Ga naar inhoud

HELP!!! worden konijnen ook ongesteld??


Lois

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

...of paardebloemblaadjes...

Ze krijgen hier van mij als snoepje soms een stukje oud, droog brood, een rozijntje of een stukje verse appel of banaan.

Dat vinden ze ook veel lekkerder dan die dierenwinkelsnoepjes.

Vind je het leuk om wat te knutselen, dan kun je ook een hooibal maken. Moet je even zoeken op dit forum.

Ik maakte vroeger vaak een salade van allerlei verse eetbare onkruiden uit de tuin. Moet je alleen wel weten welke planten eetbaar zijn voor konijnen. Maar dat kun je leren.

(melkdistel, paardebloem, vogelmuur, duizendblad, weegbree, gedroogde brandnetel, herderstasje)

En dat sommige mensen je als volwassene zagen: zie dat maar als een compliment!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, bedankt!! ik heb geen knaagsteen in het hok hangen omdat ik ergens gelezen had dat dat niet goed voor konijnen was.

maar ik wist niet zeker of dat ook voor die snoepejes gelden. mijn konijnen krijgen af en toe een stukje appel, of een stukje droog brood. meestal geef ik mijn konijnen dit als snoepje, het is eigenlijk gewoon heeeel duur voer, maar ik gebruik het als snoepje:

11416_propet_supremezk_1.jpgmijn vader gaat waarschijnlijk morgen de DA bellen, omdat het er dit weekend niet van gekomen is, ik hoop dat het snel gebeurd, dan kunnen ze ook weer snel bij elkaar. maar als je dan de konijnen een paar dagen binnen of zoiets moet houden, moeten ze dan ik een ren, of in een speciaal hok ofzo? en moet dat bij de verwarming of juist weer niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt, geeft niet hoor!!! het is wel ok, maar ik vind de reactie van Rian niet echt heel leuk. mijn moeder legde gewoon ff iets uit.

en dat mag toch wel, of is dat verboden ofzo? dit geld niet voor iedereen hoor, maar gewoon de gene die er altijd nog iets op moeten zeggen, dat noem ik flauw. maar goed, de nijnen zijn ok, en maandag maakt mijn vader zo snel mogelijk een afspraak.

ik heb ook ergens gelezen dat konijnen snoepjes vaak suiker in zit en konijnen dat niet mogen hebben, klopt dat?

Jij bent

a. Te kort op dit forum om te weten dat er iemand "altijd nog iets op moet zeggen", en dat ik dat normaal gesproken altijd ben ja...

b. Te jong om uberhaupt een reactie te geven op mijn opmerking, zoiets vat je gewoon niet als je 10 bent

c. Inderdaad ... een typetje Elise /kiwi/ toastje

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, nou even aardig doen iedereen. We willen haar niet wegjagen.

Ja, het kan een zo'n gevalletje zijn (Ze schrijft echt met weinig fouten, en zeer goed voor een 10-jarig kind) Maar moet je dat gewoon aannemen. We kunnen het toch niet te weten komen. En zelfs als het zo'n gevalletje is, wat bereiken we dan als we hier zitten te zeuren. terwijl als het echt een kind is het wel heel beroerd aankomt allemaal. Weeg maar af.

Trouwens, over konijnen, je moet ze zien als exotische dieren. Ik dacht van: huisdieren, dat is niet interessant, toen kreeg ik konijnen en kwam ik op bunnybunch, konijnen houden is als een exotisch dier hebben. Vergeet alles wat je denkt te weten over konijnen. Een konijn is veel meer dan een schattig bolletje wol dat de hele dag niets doet. Van hun intelligentie (die je ziet in hun kunst in het ontsnappen) tot hun koppigheid, en soms gewoon clownigheid. Maar ze hebben ook behoeften die je niet kent, of waarvan je niet dacht dat konijnen die hadden.

-Kijk uit met konijnenvoer, de meeste merken zijn niet zeer goed, en te veel suiker. (konijnen zijn dieren die vooral schrale dingen als boombast en taai gras eten van nature. vandaar moet je altijd goed uitkijken met voer, dat je ze niet overvoert, vandaar die snoepjes

-Gezondheid, soms moeten de nagels worden geknipt, ze moeten worden ingeënt, en dan heb je ook nog dat akelige gas, dat je snel moet leren herkennen als eigenaar

-Ruimte - Konijnen zijn zo anders dan mensen, dat je soms even moet zoeken wat ze leuk vinden, omdat wij dat niet kunnen voorstellen ruimte, en veel dingen om te slopenn zijn vaak de keywords!

Dit is maar een kleine selectie. Het houden van konijnen is echt geweldig, omdat het niet gewoon een kat is die je wat eten en een poepbak moet geven. Het is zeer moeilijk en specifiek, maar geeft een grote beloning als je zit binkien

Jammer genoeg realiseren de meeste mensen dit niet, en zitten veel konijnen in een hok van een halve meter, alleen.

Het feit dat konijnen makkelijk 8 jaar halen, maar dat het gemiddelde 2 is, zegt al genoeg.

En ook de 'experts' zijn verschrikkelijk, omdat mensen op ze vertrouwen. Van fokkers (niet allemaal hoor! voordat ik iemand beledig) tot dierenwinkels, geloof ze noot op het eerste woord. Jammer genoeg zou je dat niet verwachten, en denken de mensen dat die er wel iets van af weten

Voor ons, konijnenliefhebbers, is dat natuurlijk zeer frusterend, en vandaar dat wij op dit forum snel gemeen en opdringerig overkomen. Sommige van ons kunnen niet eens maar naar de dierenwinkel, omdat ze de aanblik van die konijntjes niet meer kunnen verdragen. Je moet het ons vergeven! (En ja, er zijn mensen die net iets te extreem zijn hier, maar je moet maar je eigen balans vinden, in hoever je met de 'regels' gaat)

Maar je bent al op het goede pad, ik hoop dat niemand je heeft weggejaagd, en dat je nog veel plezier hebt van je konijntjes. En neem alle beledigingen maar met een korreltje zout. (Zie het als een beloning dat je zo goed schrijft dat we je voor een volwassenen aan zien

En in het geval dat je een oud vies mannetje bent, scheer je weg! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten alle goede raad die gegeven is over de konijnen én hopelijk opgevolgd gaat worden...

Nog even een reactie van de zzzupermod, maar vooral gewoon als moeder van veel kinderen...

Wanneer je weet dat je kind op een forum zit, doe je er inderdaad goed aan om te controleren wat daar gaande is en wat je kind schrijft.

Zeker op 10-jarige leeftijd (met of zonder stempel of gebruiksaanwijzing, en ik weet wat dat inhoud) is dit pure noodzaak !

Gelukkig doet deze moeder dit.....Hulde..we maken hier erger mee..

MAAR

Als ouder/verzorger/volwassene van een jong kind op internet moet je ook bedenken dat iedereen alleen het geschreven woord leest en totaal GEEN plaatje of idee heeft wie het schrijft !

Onduidelijkheid geeft onrust...... Niemand kan ruiken hoe oud of wie de persoon aan de andere kant is.

Als ouder ben IK de aangewezen persoon die voor die duidelijkheid MOET zorgen !!

Wanneer niemand dat weet...en dit niet zichtbaar is, loop ik logischerwijs het risico dat mijn kind aangesproken wordt als een volwassene....

Dat is degene die reageert niet kwalijk te nemen !!

Het is goed om dat het kind ook uit te leggen: Niemand weet wie jij bent, niemand weet hoe oud je bent.. Jij schrijft redelijk volwassen, dus je zal ook zo benadert worden en ik als ouder help je daarbij..

Als ouder moet je daar voor zorgen...Sterker nog: zorgen dat dit soort verwarring voorkomen of opgelost wordt door, naar beide kanten toe (je kind én het forum) duidelijkheid te verschaffen ! JUIST als je weet dat je kind anders schrijft dan andere kinderen !

Wanneer kinderen (of ouders over hun kind !) hier in hun profiel schrijven dat ze 10 jaar is (of 11 of 12 of 13 of...) dan weet iedereen; Oké..dit is geschreven door een kind en in reacties kan je daar rekening mee houden.....

En ja, ook het vermelden van (zeer jonge) leeftijden brengt risico's met zich mee.. Het is het één of het ander...

Iedere keuze heeft een consequentie...

We hebben hier bijv iemand gehad die zeer slechtziend was en met hoofdletters typte.....

Wanneer je dat niet weet...wekken hoofdletters en schrijffouten irritatie op...

Wanneer je dit wel weet (en dat werd ons al direct duidelijk gemaakt) , is het geen probleem en kan je iemand zelfs tegemoet komen door in hoofdletters en/of korte zinnen terug te typen...........Geen probleem.

Het is dus TE makkelijk om alleen te wijzen naar reacties van anderen (al begrijp ik dat wel) terwijl uit niets kan blijken dat er een 10jarig kind schuil gaat achter geschreven tekst.

M.a.w: Doe hier ook als ouder iets mee asjeblieft ?

Op verzoek van de moeder van de Lois/Isa een slotje.

P.S:

Zeker belangrijk om in gedachten te houden dat iedereen zich hier voor kan doen als 10-jarige, moeder of wie dan ook.

We hebben hier op BB een 11 jarige die zich voordeed als 6 verschillende typetjes waaronder een moeder met kinderen...en iedereen trapte er in en zo zijn er nog meer voorbeelden....

Waarbij ik niet de suggestie wek dat dat hier niet klopt, dat zou niet kloppen... ;-)

Maar de reacties van leden geven het al aan: Je weet het nooit. Volwassenen zijn hier ook alert.. En dat is alleen maar goed.

(en helaas in sommige gevallen; ook nodig)

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .