Ga naar inhoud

Mijn zieke Vlaamse reus Rambo


ChloëC

Aanbevolen berichten

Hier zijn foto's van mijn arme fluffy, nu 14 dagen later sinds de eerste symptomen.

DSC_1421.jpg

Dit is zijn slechte oog

DSC_1425.jpg

Zijn betere oog (ziet hij nog alles door) + een gemene bult in zijn nek!

DSC_1422.jpg

Oorbasis is niet zo gezwollen als bij Rambo

DSC_1423.jpg

Zijn hoofdje ziet er niet zo waterig/gezwollen uit vind ik...

DSC_1424.jpg

Lichte zwellingen op neus & mond

DSC_1426.jpg

Fluffy volledig (rest van zijn vacht is nog vrij mooi! Borst is nat door verzorging :) )

DSC_1428.jpg

En deze foto weerspiegelt best hoe hij er uit ziet van kleur... die myxomen in zijn oren enzo zijn in het echt niet zo vuurrood...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 582
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ach, die foto's :frown: arme Fluffy, hopelijk kun je hem erdoor slepen... Die harde bult waar je het over hebt, volgens mij is dat de maag. Ik voel het bij mijn konijnen ook wel eens, de ene keer is het wat harder dan de andere. Zal ermee te maken hebben of ze net eten op hebben denk ik.

aangepast door Miffy1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeeeeel veel kracht en sterkte om nog te blijven vechten!!!!

Wat erg is dit!!! Niet 1 maar al 2 nijnen die je verloren hebt. Ik leef met je mee.........ik reageer weinig maar dat heeft even met onze joep te maken die we helaas gisteren hebben moeten laten inslapen! Voor hem was het gevecht genoeg. Ik duim heel hard echt waar en ik denk aan jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel allemaal... Zeker voor baasje van Joep! Jullie hebben het zelf vast moeilijk genoeg! Ik begrijp het helemaal, verwerk jullie grote verlies maar rustig!

Ik vecht hier rustig verder & hoop dat mijn wilskracht ook op Fluffy zal overslagen!

Een verstopping weet ik niet, ik heb de ganse dag door mooie keutels gezien zoals ze er moeten uitzien denk ik ! Mooi rond, niet te donker, niet te plakkerig en met stukjes hooi zichtbaar.

Ik heb nog eens gevoeld en de harde structuur is niet meer te voelen! Misschien was het inderdaad zijn maag maar... Eten doet hij nog goed.

en aha! terwijl ik dit bericht zit te typen zie ik hem net een grote slok drinken! Nu ben ik weer gerust want ik dacht dat hij niet meer dronk.

Hoop alleen dat hij snel wat bij zal komen want zijn bekken is heel erg voelbaar....

Ik zal hem eens op de weegschaal zetten straks... weet wel niet hoeveel hij voor zijn ziekte woog... 3-4 kg toch zeker denk ik. Maar niet zo veel als Rambo, hij was het dikkertje :)

Fluffy heeft het erg moeilijk met ademen.. 't is net alsof zijn slijmen losser gekomen/erger geworden zijn met het naar binnen komen!

Ik zal hem straks eens laten dampen en een fysiologische oplossing met zout maken in de hoop dat ze wat verdunnen de slijmen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het dampen gisteren ging het ademen voor een tijdje wat makkelijker!

Alleen heb ik geen eucalyptus ampulles meer om vandaag ook hem hiermee te laten dampen... K*T! Ik weet ook niet waar mijn moeder die gehaald heeft, ze is op weekend nu...

hij is nog steeds vrij beweeglijk vind ik... & eet en drinkt nog flink zelf (heb hem net al zijn blindedarm keutels zien opeten) Al lijkt zijn ademhaling er niet beter op te gaan in totaal...

Hij is echt sterker dan zijn broertjes denk ik want wanneer hij rustig neerligt kan hij zo plots opspringen net alsof hij schrikt, en begint dan als een beest te eten! Net alsof hij in zichzelf denkt 'Komop, ik moét eten om te kunnen genezen!!' :)

Het is echt vreselijk je beestjes zo te moeten zien... Ik zou het echt niemand toewensen hoor, g*dverdomme seg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dampen zonder een toevoeging kan ook verlichting geven. Hier en daar wordt op internet zelfs afgeraden iets toe te voegen bij het stomen ivm kans op irritatie.

Als je een kruid wilt toevoegen ivm de goede uitwerking van de ampullen, ik heb gezocht op internet. Misschien kun je Cinuforce stoomdruppels (eucalyptus, pepermunt en jeneverbes) van het merk A. Vogel proberen? Ik lees hier en daar dat eucalyptus wel een erg sterk middel is om mee te stomen (voor wat informatie op internet waard is: sommige longpatiënten krijgen het er benauwd van). Maar Fluffy had er dus wel baat bij. Dat is fijn.

Kamillethee gebruik ik zelf graag bij stomen. Kamille is op veel plekken te koop. Hoe het uitwerkt op konijnen? Kruidenhooi met kamille mogen ze wel.

Veel succes met de verzorging!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor Smash z'n "snotbehandeling" speciale druppels van de dierenarts. Daar zit een soort Fluimicil in, en dat heb ik in combinatie met een vernevelaar gebruikt. (van de dierenarts gehuurd). Ik weet niet of dat wat verlichting geeft? Je zou het misschien eens kunnen overleggen met de dierenarts.

Of evt neusdruppels voor kinderen? (heb ik ook al geprobeerd bij Smash, alleen is het bij hem helaas chronisch geworden) Maar dat kan misschien z'n ademhaling verlichten.

Bij Smash vond ik zelf de homeopatische Cinuforce Neusspray, van A. Vogel. het beste werken. Adem vrij voor junior is dat. Maar nogmaals! Overleg dit met de dierenarts hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het slijm wat losser te laten komen kan je ook bisolvon druppels voor kinderen geven. Dit raadde de DA mij aan bij mijn voedster met snot en het heeft haar erg goed geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik kon niet op BB komen ivm ??? Ik snap erniets van, maar vandaag gelukkig ben ik er weer en lees ik dit allemaal!

O meis sterkte met het verlies van Houdini Jemig wat klote zeg! Nou heb je Fluffy alleen nog maar over...ik hoop zo dat hij het wel red, mega veel sterkte!!! En wat erg van Joep!! Ook jullie veel sterkte, wat een lange strijd hebben jullie ook gehad...pff ik heb het zo te doen met jullie!!Sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffy houdt zich taai!

Enkele myxomen beginnen te verdrogen denk ik, die in zijn nek op de foto te zien is bijna helemaal weg!

Er zijn er ook geen nieuwe meer bijgekomen & sommige kleintjes lijken mij niet verder te groeien...

Er komt geen wit pus meer uit zijn slecht oog, de zwelling is niet erger geworden aan beide ogen dus hij ziet nog door 1 oog goed, ander oog maar half...

De fysiologische oplossing & het dampen met gewoon water ( na alle posts hier te lezen) doet ook best zijn werk! Hij ademt al enkel door zijn neus (soms met kopje omhoog wel) maar je hoort hem wel hard ronken & piepen met momenten... Zijn neusgaten zien er helemaal vrij uit, het snot zit wat dieper denk ik.

Gisteren was hij echt heeel opgewekt, vandaag een beetje minder heb ik de indruk. Wel eet & drinkt hij nog steeds heel flink!

Hij ligt ook nog steeds helemaal languit als hij aan het rusten is & als hij iets hoort gaan zijn oren meteen de hoogte in! Hij is nog steeds goed bij zijn verstand dus :) (al is hij gisteren ergens tegenaan gebotst want hij had een wondje op zijn kopje!)

Hij weegt nog 3,1 kg ! Vind ik zeer goed gewicht, al voelt hij wel wat magertjes aan aan zijn bekken. (hij heeft afgelopen 5 dagen 500 gram korrels alleen al gegeten)

Hij krijgt nu dagelijks: vers gras, witloof, appel, hazelaarblaadjes, citroenmelisse, beetje peterselie, rucola vers kruidenhooi, af en toe een beetje oud brood & lekkere brokjes !

Kom op vent, ik hou er de moed in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik heb hem zo net even op de weegschaal gezet... 100 gram is hij kwijt ongeveer sinds eergisteren (dan heb ik hem wel pas ' s avonds gewogen en nu 's morgends voor hij gegeten had) dus echt veel zal er niet af zijn...

Eten en drinken doet hij nog steeds erg goed :)

Wel is zijn 'gemoed' een beetje minder levenslustig denk ik... hij zit meer met de oren in de nek maar met momenten gaan ze weer de hoogte in & wast hij zich uitgebreid (zoals hij nu weer bezig is voor de 3de keer minstens vandaag), eet alles lekker op,...

Weet niet goed wat ik er van moet denken... De myxomen in zijn oren worden iets dikker maar die waren er al natuurlijk. Nieuwe zijn er niet echt bijgekomen, die in zijn nek zijn echt aan het afvallen!

Hij heeft wel elke dag zo een paar wondjes bij op zijn hoofdje! echt kapjes uit zijn huis precies! en dan hangt er opgedroogd bloed boven waardoor ik dat goed zie tussen zijn witte vacht! Ook zijn myxomen bloeden soms een beetje, denk dat hij er aan krabt!

Heb ook gisteren opgemerkt dat zijn rechter teelballetje terug normaal van vorm is! De linker is nog steeds opgezwollen. Zijn anus is ook al een week niet meer opgezwollen ondertussen. Vooruitgang? Ik weet het niet. Zijn ademhaling maak ik me toch nog zorgen over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .