Ga naar inhoud

Wat zijn ongeveer de dierenarts kosten van het volgende.


Judje-1986

Aanbevolen berichten

Als ik volgend jaar weer konijnen heb wil ik deze graag laten castreren. Aan welke bedragen moet ik dan ongeveer denken?

En wat zijn jullie elk jaar ongeveer kwijt aan entingen?

Ik ben nu even aan het kijken wat het financiele plaatje ongeveer gaat worden. Ik weet dat de kosten per da nog wel eens verschillend zijn. Maar toch wil ik het even graag van jullie horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castratie ram zal tussen de €40,- en de €100,- uitkomen waarschijnlijk. Inentingen zullen tussen de €10,- en €35,- kosten. Maar dat is natuurlijk vrij breed genomen dus ik zou inderdaad even contact opnemen met dierenartsen in de buurt.

En een stelletje uit een opvang is ook een goed idee, naar verhouding is dat een stuk goedkoper. Bij een goede opvang zijn ze ook ingeënt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castreren van ram/voedster kost bij mijn DA 110,- Bij meer dan 1 nijn kun je korting van 10% krijgen, al moet je daar dan wel om vragen ;)

Enten op afspraak kost geloof ik 35 euro, op konijnen spreekuur; 1 prik 7,50 en 2 prikken 10,50 per konijn. Ze krijgen dan ook even een algehele check op gezondheid.

Verder zijn ze hier wel flexible. Toen ik met mijn voedster met verstopping kwam te zitten kreeg ik de recovery voor niets en heeft ie ook een prik voor niets gerekend evenals een extra controleconsult.

Dus wat hier boven ook gezegt word is het per DA afhankelijk wat je werkelijk betaald:)

aangepast door teddytjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij 3 dierenarsten.

Bij de ene laat ik mijn dieren castreren (52,50 voor konijn) en bij de ander laat ik ze enten (11,50 per konijn)

En voor kleine dingetje (zoals kleine wondjes of dingen waarvan ik zelf al weet wat het is, ga ik weer naar een andere dierenarts.

Maar voor serieuze dingen ga ik naar 1 van die andere 2, net wat uitkomt.

En ze zitten allemaal even ver weg :P dus haalt het niet uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij 3 dierenarsten.

Bij de ene laat ik mijn dieren castreren (52,50 voor konijn) en bij de ander laat ik ze enten (11,50 per konijn)

En voor kleine dingetje (zoals kleine wondjes of dingen waarvan ik zelf al weet wat het is, ga ik weer naar een andere dierenarts.

Maar voor serieuze dingen ga ik naar 1 van die andere 2, net wat uitkomt.

En ze zitten allemaal even ver weg :P dus haalt het niet uit..

Is dat niet vreselijk onhandig dat je bij verschillende DA zit? Zou ik persoonlijk niet echt prettig vinden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, bij onze DA zit de hele historie in het systeem. Wat een heel verhaal is inmiddels.

Ben ook al eens bij andere geweest, in het weekend met spoed.

Kun je ze helemaal vertellen hoe en wat. Nee, geef mij maar 1 betrouwbare DA.

(Al zit ik bij een kliniek met 3 artsen, ze houden elkaar erg goed op de hoogte.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet vreselijk onhandig dat je bij verschillende DA zit? Zou ik persoonlijk niet echt prettig vinden.....

Ligt eraan.

Kijk voor kleine dingen zoals wondjes of beschadigd oogje (en dat gebeurt hier bij de caafs nogal regelmatig, lompe...)

Dan ga ik even met de dierenarts hier heel dichtbij. (kost standaard 10,-)

Maar ik zou hem nooit mijn dieren laten opereren ofzo...

En ik ben tot nu toe alleen nog maar bij 1 dierenarts geweest voor alleen de entingen.

En bij de andere dierenarts voor de rest...

En daar weten ze ook dat ik mijn dieren ergens anders laat enten...

Dus het valt reuze mee... (voordat ik mijn konijnen liet enten wist ik niet eens dat die dierenarts er was, dus ben daar verder ook nooit geweest)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je een DA in Enschede mag aanraden....... Erg konijnkundig en altijd bereid om wat hij niet weet op te zoeken en bij te leren.... Dierenkliniek Twente aan de haaksbergerstraat.

Castratiekosten weet ik zo niet maar het enten plus check up kost 15 euro, 2 de konijn minder....

Hij is ontzettend goed maar das mijn persoonlijke mening natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan.

Kijk voor kleine dingen zoals wondjes of beschadigd oogje (en dat gebeurt hier bij de caafs nogal regelmatig, lompe...)

Dan ga ik even met de dierenarts hier heel dichtbij. (kost standaard 10,-)

Maar ik zou hem nooit mijn dieren laten opereren ofzo...

En ik ben tot nu toe alleen nog maar bij 1 dierenarts geweest voor alleen de entingen.

En bij de andere dierenarts voor de rest...

En daar weten ze ook dat ik mijn dieren ergens anders laat enten...

Dus het valt reuze mee... (voordat ik mijn konijnen liet enten wist ik niet eens dat die dierenarts er was, dus ben daar verder ook nooit geweest)

Oooohw, dat klinkt al heel anders. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .