Ga naar inhoud

Mijn zieke Vlaamse reus Rambo


ChloëC

Aanbevolen berichten

  • Reacties 582
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk ook nog heeel veel aan Joep! elke dag! volgens mij is hij lekker aan het spelen met Rambo & Houdini, op een plek waar het heel wat beter is als deze :)

Fluffy doet het nog steeds goed! Ook zijn neus & mondje beginnen er stilletjes aan mooi roze uit te zien, op een paar korstjes na!

Ik ben eergisteren denk ik gestopt met metacam te geven. Mijn flesje was leeg en het was weekend! Zou het nog nodig zijn nog een te gaan kopen? Ook de antibiotica is tegen volgende week wel weer op denk ik!

Fluffy eet nu minder als de periode dat hij zo aant vreten was, maar nog steeds eet en drinkt hij best goed hoor! (hij is wel nog niet echt bijgekomen...)

Hij zit nu ganse dagen onder mijn bed te slapen en tegen de avond wordt hij weer helemaal actief!

Overdag geef ik hem dan regelmatig wat rozijntjes enzo onder het bed, dat vindt hij wel leuk ^^

Wel niest hij soms nog! Ademhalingsproblemen zijn helemaal van de baan, juist als hij aan het eten/zich aan het wassen is heb ik opgemerkt kan hij soms erg niezen! (ik denk dat dit eerder irritatie is van die wondjes misschien?)

Deze week moest ik weer met de DA bellen en volgende week zou ze hem normaal in slaap doen om er een myxoom af te halen, al ben ik hoe lager hoe meer op mijn beslissing aan het terugkomen...

Al zie ik hem echt beter worden ben ik toch steeds heel bang dat hij nog iets zou krijgen van bijkomende infectie/herval! :(

Het lijkt ZO surreëel dat juist een van mijn konijnen zou genezen van myxomatose... dé vreselijkste konijnenziekte van de wereld als je het mij vraagt!

En oja, taart is voor deze week, ben eindelijk genezen van mijn eigen ziektes ;) Ik zou graag een taart bakken voor jullie allemaal en opsturen omdat jullie zo lief zijn!! :D

Proficiat Chloë met je succes! Het ziet er goed uit voor je nijn!

Waarom zou je de myxoom er operatief af laten halen? Onze jongen is bijlange niet zo ziek, maar een narcose als ze aan het herstellen zijn lijkt me weinig zinvol, behalve als het echt nodig is om één of andere medische reden (ik ben natuurlijk geen dierenarts, verre van zelfs...).

Zou het er niet uit zichzelf af kunnen vallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Yicke! Ja hij is zo een flinke vechter! Al zijn we er nog niet hoor, hij moet nog flink wat opknappen en bijkomen!

Het zit zo:

Mijn dierenarts had me gevraagd of ze een van de overblijvende myxomen er operatief mocht afhalen om dan te laten onderzoeken welke bacteriën er in zaten van zodra hij wat aangesterkt was... Ik dacht eerst oh oke, goed dat is voor verder onderzoek, geen slechte zaak! Maar nu bij nader inzien vind ik het risico Veeeeeel te groot. Hij is nu al zo ver gekomen en narcose is sowieso al heel gevaarlijk voor konijnen he... 'k zou hem aan zo een domme beslissing niet kwijt willen spelen hoor!

Zijn mxyomen vallen er af tegen de sterren op dus met wat geluk kàn de dierenarts er volgende week gewoon geen meer vinden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook nog heeel veel aan Joep! elke dag! volgens mij is hij lekker aan het spelen met Rambo & Houdini, op een plek waar het heel wat beter is als deze :)

Fluffy doet het nog steeds goed! Ook zijn neus & mondje beginnen er stilletjes aan mooi roze uit te zien, op een paar korstjes na!

Ik ben eergisteren denk ik gestopt met metacam te geven. Mijn flesje was leeg en het was weekend! Zou het nog nodig zijn nog een te gaan kopen? Ook de antibiotica is tegen volgende week wel weer op denk ik!

Fluffy eet nu minder als de periode dat hij zo aant vreten was, maar nog steeds eet en drinkt hij best goed hoor! (hij is wel nog niet echt bijgekomen...)

Hij zit nu ganse dagen onder mijn bed te slapen en tegen de avond wordt hij weer helemaal actief!

Overdag geef ik hem dan regelmatig wat rozijntjes enzo onder het bed, dat vindt hij wel leuk ^^

Wel niest hij soms nog! Ademhalingsproblemen zijn helemaal van de baan, juist als hij aan het eten/zich aan het wassen is heb ik opgemerkt kan hij soms erg niezen! (ik denk dat dit eerder irritatie is van die wondjes misschien?)

Deze week moest ik weer met de DA bellen en volgende week zou ze hem normaal in slaap doen om er een myxoom af te halen, al ben ik hoe lager hoe meer op mijn beslissing aan het terugkomen...

Al zie ik hem echt beter worden ben ik toch steeds heel bang dat hij nog iets zou krijgen van bijkomende infectie/herval! :(

Het lijkt ZO surreëel dat juist een van mijn konijnen zou genezen van myxomatose... dé vreselijkste konijnenziekte van de wereld als je het mij vraagt!

En oja, taart is voor deze week, ben eindelijk genezen van mijn eigen ziektes ;) Ik zou graag een taart bakken voor jullie allemaal en opsturen omdat jullie zo lief zijn!! :D

Fijn te lezen dat het zo goed gaat.

Ik reageer niet zoveel in dit topic omdat ik nog heel erg aan Joepie moet denken, het ging met hem ook heel goed en toch heeft deze vechter het niet gered vandaar dat ik een beetje huiverig ben met te zeggen dat ik het zo geweldig vind hoe goed hij het maakt, ik lees wel elke dag hier mee om te lezen en te zien hoe het gaat.

Wel wil ik zeggen dat ik ook voor jou diep respect heb met hoe dat je er mee omgaat en hoe goed je voor je beesie zorgt ondaks de tegenslag met je andere 2 konijnen, sterkte hier nog mee.

Ik wil je graag ook het advies geven om je diertje niet onder narcose te laten brengen vanwegen een myxoom, door de narcose krijgen ze minder weerstand en dat heeft Fluf al en zou dan alleen maar minder worden waardoor hij nog meer energie zou moeten verbruiken en je meer kans hebt dat hij het alsnog niet red.

Ze kan de myxoom ook van een konijn halen die het helaas niet gered heeft maar zou het niet bij een ziek konijn laten doen die nog vecht voor zijn leven.

Groetjes,

Tamara.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat het zo goed gaat.

Ik reageer niet zoveel in dit topic omdat ik nog heel erg aan Joepie moet denken, het ging met hem ook heel goed en toch heeft deze vechter het niet gered vandaar dat ik een beetje huiverig ben met te zeggen dat ik het zo geweldig vind hoe goed hij het maakt, ik lees wel elke dag hier mee om te lezen en te zien hoe het gaat.

Wel wil ik zeggen dat ik ook voor jou diep respect heb met hoe dat je er mee omgaat en hoe goed je voor je beesie zorgt ondaks de tegenslag met je andere 2 konijnen, sterkte hier nog mee.

Ik wil je graag ook het advies geven om je diertje niet onder narcose te laten brengen vanwegen een myxoom, door de narcose krijgen ze minder weerstand en dat heeft Fluf al en zou dan alleen maar minder worden waardoor hij nog meer energie zou moeten verbruiken en je meer kans hebt dat hij het alsnog niet red.

Ze kan de myxoom ook van een konijn halen die het helaas niet gered heeft maar zou het niet bij een ziek konijn laten doen die nog vecht voor zijn leven.

Groetjes,

Tamara.

Bedankt Tamara!

Ik begrijp je heel erg goed, bij mij speelt het ook nog elke keer als ik naar Fluffy kijk in mijn gedachten... We hebben allemaal een zware kater overgehouden aan Joep's verhaal denk ik...

Vandaar ik niet van de daken durf schreeuwen dat Fluffy genezen is, dit zal ik pas doen de dag dat hij er helemaal normaal uit ziet en toch nog wat is bijgekomen!

Die narcose zal ik zeker niet doen. Ik heb voor de DA een paar grote afgevallen myxomen bijgehouden, daar zal ze het mee moeten doen. Genoeg konijnen die er inderdaad aan overlijden... Zij zei dat ze net van hem eentje wou omdat hij het nu beter lijkt te doen maarja, geen reden genoeg voor mij hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze het inderdaad maar doen met die afgevallen myxomen. Ik zou hem ook niet onder narcose doen.

Ik hoop ook dat ze er ook geen eentje meer af kan halen, omdat ze al weg zijn, hihi.

Wat betreft de metacam: als je denkt dat hij minder eet, zou ik toch nog wat blijven geven.

AB zou ik even overleggen met de DA.

Ik wil ook niet te vroeg juichen, maar elke stap voorwaarts is er eentje. En er zijn er toch al een heel aantal gezet zo!

Als je eraan toe bent om een taart voor ons te bakken, zie ik hem wel verschijnen bij "Show je baksels!" :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je niet de goede hoop afnemen door de vele verhalen die je leest waarbij het niet gelukt is. We hebben op BB al eens eerder konijnen door de Myx zijn komen door toewijding van konijn en baas en een dosis geluk. En ook in mijn sociala kring heb ik naast de verschillende sterfgevallen ook al een konijn zien opknappen dit seizoen. Het kan dus zeker! Jullie komen al van zo ver. Leef in het nu, hou je hoop hoog en samen kunnen jullie het redden.

Die narcose zou ik ook niet doen idd. Het lijkt belangrijk te zijn zo min mogelijk extra stress te bezorgen aan het knijn. Hoe minder hij zich druk hoeft te maken hoe meer kans hij heeft op herstel. Herstellen kost heel erg veel energie. Het lichaam verbruikt nu erg veel om op krachten te blijven en weer op krachten te komen.

Echt knap van jullie dat je het op kunt blijven brengen jullie vechten al zo lang tegen de myx en zelfs met zo'n gigantische tegenslag van 2 verloren konijnen toch blijven vechten echt heel diep respect.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij krijgt ALLES wat hij lekker vindt haha ^^ zodat hij toch maar zou blijven eten , en dat doet hij ook! Alleen als hij onder mijn bed zit slaapt/rust hij en eet/drinkt hij soms lange periodes niks... Ik maak hem dan wel zo nu en dan eens wakker en zet hem in zijn bak, dan begint hij vanzelf weer te eten! Ik vind ook dat zijn wangetjes wel wat dikker zijn geworden! Hij krijgt nu ook precies zo een mini wammetje onder zijn kin dacht ik daarnet te zien!

Ik heb de indruk dat hij zich Nog beter voelt... Deze nacht heeft hij echt alles afgebroken wat hij maar kon vinden in de badkamer!

Op de wc pot gesprongen, de wc rol afgerold, vuilbakje omgekieperd en dan er half in gaan liggen! Ik heb slecht geslapen van zijn gerommel :D ben zelfs even gaan kijken om 6u omdat ik de wcborstel hoorde vallen en dacht OHNEE als hij daar van knabbelt! dus dan ben ik die gaan weghalen!

Hij springt vrolijk in het rond, 4 dagen zonder de metacam nu! Ik heb niet de indruk dat hij speciaal minder eet nu ik dat niet meer geef! Nog nooit gezien: Nu net maakte hij van die rare sprongetjes met zijn kop en voorpootjes als ik naar hem ging om hem zijn groen te geven! hij heeft wel nog steeds veel jeuk aan zijn kopje met die genezende wondjes allemaal denk ik! Nu loopt hij heen en weer onder en naast mijn bed, in zijn bak met het nodige geschuif over mijn laminaat vloer! :)

Straks is het weer foto-tijd!!

Heel erg bedankt voor de bemoedigende woorden Saf!

Ik ben heel erg aan het nadenken over wat ik nu moet doen met hem... Voor altijd binnen bij mij en alleen (tegen de wil van moeder en stiefvader), of weer buiten als de winter voorbij is, met een vriendje? (hetgeen ook eigenlijk niet mag maar dat krijg ik heel misschien nog wel voor elkaar als ze weer buiten zitten...) Wou ik ook nog vragen: mogen konijnen samenzitten met kippen in een grote buitenren? Ik had dat ooit eens gezien bij een vriendin waar ze dan samen zaten maar wel een apart nachthok hadden! Wij hebben een heel grote buitenren waar voorlopig geen kippen meer in zitten en waar de konijnen in zaten maar die kippen komen er weer in de lente!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te lezen dat Fluffy aan de beterende hand is, zeker dat hij er zelf nog enorm veel zin in heeft is positief! Kun je de wondjes insmeren met Calendula zalf? Dit houdt de huid soepel en bevordert de genezing, dan heeft hij misschien minder last van de jeuk. Een konijn bij kippen zou ik niet zo snel doen, het zijn toch twee heel verschillende diersoorten. Verder, als het mis gaat kan een kip best wat schade aanrichten met zijn snavel (denk aan ogen) en andersom kan een konijn natuurlijk ook heel gemeen bijten. Koppelen aan een soortgenootje zou ik toch als eerste overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb rescue zalf van bach om op zijn wondjes te smeren omdat ze in de natuurwinkel geen calendula/honingzalf hadden... ik neem aan dat dit geen kwaad kan deze zalf?

Polomeisje: ja daar leek het toch weer op na op youtube gezocht te hebben! alleen kwam hij niet van de grond, twas enkel met zijn kopje en voorpootjes! Nu hoorde ik hem daarnet ook knorren denk ik als ik hem een wortel gegeven had! (Kan ook dat hij boos was omdat ik mee onder het bed kwam liggen ^^) & hopelijk heeft hij geen pijn en knort hij daardoor natuurlijk maar aan zijn langerekte lighouding met oren omhoog te zien denk ik niet dat hij pijn heeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag wordt hoe langer hoe gekker! ik kwam net terug in mijn kamer na een uurtje te zijn weggeweest, Fluffy zat gewoon OP mijn bed! Dat is maar liefst 60cm hoog! (bijna zo hoog als mijn bureau!)

Hoe hij daar ooit is op geraakt is mij een compleet raadsel want er stond niks in de buurt wat hij als opstapje zou kunnen gebruikt hebben! Zot konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fototijd! Wat ik hierbij wil vragen is of het normaal is dat ik zijn 3de ooglid zo veel zie? Zoals hier op de foto's is het altijd aanwezig!

Eerst en vooral het bewijs dat hij op mijn bed zat ^^ (gsm kwaliteit! En ik heb hem er ondertussen weer 4x afgehaald! Hij springt er duidelijk heeeel vlotjes op....)

IMG00514-20111108-1813.jpg

En dan nu zijn voorkomen!

slechte oog:

DSC_1509.jpg

DSC_1510.jpg

Na 2 foto's was hij het al beu!

DSC_1511.jpg

Neusje & mondje:

DSC_1514.jpg

DSC_1516.jpg

DSC_1519.jpg

Goede oogje:

DSC_1515.jpg

En tenslotte: Een dikke poot & thumbs up voor jullie allemaal van Fluffy!!

DSC_1518.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .