Ga naar inhoud

Mijn zieke Vlaamse reus Rambo


ChloëC

Aanbevolen berichten

Als ik vergelijk met joep doet fluffy het beter! Joep kon niet meer zien door de verdikkingen van zijn ogen, zat steeds vol pus....zijn neus zat vol snot waardoor hij moeilijk kon ademhalen...

En joep was echt gezwollen van de myx.....zijn huisje brak er gewoon van.

Blijven eten heeft hij altijd gedaan.....toch viel hij enorm af.

Na 20 dagen al zo vooruitgang, geen longontsteking, vrije neus en myxomen die indrogen....super! Omdat hij misschien nog meer gaat afvallen zou ik aanraden hem zoveel mogelijk nu al te geven!!!! Stop hem maar vol!!!

Succes joh, klinkt goed!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 582
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oke fieuw, ik ben net thuis na een reis rond de wereld om mijn fles antibiotica! (Hij was nergens meer te verkrijgen!)

De 4de apotheker die ik bezocht had gelukkig nog 1 fles op voorraad staan!

Ik heb ook weer zijn cuni complete voer + science selective voor jonge konijntjes meegebracht! Hij rook er meteen aan maar geen hapje van genomen... misschien heeft hij daarnet toen ik weg was zich al volgegeten!

Hij ligt te rusten in zijn hokje nu. Maar daarnet toen ik binnenkwam zag ik dat hij zich, na mij te komen begroeten, in zijn hokje op zijn zij rolde als het ware, bijna op zijn rug met zijn ogen dicht! Is dit normaal voor een konijn?? heb dit nog nooit gezien!

Ik ben ook een zalf van bach gaan halen om zijn huidje mee te verzorgen (honingzalf ed hadden ze niet), nu ga ik de tuin in om groen want ik wil hem zien eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik heb dat ge-bunnyflop even snel op youtube opgezocht en het leek daar heel erg op! :D

Heb ik nog Nooit van gehoord/gezien! Hopelijk is het dat dan inderdaad en heeft hij geen pijn ofzo... Ik dacht eerst dat hij een soort aanval kreeg want hij bleef zo wat liggen half op zijn rug met ogen dicht, toen ik naar hem kwam sprong hij heel snel recht! Ik schrok me rot!

Fluffy is sinds het bezoek aan de dierenarts wel heel moe merk ik... hoop dat dit energie is die naar de genezing gaat en hij niet verzwakt/verslecht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, bedankt aan allen! Jullie zijn zo lief en sympathiek!

Het is mij duidelijk dat de ziekte nu nog meer energie van Fluffy vraagt! Wanneer hij gegeten heeft/ een wandelingetje gemaakt heeft moet hij daarna altijd goed gaan rusten!

Ik vind het bijna schokkend om te zien hoe SNEL die myxomen beginnen te verdrogen en inkrimpen! Bijna allemaal vertonen ze daar nu de tekenen van! Dat moet pas veel energie vergen van mijn mannetje!

Ook onder zijn kin (aan de lymfeklieren denk ik?) had hij echt 3 van die Hele grote myxomen zitten (grootte van een halve walnoot), die zijn op 2 dagen tijd gehalveerd in grootte! Wel laat hij hoe langer hoe meer van zich horen/voelen bij de verzorging; gisteren en vandaag heeft hij zelfs gebeten in de fleece waar hij op zat, uit boosheid dat ik zijn neus aan het verzorgen was! Dat vindt hij echt niet leuk...

Heb wel de indruk dat hij niet zo veel/graag meer brokjes eet als voorheen... Hoop echt dat hij niet zal opgeven met eten want anders zou ik niet weten wat te doen! Zijn groenvoer (gras, citroenmelisse,peterselie,wortel,appel!,witloof,rucola,hazelaarblaadjes) gaan er wel nog steeds snel en vol smaak in bij hem. Ook de zak Snack Nature van versele-laga die ik heb meegebracht vindt hij best lekker! Al weet ik niet of dit zo gezond is... Ik denk maar: wat hij eet heeft hij toch al binnen en kan zijn lichaampje sowieso ergens voor gebruiken!

Gisteren heb ik hem weer eens op de weegschaal gezet en hij is hetzelfde gebleven of zelfs ietsie bijgekomen (heb niet zo'n nauwkeurige weegschaal jammer genoeg!) maar zeker niet afgevallen!

Het is toch nog altijd zwaar de onzekerheid of hij er nu miraculeus door zou komen of toch nét niet zoals Joep... Dat blijft altijd in mijn achterhoofd spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt goed nieuws die bunnyflop, een konijn die dat doet voelt zich happy! De Snack Cuni zou ik gewoon geven zolang hij zijn blindedarmkeutels ook maar blijft eten. Hij zal nu toch meer energie verbruiken om te herstellen van de myx dus dan kan hij de extra voeding vast wel gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad als een bunnyflop en dat is een erg goed teken. Of het eten het meest gezonde is, zou ik me nu echt geen zorgen om maken als ik jou was. Het belangrijkste is dat het gegeten wordt, aangezien hij echt heel veel energie verbruikt nu.

We blijven duimen voor een goede afloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een foto???

Wat klinkt het goed zeg! Zeker omdat alles zo indroogt.....

Joep heeft het denk ik erger gehad......het droogte bij hem niet na 3 weken al in.....en vanaf de 2de week zaten zijn ogen potdicht vol met troep en zoooo opgezwollen. Hij is er 3 weken blind van geweest.

Dus als het nu al zo snel beter gaat geloof ik er wel in dat het lukt! Al kun je dat nooit met zekerheid zeggen want ook ik dacht dat bij joepie....dat ie er wel door ou komen. Alleen wat bij hem zo was is dat hij plots na al die weken ineens vermagerde....en zijn weerstand gewoon weg was...

Ik gaf hem zoveel eten maar hij bleef afvallen.

Dat was voor ons het teken dat het echt klaar was...

Voor joep was het genoeg zo.

Pffff wat heffie als ik over hem schrijf.....

Maar goed !!! Jullie gaan het vast redden en dat zou ik wel heeeeel super vinden!!

Ik duim hard mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij eet en drinkt goed! Dat is zeker :) Ik heb hem wat minder vers groen gegeven deze nacht en dan heeft hij meer korrels gegeten dus alles lijkt me oke! ^^ Hij is nog steeds actief, springt om het uur eens in en uit zijn kot om ergens anders een dutje te gaan doen & nu is hij weer zijn hok aan het verbouwen hoor ik! Hij is ook opnieuw heeel erg zindelijk geworden!

De myxomen ZIE ik echt veranderen en indrogen bij wijze van spreken! Ik was gisterenavond gaan babysitten van 18.45-2.00u en ik zag echt evolutie in die tijd dat ik weg was! (Hij krabt ze er ook echt allemaal af als ze bijna helemaal droog zijn! Hij bloedt dan altijd wel een beetje maar zo kan ik zien waar er weg zijn)

Een foto zal ik straks voor jullie maken als ik van de winkel terug ben!

Hij ziet er echt nog steeds vreselijk uit waarschuw ik jullie wel... Maar er is verbetering in zicht vind ik! (Ik heb geen foto geplaatst om geen mensen te shockeren toen hij naar mijn mening 'op zijn slechtst' was...

Ik zal hem dan ook ineens op de weegschaal zetten!

Joep heeft het inderdaad best harder gehad... Zoals Rambo & Houdini denk ik... die hun ogen zaten ook helemaal dicht en ze waren allebei zo'n 2 weken blind... Fluffy heeft het op een heel andere manier gehad, zonder waterige kop/ogen! 1 oog is hij ook blind aan geweest, dat stond net zo gezwollen als dat van Rambo maar dat is nu open gegaan sinds een paar dagen en hij ziet door zijn 2 oogjes! Al is hij er best wel nog ziek van hoor! Je merkt dat hij heeeeeeeel veel rust nodig heeft!

Joep was ZO sterk... echt jammer dat het herstel alle kracht uit zijn lijfje zoog :( Ik denk alle dagen aan Joep! Hij is de held, het voorbeeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi dankje, ik ken die verhalen ondertussen al vanbuiten ^^ Als het me een beetje zwaar begint te worden begin ik die verhalen te lezen ;)

Ik heb ook een e-mail gestuurd naar die dierenkliniek in het begin dat de myxomatose hier uitbrak! Zij hebben me hun behandeling dan doorgestuurd enzo!

Nu Fluffy verzorgen, foto maken, wegen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneertje wou niet echt stilzitten, mijn fotoapparaat was ZO interessant! Heb hem proberen afleiden met wat witloof!

Hier de hele fotoshoot van vandaag: (Niet echt voor gevoelige kijkers, al ziet hij er best vrolijk uit vind ik ! )

DSC_1474.jpg

DSC_1475.jpg

Dit is zijn voormalig 'slechte' oog dat zo goed als dicht zat...

DSC_1480.jpg

Eventjes de boel weer afbreken tussendoor... Zo zien jullie dat hij wel wat mager is,maar niet overdreven

DSC_1479.jpg

Zijn andere oog waar al myxomen af zijn

DSC_1481.jpg

Even rusten tussendoor!

DSC_1485.jpg

Neus & mondje

DSC_1477.jpg

Mondje langs onder (Myxomen drogen duidelijk goed in!)

DSC_1495.jpg

Eten kan hij nog goed hoor!

DSC_1488.jpg

& Tenslotte mijn favorietje voor vandaag!

DSC_1493.jpg

(Sorry, ik heb de foto's gedraaid op photobucket maar ze willen hier blijkbaar niet rechtstaan!)

Zoals jullie misschien wel merken heeft Fluffy een goede dag vandaag!

Hij is heel opgewekt en zijn oren staan al de ganse dag recht!

Hij ziet er nog steeds vreselijk uit, ik weet het, maar als ik vergelijk met de vorige foto's (vb/myxomen in zijn oren enzo) zie ik toch wel zeker verbetering eigenlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .