit te leggen, bedankt daarvoor :yes:! Het mannetje gaat nu gecastreerd worden, zodat ze samen fijn kunnen verder leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je dat hebt besloten! Wanneer wordt hij gecastreerd? Sommige leden die je aanvallen weten best dat je het beste voor hebt met je konijnen, maar ik denk dat ze ook proberen te zeggen dat bijvoorbeeld je ouders zich beter zouden hebben moeten laten inlichten: je bent immers nog jong, en niet als enige verantwoordelijk voor je konijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeey, ben er weer. ik heb samen met mijn ouders besloten dat ie wordt gecastreerd.

ik weet nog niet wanneer ie wordt gecastreerd, mijn ouders vinden de konijnen ook heeel erg belangrijk.

hij wordt zeker weten snel geholpen, ik weeet alleen niet precies wanneer.

ik ga nu ff naar ze toe, lekker knuffelen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand valt je hier aan Lois, zelfs al kan het soms zo overkomen. Maar misschien moet je eens een kijkje gaan nemen in een aantal asiels of bij een aantal konijnenopvangcentra. Dan kun je met eigen ogen zien hoeveel konijnen er al bestaan en hoeveel op zoek zijn naar een nieuw thuis. Als jij nestjes neemt, komen er alleen maar meer nijnen bij, terwijl er al zoveel in de asiels en opvangen zitten. Dus je doet dan alleen jezelf een plezier omadt het oh zo leuk is om kleine nijntjes te hebben. Maar verder heeft helemaal niemand er wat aan en je draagt alleen bij aan een groot probleem. Als je je ram laat castreren, kan hij de rest van zijn leven lekker bij je vrouwtje blijven, zonder problemen. Een ram wordt ook rustiger van een castratie en heeft geen last meer van zijn hormonen, wat heel vervelend kan zijn voor elk dier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeey, snoef, ik was eerst wel een beetje aangevallen,

door nicky huppeldepup, maar die heb ik geblokeerd. ik vond het niet leuk wat zei zij.

ze deed alsof het de nijnen van haar waren. dat vond ik niet leuk want dat is niet zo

daarom vond ik dat, ben echt blij dat ie wordt gecastreerd.

mijn ouders lezen deze discussie ook best wel vaak, vooral mijn moeder.

weet iemand ook hoe dat precies werkt?? die castratie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De castratie... je zoekt een dierenarts die kundig is (we hebben zo een lijst op de site, misschien zit er een dierenarts in de buurt! -> http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen.-(vernieuwd)) en je maakt een afspraak ;)

Als je hem brengt moet je zorgen dat hij niet vast voor de operatie! Als je dierenarts zegt dat dat wel moet, dan is het vaak geen dierenarts die veel af weet van konijnen. Konijnen moeten namelijk altijd eten, want anders worden ze ziek (en als ze plots niet eten zijn ze dus ziek, dat kan heel snel gevaarlijk zijn). Bij rammen kan je hem na een paar uur weer ophalen. Als het goed is, eet hij dan alweer. Je kan om hem te motiveren te blijven eten dingen halen die hij heel lekker vindt, bijvoorbeeld bepaalde groenten. Vaak lossen de hechtingen vanzelf op.

ps. Voor vrouwtjes is de operatie veel zwaarder (de dierenarts moet dan in de buik opereren), bij rammen (mannetjes) is het een minder zware operatie (daar hoeft de dierenarts niet in de buik te werken).

aangepast door Catelootje!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok super bedankt!! ik denk dat ik er wel wat mee kan, de dierenarts waar wij altijd heen gaan weet echt superveel over konijnen.

ik laat het mannetje ook castreren, anders gaat ie straks nog gewoon op het vrouwtje zitten, dus als ik dan zegma het konijn naar de dierenarts breng, moet ik zijn voerbakje met eten in de vervoersbox zette??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mannetje zal als hij moet reizen van de stress niet zo snel gaan eten hoor, dan is hij veel meer bezig met waar hij heen zal reizen, met vreemde geuren op te doen enzo. Je zou wel wat van zijn voer mee kunnen geven aan de dierenarts, zodat hij als hij bijkomt van de operatie iets vertrouwds zou hebben om te eten. Maar dat zou ik even aan de dierenarts vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt!! ik heb twee knuffels in het hok liggen. de een gebruikt de een de ander gebruikt de ander heeel schattig!!

dan doe ik in zijn vervoersbox een dekentje liggen waar ie mee speelt en zijn knuffeltje, en dan het voerbakje met voer erin.

geen zorgen ik heb er twee voor als ze uit elkaar zijn.:yes:

ik laat wel de dierenarts door mijn ouders bellen:p lijkt mij wel zo handig:mdr: als ik het zelf doe gaat het denk ik wat minder goed:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .