Ga naar inhoud

HELP!!! worden konijnen ook ongesteld??


Lois

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb me werkelijk waar al 3 keer op mijn voorhoofd geslagen!

Dit topic kan niet van een 10 jarige zijn! Die typen niet zo....

Er wordt hier te serieus op gereageerd.... Lois heb jij die konijnen al uit elkaar gehaald ????

Als je ram gecastreerd is zal die toch echt 2 weken bij je voedster weg moeten...

En ALS je zelf jonkies wilt kan je er een konijn van andere bij zetten???!!!!

Als je er een konijn van een ander bijzet kan het zo zijn dat 1 van de 2 het loodje legt!

Ga vooral zo lekker door....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even een reactie van de moeder van Lois. Mijn dochter zit hier bijna met tranen achter de pc en vertelt me net wat er geschreven wordt over haar. Ik heb het dus maar even teruggelezen en vind dat hier door sommigen erg hard gereageerd wordt. Mijn dochter is 10 ( wordt in maart 11, voor het geval jullie dat willen weten ) en kan toevallig goed leren. Ze zit op school in een plus-klas, waar ze extra uitdaging krijgt, omdat de reguliere lesstof voor haar een eitje is. Haar sterke punt is taal, dus ja, ze schrijft als een volwassene, maar gedraagt zich verder gewoon als ieder ander kind en dacht dat ze in haar kinderlijke onschuld hier op het forum alles kon vragen. Niet leuk voor haar ( en mij ) om dan hier te moeten lezen dat ze niet serieus genomen moet worden, een spelletje zou spelen en zelfs 'zielig' is !!!

Ze is dol op haar konijntjes en het leek haar heel leuk om jonge konijntjes te krijgen ( meisjes van 10 vinden nou eenmaal baby-diertjes heel leuk...). Ze heeft, door te vragen, op dit forum ontdekt dat dat voor de konijnen helemaal niet zo geslaagd is. Ik was me daar als volwasen moeder van 38 ( voor wie dat even wil weten ) ook niet bewust van en we hebben daarom nu onze maatregelen genomen wat betreft de konijntjes ( uit elkaar en de DA gebeld voor castratie ).

Mijn dochter zit veel op dit forum omdat het haar een schat aan informatie geeft over konijnen. Ik dacht dat dat prima kon, geen nare dingen gezegd zouden worden zoals kinderen onderling kunnen doen op bv MSN of Hyves. Ik krijg ook alle onderwerpen waar ze aan mee schrijft in mijn mailbox en hou dus ook in de gaten wat ze schrijft. Maar blijkbaar zitten er zelfs op ogenschijnlijk onschuldige konijnenforums mensen die het nodig vinden om iemand zomaar te veroordelen, omdat ze 'te goed schrijft voor een kind van 10'....Ik ga met mijn man overleggen of we onze dochter nog wel op dit forum kunnen laten komen, mijn gevoel zegt van niet, om haar meer teleurstelling te besparen, maar ik weet dat ze het ook heel jammer zal vinden als ze hier niet meer rond mag kijken om van alles te weten te komen over haar lievelingsdieren.

Wil nog wel zeggen dat er ook een aantal mensen wel aardig en met geduld gereageerd op mijn dochter hebben, gelukkig zijn er dus blijkbaar toch nog wel mensen die niet er niet overal iets achter zoeken en er gelijk van uitgaan dat ze voorgelogen/ bedrogen worden als een kind probeert ze in netjes nederlands iets te vragen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet = internet. MSN = internet. Mensen = mensen. Getypte tekst is geen gesproken tekst met gezichts uitdrukkingen.

Dus als het bovenstaande inderdaad geschreven is door de moeder van.. Dan kunt u misschien beter het volledige internet blokkeren. Maar het lijkt mij handiger om uw kind te leren hoe hiermee om te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit is wat ik dacht ;) Er zijn echt wel dingen in de tekst die het 'kind zijn' verraden ;)

Waarschijnlijk is het voor iedereen nu duidelijk en zal het verder geen problemen opleveren, aangezien hier wel meer jonge konijnenliefhebbers rond neuzen op het forum.

Keurig trouwens, dat ouders volgen wat kinderen op het wilde woeste web doen. Zouden er veel meer moeten doen :)

En uiteraard: de positieve ontwikkeling voor de konijnen :)

Succes bij de DA ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook heel erg spannend toen ik mijn konijn liet castreren! maar als ik er op terug kijk viel t eigenlijk allemaal wel mee, toen ik hem ging ophalen zat hij alweer vrolijk te eten, en ook thuis was hij meteen de oude!

Ik had natuurlijk een hele kamer voor hem ingericht met allemaal lekkere dingen, hij is in die weken echt flink verwend haha!

Al met al is hij na de castratie wel alleen maar liever geworden! Hij had eerst best wel puber gedrag, bijvoorbeeld als ik hem ging voeren dat hij mij dan ineens vast greep met zijn pootjes bij mijn handen ofzo. En de ene keer wou die wel geaaid worden en de andere keer weer niet, na de castratie was dit veel minder en nu, met zijn grote vriendin erbij is het helemaal een lieverdje geworden!

Dus moraal van het verhaal: Maak je niet te veel zorgen! Waarschijnlijk komt het allemaal wel weer goed! En lekker verwennen haha;)

Oja en voor dat tweede hok om ze uit elkaar te zetten zou je eventueel ook bij een opvang ofzo kunnen vragen of je zolang een hok kunt lenen, het is immers maar voor even, of misschien kun je het bestaande hok even in 2e delen!

heel veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook heel erg spannend toen ik mijn konijn liet castreren! maar als ik er op terug kijk viel t eigenlijk allemaal wel mee, toen ik hem ging ophalen zat hij alweer vrolijk te eten, en ook thuis was hij meteen de oude!

Ik had natuurlijk een hele kamer voor hem ingericht met allemaal lekkere dingen, hij is in die weken echt flink verwend haha!

Al met al is hij na de castratie wel alleen maar liever geworden! Hij had eerst best wel puber gedrag, bijvoorbeeld als ik hem ging voeren dat hij mij dan ineens vast greep met zijn pootjes bij mijn handen ofzo. En de ene keer wou die wel geaaid worden en de andere keer weer niet, na de castratie was dit veel minder en nu, met zijn grote vriendin erbij is het helemaal een lieverdje geworden!

Dus moraal van het verhaal: Maak je niet te veel zorgen! Waarschijnlijk komt het allemaal wel weer goed! En lekker verwennen haha;)

Oja en voor dat tweede hok om ze uit elkaar te zetten zou je eventueel ook bij een opvang ofzo kunnen vragen of je zolang een hok kunt lenen, het is immers maar voor even, of misschien kun je het bestaande hok even in 2e delen!

heel veel succes ermee!

Wij hadden de bestaande kooi ook in tweeen gedeeld door een stukje gaas in het midden te hangen aan ijzeren draadjes en aan de onderkant (daar kon het niet vast ivm de bak) bakstenen aan beide kanten er tegen aan te zetten... Maar ineens werd ik 's nachts wakker van een hoop kabaal en een schreeuwende voedster... Ik schrok me wild, stormde mijn bed uit en daar zat mijn ram achter mijn voedster aan.. Hoe hij het gedaan heeft weet ik nog niet.. Ik moest toch wat en heb mijn ram in een kartonnen doos gedaan. Uiteraard dicht, want mijn herder sliep ook in de woonkamer. 's morgens werd ik wakker en ging ik naar beneden. Mijn herder lag in elkaar gedoken in zijn mand, alsof juist hij iets had gedaan wat niet mocht.. Ineens zie ik mijn ram door de woonkamer heen lopen!! Hij had zich letterlijk een gat door de doos gegeten en was nu opzoek naar de opening van de kooi!!!

Toen heb ik maar zo'n katten reisbox in de kooi gezet. Daar mocht mijn ram in. Mijn voedster mocht gewoon in de kooi, maar was druk opzoek naar een opening van die reisbox en sprong dus bovenop dat ding en duwde dat ding de kooi door.

Gelukkig mocht mijn ram de volgende dag al geholpen worden.

Maar wat ik wil zeggen: Ze zijn zo ongelooflijk slim!! Als het om sex gaat, is een simpel tussenwandje niet voldoende voor konijnen...

Gelukkig was mijn voedster niet zwanger, maar het had heel anders af kunnen lopen.. Ze had zwanger kunnen zijn en mijn herder die nooit eerder konijnen had gezien had ook vervelende dingen kunnen doen bij mijn ram. Gelukkig beschouwde hij de konijnen als zijn pups, wat ik ook niet wilde (hij wilde ze in de nek pakken om in zijn mand te leggen), dus ik had hem de avond ervoor flink gewaarschuwd toen hij dat probeerde.

Er zijn overigens ook gevallen bekend waar konijnen door de tralies heen zwanger werden...

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, bedankt ik zal hem heeel veel verwennen!!haha, ik heb een hok met een ren eronder wij hebben hem al een poosje geleden zo gemaakt dat daar weinig wind komt en ze het dus minder koud krijgen. verder heb ik nog een groten ren ervoor.

verder heb ik nog een ren die je kan verplaatsen.

ik heb gelezen dat als ie gecastreerd is een poosje binnen moet blijven. klopt dat??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, bedankt ik zal hem heeel veel verwennen!!haha, ik heb een hok met een ren eronder wij hebben hem al een poosje geleden zo gemaakt dat daar weinig wind komt en ze het dus minder koud krijgen. verder heb ik nog een groten ren ervoor.

verder heb ik nog een ren die je kan verplaatsen.

ik heb gelezen dat als ie gecastreerd is een poosje binnen moet blijven. klopt dat??

Dat klopt, dan moeten ze binnen blijven of in een schuur. Wij deden hem in de schuur met een kacheltje (dit was niet bij de castratie, maar toen hij in de winter ziek werd). Elke dag zetten we het kacheltje iets zachter, totdat de schuur dezelfde temperatuur had als buiten. Vervolgens hebben we ze weer in hun hok buiten gedaan, met een snuggle safe onder het stro in het nachthok.

Als je konijn net thuis is, moet je hem ook op een oude handdoek zetten omdat stro ed snijt en aan de wond vast kan gaan plakken.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry lois, ik dacht ook even dat ik een volwassen persoon voor me had, je komt zo wijs over. goed dat je zoveel opzoekt over je konijnen, dat is een teken dat je heel veel van ze houd en ze het allerbeste wilt geven. hoop dat het goed gaat met de castratie dan kunnen ze lekker voor altijd gezellig bij elkaar blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even een reactie van de moeder van Lois. Mijn dochter zit hier bijna met tranen achter de pc en vertelt me net wat er geschreven wordt over haar. Ik heb het dus maar even teruggelezen en vind dat hier door sommigen erg hard gereageerd wordt. Mijn dochter is 10 ( wordt in maart 11, voor het geval jullie dat willen weten ) en kan toevallig goed leren. Ze zit op school in een plus-klas, waar ze extra uitdaging krijgt, omdat de reguliere lesstof voor haar een eitje is. Haar sterke punt is taal, dus ja, ze schrijft als een volwassene, maar gedraagt zich verder gewoon als ieder ander kind en dacht dat ze in haar kinderlijke onschuld hier op het forum alles kon vragen. Niet leuk voor haar ( en mij ) om dan hier te moeten lezen dat ze niet serieus genomen moet worden, een spelletje zou spelen en zelfs 'zielig' is !!!

Ze is dol op haar konijntjes en het leek haar heel leuk om jonge konijntjes te krijgen ( meisjes van 10 vinden nou eenmaal baby-diertjes heel leuk...). Ze heeft, door te vragen, op dit forum ontdekt dat dat voor de konijnen helemaal niet zo geslaagd is. Ik was me daar als volwasen moeder van 38 ( voor wie dat even wil weten ) ook niet bewust van en we hebben daarom nu onze maatregelen genomen wat betreft de konijntjes ( uit elkaar en de DA gebeld voor castratie ).

Mijn dochter zit veel op dit forum omdat het haar een schat aan informatie geeft over konijnen. Ik dacht dat dat prima kon, geen nare dingen gezegd zouden worden zoals kinderen onderling kunnen doen op bv MSN of Hyves. Ik krijg ook alle onderwerpen waar ze aan mee schrijft in mijn mailbox en hou dus ook in de gaten wat ze schrijft. Maar blijkbaar zitten er zelfs op ogenschijnlijk onschuldige konijnenforums mensen die het nodig vinden om iemand zomaar te veroordelen, omdat ze 'te goed schrijft voor een kind van 10'....Ik ga met mijn man overleggen of we onze dochter nog wel op dit forum kunnen laten komen, mijn gevoel zegt van niet, om haar meer teleurstelling te besparen, maar ik weet dat ze het ook heel jammer zal vinden als ze hier niet meer rond mag kijken om van alles te weten te komen over haar lievelingsdieren.

Wil nog wel zeggen dat er ook een aantal mensen wel aardig en met geduld gereageerd op mijn dochter hebben, gelukkig zijn er dus blijkbaar toch nog wel mensen die niet er niet overal iets achter zoeken en er gelijk van uitgaan dat ze voorgelogen/ bedrogen worden als een kind probeert ze in netjes nederlands iets te vragen.....

Ah... de fase waarin tijdens het topic met wijzende vingertjes even aan iedereen wordt verteld wat hij/zij wel of niet mag doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik dacht dat je volwassen was, sorry,

maar toch heb ik dan wel wat moeite met het feit dat als je moeder mee leest, dat het dan toch nog een aantal dagen duurt voordat de konijntje uit elkaar worden gehaald, maar goed, welkom op dit forum je hebt in ieder geval het beste met je nijnen voor.

Veel succes met de catratie en geloof me het wordt (voor jou en de konijnen) alleen maar leuker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt, geeft niet hoor!!! het is wel ok, maar ik vind de reactie van Rian niet echt heel leuk. mijn moeder legde gewoon ff iets uit.

en dat mag toch wel, of is dat verboden ofzo? dit geld niet voor iedereen hoor, maar gewoon de gene die er altijd nog iets op moeten zeggen, dat noem ik flauw. maar goed, de nijnen zijn ok, en maandag maakt mijn vader zo snel mogelijk een afspraak.

ik heb ook ergens gelezen dat konijnen snoepjes vaak suiker in zit en konijnen dat niet mogen hebben, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt, geeft niet hoor!!! het is wel ok, maar ik vind de reactie van Rian niet echt heel leuk. mijn moeder legde gewoon ff iets uit.

en dat mag toch wel, of is dat verboden ofzo? dit geld niet voor iedereen hoor, maar gewoon de gene die er altijd nog iets op moeten zeggen, dat noem ik flauw. maar goed, de nijnen zijn ok, en maandag maakt mijn vader zo snel mogelijk een afspraak.

ik heb ook ergens gelezen dat konijnen snoepjes vaak suiker in zit en konijnen dat niet mogen hebben, klopt dat?

Ik denk dat Rian even laat zien hoe iemand op internet heel vervelend kan overkomen, maar in het echte leven een grote lieverd kan zijn. :P

Uiteindelijk zitten op dit forum heel veel verschillende mensen, met als enige overeenkomst dat ze van konijnen houden. Het is onmogelijk dat iedereen jou aardig vindt, of dat jij iedereen aardig zult vinden. Haal uit een forum wat je leuk vindt en laat de rest van je afglijden. Bedenk dat niet iedereen de beste bedoelingen heeft of de waarheid spreekt. Dit is, zoals Elvje al zegt het wilde woeste web. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op je vraag in te gaan:

Bedoel je de snoepjes die ze in de winkel verkopen? Bijvoorbeeld yoghurt-drops of knaagsticks? Deze zijn niet heel erg goed voor je konijnen nee. Buiten dat ze veel suiker bevatten, zitten ze ook vol met bijvoorbeeld kleurstoffen. Konijnen mogen bij mijn weten ook geen yoghurt of melk hebben, daar kunnen ze absoluut niet tegen. Ik geef mijn konijn als snoepje zo nu en dan een rozijntje, of gedroogde banaan. Daar zit ook nog veel suiker in, maar heeft geen andere toegevoegde stofjes (en ze zijn veel goedkoper, hoewel dat niet meteen een sterk argument zou zijn om dit wel te geven:mdr:). Ook bijvoorbeeld appel en wortel krijgen veel konijnen, maar hier zit ook veel suiker in, dus geef niet te veel!

Ik weet niet of je ook een knaagsteen/mineraalsteen/zoutsteen hebt? Deze zijn ook niet goed voor konijnen, want als ze te veel zout binnen krijgen kunnen ze problemen met hun nieren krijgen. Om ze toch te laten knabbelen kan je wilgentakken geven (vers of uit de winkel), of takken van fruitbomen (appel bijvoorbeeld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .